Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp bestillt en Inspiron 15 fra Dell. Tenkte den var ganske liten.... men så så jeg Inspiron 10 etterpå...var vell egentlig mer en sånn jeg ville ha. hvor stor forskjell i størrelse er det på de to? noen som vet? Har litt panikk på at den skal være like stor og tung som den gammle:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inspirion 15:

Dimensions & Weight

Width: 14.7" (373.5mm)

Height: 1.02" (25.9mm) front / 1.48" (37.8mm) back

Depth: 9.6" (244mm)

Weight: Starting weight of 5.8 lbs. (2.64 kg)8 (15.6" WXGA glossy display, 6 cell battery, DVD +/- RW, integrated graphics). Weights will vary depending on configurations and manufacturing variability.

Inspirion 10:

Dimensions & Weight

Height

25.34–28mm (Front-Back)

1.0-1.1 inches (Front-Back)

Width: 261mm, 10.28 inches

Depth: 182.5mm, 7.19 inches

Starting weight:

1.2kg / 2. 6 lbs12 with 3 Cell battery

Skrevet
Jeg har nettopp bestillt en Inspiron 15 fra Dell. Tenkte den var ganske liten.... men så så jeg Inspiron 10 etterpå...var vell egentlig mer en sånn jeg ville ha. hvor stor forskjell i størrelse er det på de to? noen som vet? Har litt panikk på at den skal være like stor og tung som den gammle:S

Dimensjon og vekt ser jeg du har fått allerede, så det trenger jeg ikke å skrive, men jeg tenkte jeg skulle si at jeg har begge deler. Den lille er fin å ha med på reiser, den kan ligge i ryggsekken uten at jeg jeg merker den, men den er alt for liten til daglig bruk. Skjermen er for dårlig og tastaturet for lite. Så hvis du skal ha en til daglig bruk hjemme, og bare ta den med deg bort av og til, har du kjøpt riktig. Skal du bruke på toget til jobben hver dag, er den kanskje litt stor.

Uansett, hvis du har kjøpt den som privatperson over nett, tror jeg du har 14 dagers angrerett hvis du ikke liker den, men det er jeg ikke helt siker på. (Jeg er i alle fall godt fornøyd med min.)

Skrevet

sitat: Weight: Starting weight of 5.8 lbs. (2.64 kg)8 (15.6" WXGA glossy display, 6 cell battery, DVD +/- RW, integrated graphics). Weights will vary depending on configurations and manufacturing variability.

Betyr dette at med alt ekstra stæsj på (noe som jeg har) kan den bli 8 kg tung? :O

Skrevet
sitat: Weight: Starting weight of 5.8 lbs. (2.64 kg)8 (15.6" WXGA glossy display, 6 cell battery, DVD +/- RW, integrated graphics). Weights will vary depending on configurations and manufacturing variability.

Betyr dette at med alt ekstra stæsj på (noe som jeg har) kan den bli 8 kg tung? :O

Nei, det kan den ikke. :) Det åttetallet må ha kommet dit ved en tilfeldighet. For å finne en "bærbar" PC på 8 kilo må du tilbake til 80-tallet, da det fantes noen på størrelse med en liten reisekofert. Jeg vet ikke hva slags stæsj du har kjøpt i tillegg, men kanskje 9 cellers batteri og en litt større disk? Jeg tror ikke Dell (eller noen andre) oppgir maxvekt, men hvis jeg skulle gjette, så kan en neppe stappe inn noe ekstrautstryr som veier mer enn 200-400 gram(?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...