MissCoverdale Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Vi skal til Sharm el Sheik i en uke fra 27.des. Først og fremst for å dykke. Men er jo greit å få med seg andre ting i samme slengen:) Noen anbefallinger? Vi er ikke så keen på kjeempelange bussturer o.l. så det må være ting som er noenlunde i nærheten.
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2 Skrevet 1. oktober 2009 Svømme med delfiner - definitivt en opplevelse for livet!
engel med sorte vinger Skrevet 1. oktober 2009 #3 Skrevet 1. oktober 2009 Skal til sharm el sheik i november, men har nok ikke planlagt så sprek ferie som misscoverdale, høres kjempespennende ut! Blir nok masse avslapning, bading i havet og lesing av bøker. Men hvor kan du svømme med delfiner?
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 2. oktober 2009 #4 Skrevet 2. oktober 2009 Det ligger et saltvannsbasseng 15-20 minutters kjøretur utenfor Sharm. Alle charterselskapene har tilbud om dette, men bestill i god tid (gjerne før avreise), for vi fikk kun plass til 3 av 4 i vår famlie, og det var litt kjipt.
MissCoverdale Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2009 (endret) "Svømme med delfiner - definitivt en opplevelse for livet! " er det Dolphinella du snakker om? det saltvannsbassenget altså. Det var det eneste jeg fant når jeg googlet delfiner i sharm el sheik. Isåfall hvordan var ditt inntrykk av stedet? De fleste diskusjoner går på at de holder de stakkars dyrene i et pittelite basseng som har kjempehøy temperatur i forhold til det delfiner er vant med. Hvis det er tilfellet så holder jeg meg unna. Edit: siterte feil Endret 2. oktober 2009 av MissCoverdale
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #6 Skrevet 2. oktober 2009 Hvis dere vil se "det ekte Egypt" kan dere ta fly fra Sharm el sheikh til Luxor. Luxor er en herlig by. Finn et lite privat og enkelt hotell i sentrum og bli over en natt- det koster ikke allverden. Dropp turistattraksjonene - priotiter heller å traske rundt i byen og lei en felucca med mannskap som kan ta dere med på et par timers seiltur på Nilen - det er en fantastisk opplevelse. Da jeg var der seilte vi i felucca ca 3 dager, men dere får sett mye på 2-3 timer. Hvis dere bor i Na'ama Bay er det fint å dykke i Near Garden nedenfor hotell sofitel. Det arrangeres også flere turer til bra dykkesteder. Hvis dere er erfarene dykkere kan dere bli med på tur til Jackson reef hvor dere kan dykke med hammerhai. God tur! (Ta med en varm jakke - kan bli kaldt om kvleden når sola går ned i 16-17-tida.)
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 2. oktober 2009 #7 Skrevet 2. oktober 2009 Ja, det er nok det jeg snakker om. Uff, nå ga du meg dårlig samvittighet, men både jeg og barna syntes det var morsomt å være med på uansett.
Madmartigan Skrevet 2. oktober 2009 #8 Skrevet 2. oktober 2009 Ja, det er nok det jeg snakker om. Uff, nå ga du meg dårlig samvittighet, men både jeg og barna syntes det var morsomt å være med på uansett. Andre kjekke ting å få med seg er soloppgang på Mt.Sinai, Katharina-klosteret. Eller ridetur på kamel, kjøre Atv i ørkenen... Jeg tok en dagstur fra Sharm til Petra i Jordan. Fløy til Aquaba, og busstur videre derfra. Stoooor opplevelse...
Wonders Skrevet 20. oktober 2009 #9 Skrevet 20. oktober 2009 Bare fyller på litt... http://images.google.no/imgres?imgurl=http...l%3Dno%26um%3D1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå