Gå til innhold

Ebay. Hvordan betale flere selgere på en gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom tar ebay med all selgerene på en gang når jeg trykker på "pay now". Men det virker som det er alt etter vær og føreforhold.

Hvordan får jeg ebay til å alltid ta med alle kjøpene på en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd å kunne betale flere selgere på en gang.

Det jeg har opplevd, er at hvis jeg har kjøpt flere ting fra en selger, kan de betales sammen. Kanskje det er det du har gjort?

Har du PayPal konto som du bruker til å betale med?

Skrevet

Hvis det er mulig å betale flere selgere på en gang er det etter en min mening en stor svakhet i betalingssystemet til PayPal.

Skrevet

Merkelig.

Jeg vet det har vært separate selgere. Det har også dukket opp "do you want to pay the sellers separatly? Press here".

Irriterer meg når det ikke kommer opp, spesielt når jeg betaler for småting for et par 10 kroner. Gebyrene blir en ganske stor bit til slutt.

Skrevet

Hos meg får jeg alltid dette forslaget hvis jeg har flere varer som skal betales samtidig, og jeg står inne på "mine kjøp" siden, og velger "pay now" knappen øverst.

Hvis jeg går på den enkelte vare før jeg velger "pay now", så betaler jeg kun den.

Det er da vel ikke gebyrer ved bruk av paypal? (De henter jo inn alle gebyrene i dårlig kurs?)

Skrevet

La meg bare få presisere litt her, siden jeg har rundt 300 kjøp fra eBay bak meg.

Ja, man kan betale alle selgerne på en gang - det kan man få under "pay all sellers at once", men man kan samtidig også velge å kun betale en selger om gangen ved å klikke "do you want to pay the sellers separatly? , det står det også om man leser litt nøye inne under betalinger.

Og grunnen til at det noen ganger ikke går, og andre ganger gjør det (å betale flere på en gang mener jeg), er f. eks om man har kjøpt en vare som skal betales med australske dollar, og noe i f. eks britiske pund. Da deles disse opp i to forskjellige bolker.

Så er det viktig å være klar over at selv om man betaler alle selgerne på en gang, så får ikke hver av selgerne vite hva de andre selgerne har krav på osv, de ser ergo ikke hverandre ved betaling. Jeg mener det er genialt om jeg har kjøpt mye og ikke orker å betale én og én.

Jeg skjønner ikke hva man mener med gebyrer her, fraktkostnadene er opp til hver enkelt selger, og har ingenting med kjøpene i seg selv å gjøre. Man betaler ikke mer gebyr ved å betale alle på en gang, for de registreres som individuelle betalinger i nettbank og hos paypal.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...