Gå til innhold

Gud er her

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

når det gjelder endetiden må den jo ha vært like rundt hjørnet i et par tusen år... kan noen komme på en epoke som IKKE har vært preget av kriger, naturkatastrofer og menneskers ondskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen begår en handling i noens navn, feks i Løvemammaers navn, sier det ingen ting om eksistensen av denne "løvemammaen". Jeg for min del kan ikke få noen til å opphøre ved å hevde jeg handler på deres vegne.

Endetiden? nei den er det bare Gud som vet.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kristendommen har dratt med seg mye godt.

Eller rettere sagt: Gode mennesker har dratt med seg mye godt også var de kristne i tilegg.

Men så ufattelig mye sorg, vold og angst den også har skapt!

Innimellom skulle jeg ønske at jeg først ble født i slutten av 2100-tallet.

For det første tror jeg den kosmiske utviklingen hadde vært langt mer tøff og følge med på!! (Kolonisring av Mars, liv utenfor vår viten i dag)

Men også fordi at relegioene hadde vært borte.

Jeg tror de generelt er borte da.

Igjen sitter det noen her og der i særskilte interesseorganisasjoner, men de er få.

Jeg tror verden da opplever en vekst og en fokus på menneske- og dyreverd som vi ikke har i dag.

I dag er vi fortsatt opptatt av sømmelighet og annen victoriansk evneveikhet.

Når menneske får lov å ta over og kontrollere hele kloden, tror jeg vi har oppnådd noe.

Spør du meg, så er de mørke århundrene forstatt i beste velgående.

Dessverre.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus på dyre - og menneskeverd er jo også i sin ekstreme form en form for religion, eller hva?

Jeg tviler sterkt på at religionene vil bli utryddet i løpet av hundre-tohundre år. Det er ikke så rent få som tilhører en religion i dag. Hva slags trendbilde bygger du på når du hevder dette? Du må vel legge noe historisk til grunn. Kanskje du skulle finne noe statistikk på f. eks. kristendommens utbredelse de siste ti åra. Tror du ville blitt overrasket jeg.

Smil icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men Smil,da! Dette var ikke noe smil fra deg. I beste falle en flau rykning i munnviken.

Ja det er mange som TILHØRER en religion. Jeg f.eks er medlem av statskirken som alle de andre som ikke har rukket eller giddet å gjøre noe med det.

Kristendommens utvikling de siste ti år??

Hva prater du om? Tenker du på diskusjoner i ungdomsklubben din?

Jeg baserer min påstand på hva som har skjedd det siste århundre. Når vi håpefulle gikk inn og startet 1900-tallet, var stort sett alle utad kristne. I dag er det redusert til interresseorganisasjoner. Klart det har vært en utvikling. En god utvikling, faktisk. Grunnen til at så mange forlater kirken er fordi de blir opplyste. De ser at de kan få lov å være seg selv. Slippe å tenke på synder og ta livet sitt under sin egen kontroll. Hvis de eldgamle herrer som styrer stat og kirke også i større grad ble byttet ut med framtiden, vil vi se en langt lavere intoleranse og langt færre voldskonflikter.

Min påstand.

Men jeg er litt usikker på hvorfor jeg diskuterer dette med deg, hvis du er en av fanatikerne.

Jeg skriver vel egentlig dette for å komme med mine synspunkter til alle de andre..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud er her og driver bensinstasjon på Kløfta!

Nei fra spøk til side, jeg synes vel denne tråden inneholdt mange tåpelige innlegg!

Like tåpelige som min inledning, he, he1

Ingen kan bevise at Gud ikke finnes i hvertfall!

På samme måte er det vanskelig å bevise at han finnes!

Det handler jo om tro, og jeg tror at det finnes noe bakom det hele!

Jeg synes man kan slutte å trampe på de som tror. Det blir ikke å diskutere!

mvh

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det går ikke an å tro på gud.

De som er kristne, kan gjøre hva de vil, og så gå i kirken å be om tilgivelse.

Noen er kristne, mens andre bare tror de er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ifølge siste Anonym overnaturlig. Jeg gjør det umulige. Dette høres ut som en voldsom god egenskap.

Hva fantes før "big bang", universet utvider seg ikke sant? Men hva er utenom universet, og hvordan kom det dit?

Jeg synes vitenskap og evelusjon er interesant fordi jeg ser skapelsen fra to vinkler, som ofte sier det samme. Hvordan Gud skapte artene vet vi lite om, bare at den ene arten, kvinnen, ble skapt fra gener (ribben) fra mannen.

Hvorfor har fremmede kulturer, som aldri har sett andre mennesker, en tro på en høyere makt, og ofte en lignende historie? (Som et innlegg tdiligere tror jeg ikke disse personen bryr seg om jorda er flat eller ikke)

Z1212[ Dette Innlegg er endret av: Zorro den 2002-04-28 12:41 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg har ikke slike bøker, og ikke kommer jeg til å skaffe meg de heller. Jeg bruker heller penger på mer fornuftig ting.

Hadde jeg hatt slike bøker, var de kastet for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...