Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #1 Del Skrevet 23. april 2002 Det mener i allefall jeg. Enkelt og greit. Du trenger ikke å være super-kristen for å tro på Gud! Det er helt streit liksom, Gud er en del av universet akkurat som alt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMika Skrevet 23. april 2002 #2 Del Skrevet 23. april 2002 Jeg tror ikke på Gud, bare så det er sagt. Men jeg respekterer de som tror. Det er flott at folk finner noe å søke til i vanskelige (og mindre vanskelige) perioder... Jeg må på den annen side si at jeg ikke helt kan forstå folk som er så religiøse at de ikke kan gjøre noe uten at det er å synde. Jeg vet ikke om de finner den store støtten i religionen sin og Gud, eller om det blir mer en slags frykt. Jaja. Flott for de som ser og tror at Gud er blandt oss, jeg gjør det ikke. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMika Skrevet 23. april 2002 #3 Del Skrevet 23. april 2002 Det der var vel kanskje litt... hmm... umodent, eller??? Mennesker er vi alle sammen, og de fleste mennesker er fine. Uansett religion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 23. april 2002 #4 Del Skrevet 23. april 2002 Hva slags ting er d å si da? D blir jo som å påstå at alle negere i dete landet er HIV-smittet. Alle muslimer er istand til å drepe døttrene sine. Alle blonde,brystfagre piker er dumme og billige. Tatere og sigøynere er tjuvradder. Jeg kan nevne ifleng stereotypholdninger og ingen av de har hold i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 23. april 2002 #5 Del Skrevet 23. april 2002 I og med at forskjellige folkeslag tilpasser Guden etter sitt behov, så tror ikke jeg det finnes en Gud. Hvis det fantes en Gud så burde vi vel trodd på den samme hele gjengen?? Det dukker jo opp nye religioner stadig vekk... det er så mange trossamfunn at jeg ikke kan navnet på en brøk del engang. Nei.. jeg tror vi er en dyreart.. som trenger noe åndelig å henge redslene våre på... Det tror jeg ellers tror jeg på mennesket. Vi har noe godt i oss... og noe vondt... og noen har mer av det ene eller andre. Religioner skaper med vondt enn godt virker det på meg i alle fall. Religiøse kriger har vi nok av i verden. Det er ikke lett å skulle tro på noe høyere da nei...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 23. april 2002 #6 Del Skrevet 23. april 2002 Henger meg på Cassandra og sier meg enig!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMika Skrevet 23. april 2002 #7 Del Skrevet 23. april 2002 Jeg skjønner ditt hat ovenfor denne personen, og jeg skjønner tankegangen din (kanskje, jeg forstår selvfølgelig ikke hvor vondt du har hatt det og har det fortsatt, men jeg tror jeg forstår litt hvordan du tenker). Jeg klarer allikevel ikke å respektere ditt hat ovenfor alle kristne. Selv om jeg på en måte forstår at du har noe imot dem... men det er ikke kristendommen som gjorde dette mot deg. Det er en gal person som forgrep seg... De fleste mennesker er fine mennesker, med gode og dårlige sider. Andre (de færreste), er mennesker som er farlige for andre... jeg (og mange med meg) tror at det er uavhengig religion. Det blir iallfall feil å si at alle kristne mennesker er onde mennesker. Religion bør være en privatsak, noe personlig som ikke angår andre enn akkurat deg selv. Din tro er kun din egen. Jeg respekterer ikke mennesker som reklamererer for sin religion og prøver å prakke den på andre. Håper du har det bra med deg selv, anonym. Og at du får hjelp til å takle dette... *klemmer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 23. april 2002 #8 Del Skrevet 23. april 2002 ja, Gud fins, og Gud er god. At flere kulturer også tror at det fins en gud, synes jeg bare styrker troen på Guds eksistens. Det jeg er mer skeptisk til, er de ulike kulturers bastante tolkninger av hva Gud krever av oss..., og hva som er den eneste rette måten å tilbe ham på. Derfor er jeg ingen aktiv kristen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 24. april 2002 #9 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg synes det er et dårlig argument at "alle" tror på en Gud og "alle" ikke kan ta feil. For 600 år siden trodde alle at jorda var flat - og alle tok feil! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #10 Del Skrevet 24. april 2002 Leia, du sier at Gud finnes og at Gud er god........ har Gud en annen definisjon enn oss dødelige på hva som er godt?!?!?!?!? Nei, det er alt for mye jævelskap i verden til at jeg skal tro at det finnes noen god Gud. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 24. april 2002 #11 Del Skrevet 24. april 2002 Tror ikke Gud er skyld i ondskapen i verden. Vi mennesker er mer enn flinke nok til å gjøre onde ting selv. Jeg tror at Gud er god, og at alt som kommer fra ham er godt. Gud er kjærlighet, men mennesker er ikke alltid så opptatt av den. Vi er selvopptatte og egoistiske, og vi sloss og kriger for å få det som VI vil. Det er slik jeg ser det. Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #12 Del Skrevet 24. april 2002 HVORFOR HAR MITT INNLEGG BLITT BORTE? JEG HAR LOV TIL Å SI MIN MENING! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smil Skrevet 24. april 2002 #13 Del Skrevet 24. april 2002 Har innlegget ditt blitt borte? Du får prøve en gang til da. Alle har rett til å si sin mening. Smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #14 Del Skrevet 24. april 2002 Jeg skrev to stykker i går, og de er fjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 24. april 2002 #15 Del Skrevet 24. april 2002 Ja, dine innlegg tok jeg bort. Jeg ville normalt sendt deg en PM om dette, men det var ikke så lett, siden du ikke er registert. Det ble fjernet fordi de var fordømmende, generaliserende og stygge mot alle med den trosretningen som diskuteres her. Du får gjerne skrive hva du tror eller ikke tror, og gjerne årsaken, men du får ikke bli personlig. Du kan lese mer om dette her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq-norwe...gian.php#regler Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 24. april 2002 #16 Del Skrevet 24. april 2002 En god kraft forutsetter en ond kraft. Når jeg tror på Gud, må jeg også tro på djevelen. Nå vet jeg ikke om jeg trives med å beskrive dem som personer, kanskje mer som ånder, typer energier som finnes rundt oss og som vi kan velge impulser fra. Mennesket har fritt valg, og det er derfor ikke det gode sin "skyld" at mange mennesker er onde. -Feel the force! - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #17 Del Skrevet 24. april 2002 jøjjemeg......... *ler litt og gjesper* Leia, så da er det de onde kreftene råder når små barn dør av kreft f.eks - og Gud velger å overse dette????????? Eller har du en annen forklaring??? Og så er det de onde kreftene som råder når et menneske velger å ta sitt liv - og Gud overser det også????? Eller har du en annen forklaring??? Bare lurer jeg.......... 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #18 Del Skrevet 24. april 2002 KRISTNE ER EN EGEN RASE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #19 Del Skrevet 24. april 2002 HVORFOR GÅR DE KRISTNE RUNDT OG TROR DE ER NOE? SELV OM DE ER KRISTNE ER DE IKKE BEDRE ENN ANDRE. JEG SYNES IKKE DET VAR NOEN GRUNN TIL Å SLETTE MELDINGENE. JEG HAR LEST MANGE EKKLE MELDINGER TIDLIGERE INNE PÅ KG, UTEN AT DE BLIR SLETTET. ER DET FORSKJELL PÅ HVEM OG HVA DERE VIL SLETTE???? DERE KAN MISTE LESERE HVIS DERE GJØR DET. SKJERP DERE!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2002 #20 Del Skrevet 25. april 2002 hm...... mon tro om Leia føler seg trengt opp i et hjørne siden hun ikke svarer...... hadde vært fint å fått forklaringen hennes på mine spørsmål. Det faktum at kristne er en egen rase levner det liten tvil om. Gud, kristendom, bibel og kirke fordrer til nestekjærlighet og godhet......men, i realitetet er det ikke slik det fungerer, det vil si - de kristne er fyllt til randen av nestekjærlighet overfor kun noen "heldig" utvalgte grupper - dvs. de som er "normale". De "unormale" blir dømt og regelrett hatet av kristne - hvilket jeg finner moralsk forkastelig. Nestekjærlighet........ kirken er åpen for alle....... sludder og vås - det gjelder kun for noen utvalgte. Rett og slett til å spy av!! 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg