Gjest LoisLane Skrevet 13. august 2003 #1 Skrevet 13. august 2003 Holder på å lage hefte med meny sanger og gjestepresentasjon. Selve menyen er grei nok, men skal det stå hva vi skal drikke også? Vi serverer både øl og vin til maten, hvordan skal det skrives? Og til alle som synes vordende bruder er detaljfikserte: JA! Av og til føler jeg meg som en idiot...
14062003 Skrevet 13. august 2003 #2 Skrevet 13. august 2003 Ååååh, som jeg storkoste meg med slike ting før bryllupet! Elsker design og småpirkeri. Velkomst: Kanapéer. Codorniú Brut og Mozell. Forrett: Parmaskinke m/melon, krydret rømme og melbatoast. Blanc Pescador. Hovedrett: Andebryst med kremet potetpuré, grønnsaker, rødvinskokt eple og appelsinkarrisaus. Leverano. Dessert: Cognac- og kanel- isparfait med lune bjørnebær. Samos Doux. Slik gjorde vi det. Selvfølgelig kunne gjestene be om annet - om de ville ha det.
September Skrevet 13. august 2003 #3 Skrevet 13. august 2003 Av og til kan det virke som vi tjater og tjater med de små (ubetydelige) detaljene - men søren heller, jeg synes det er moro å planlegge bryllup! Man leser jo disse sidene fordi man er nyskjerrig eller fordi man vil ha noen lure tips selv.. For å komme til saken: Vi har skrevet en side i " Sangheftet ", som heter Dagens viner.. Skriver ikke noe om øl, men er det noen som ønsker det så håper vi de sier dette til servitørene! Lykke til med bryllupet!
Gjest LoisLane Skrevet 13. august 2003 #4 Skrevet 13. august 2003 Går det an å bare skrive hva som serveres av mat? Vi lager en bowle til forretten (inntas ute i det fri), og har en rødvin til hovedretten, ingen egen dessertvin. Synes det ser litt puslete ut...
14062003 Skrevet 13. august 2003 #6 Skrevet 13. august 2003 Ingen av de bryllupene jeg har vært i, har spesifisert drikken i menyen sin. Vi valgte å gjøre det, fordi vi la mye arbeid i drikken. Dessuten betyr dessertvinen mye for oss. Vi gjorde det også fordi vi har savnet det i andre bryllup. Er kjekt å vite hva som blir servert til maten - i alle fall for de som er interessert i vin (som min kjære, ikke meg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå