Gå til innhold

Jamaica

GodsChild

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger en tur til Jamaica i juli, men da jeg ikke er så godt kjent med øya ønsker jeg tips fra dere jenter :) Jeg har ikke lyst til å bo på et resort langt fra allfarvei, jeg vil nemlig se og oppleve, ikke kun sole meg. Har ikke førerkort, så er derfor avhengig av offentlig transport eller beina ;)

Er det noen her som har vært der som kan anbefale meg steder (og gjerne hoteller)? Ønsker også andre tips - hva jeg bør se, hvor jeg bør spise, hvor det er utrygt osv.

Gleder meg masse :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Reisevant

Søk på www.tripadvisor.com her er det masse masse tips!

God tur! Jeg kunne tenkt meg å bo på Marley Resort % Spa på Jamaica men det er så dyyyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den blå smurfen
Jeg planlegger en tur til Jamaica i juli, men da jeg ikke er så godt kjent med øya ønsker jeg tips fra dere jenter :) Jeg har ikke lyst til å bo på et resort langt fra allfarvei, jeg vil nemlig se og oppleve, ikke kun sole meg. Har ikke førerkort, så er derfor avhengig av offentlig transport eller beina ;)

Er det noen her som har vært der som kan anbefale meg steder (og gjerne hoteller)? Ønsker også andre tips - hva jeg bør se, hvor jeg bør spise, hvor det er utrygt osv.

Gleder meg masse :hoppe:

Vi var på innom Montego Bay i fjor sommer, da vi var på cruise, og vi likte oss ikke i det hele tatt! Skikkelig lugubert, masse innpåslitne folk og til og med en naken mann som lå og slang i gata, uten at noen reagerte! Det var tiggere over alt, vi følte oss virkelig utrygge! Men, det må virkelig sies at det å besøke et land på en cruise-kai er heeeelt feil måte å 'se' et land på, men måtte bare dele vårt (lille, korte) inntrykk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Jeg har planer om å dra til Jamaica:) Noen som har noen bra steder å anbefale? Noe en bør oppleve/se der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var også i Montego Bay for 2 år siden med cruise. Fikk samme inntrykk som den blå smurfen ovenfor. Jamaica er slitt og preget av fattigdom og kriminalitet. Jeg var rett og slett veldig skuffet for Jamiaca var det jeg hadde gledet meg mest til på cruiserunden. Det fineste som jeg har hørt om er Ocho Rios, et vennepar av meg var på bryllupsreise der http://en.wikipedia.org/wiki/Ocho_Rios, men også her fikk de beskjed om å holde seg på hotellet på kveldene pga høy kriminalitet. Det tror jeg nok gjelder største delen av Jamaica. Det er et ganske fattig land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk på www.tripadvisor.com her er det masse masse tips!

God tur! Jeg kunne tenkt meg å bo på Marley Resort % Spa på Jamaica men det er så dyyyrt!

Jeg kunne også tenkt meg å besøke dette stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var og på Ocho Rios med Cruise, og likte oss IKKE. Mange andre land jeg heller ville dratt og besøkt.

Mye fattigdom, innpåslitne folk, søppel osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...