Gå til innhold

Nybegynnerkurs for matelskere

Fremhevede innlegg

Gjest gjest17
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på, venus_. Må prøves ut! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men da blir det vel strengt tatt ikke Panna Cotta, for det betyr jo faktisk rett ut kokt fløte. :ler:

Mye mulig det er veldig godt altså, det skal jeg ikke mene noe om.

Skrevet

Det er sant, men jeg fortsetter nok med det siden det blir best, så får navnet være det samme.

• Liker 1
Skrevet

Deler oppskriften på mine hasselbakte poteter! :-)

10 poteter, mellomstore (antallet varierer jo selvfølgelig etter hvor mange dere er)

smør (ekte meierismør!!)

salt og pepper

sett ovnen på 225 grader, og finn frem en ildfast form som du smører med smør. skrell potetene mens du venter på at ovnen skal bli varm. når potetene er ferdigskrelt skjærer du bort litt av undersiden av poteten, slik at den "står" eller "ligger" alt ettersom. skjær tynne skiver, men ikke helt ned! poteten skal enda henge ihop, og ser egentlig litt ut som ei vifte. plasser potetene i den ildfaste formen og skjær små firkanter med smør og plasser på toppen av hver potet før du krydrer slik du vil. hele herligheten settes i ovnen, og skal stå i ca 35-40 min. husk å overøse potetene med det smeltede smøret en gang i blant!

nyt til grillmat eller "vanlig" middagsmat.. godt uansett :hjertesmil:

Skrevet

Hørtes godt ut for en potetelsker!

Noen som har oppskrift(er) på gode desserter? Gjerneogså noe som barn kan spise.

I og med at jeg ikke er dessertelsker, så lager jeg stort sett is med bærsaus eller friske bær eller en kake, så det er lett å forstå at jeg trenger hjelp.

Skrevet

Tror jeg trenger denne tråden i "mine Innlegg", siden jeg er håpløs på kjøkkenet!

• Liker 1
Skrevet

Trenger oppskrift på supergod dessert, noen som kan hjelp meg?

• 10 måneder senere...
Skrevet

Noen som har oppskrift på litt søtaktig (ikke honning) marinade til svinekjøtt?

Fant en for mange år siden, men den hadde 22 ingredienser og ble forkastet for den ble for dyr. Hadde ikke råd til å prøve den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...