Gå til innhold

Barnedåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha barnedåp om en måneds tid,og stresser litt med det..

sitter her med innbydelsekort,og lurer sånn på hva eg skal skrive!

Noen som har forslag?

ellers er det dette med maten..en hel middag+ kaffe og kaker,koldtbord,eller snitter og kaffe..?

Hva hadde dere?

Er litt redd for at det blir litt "simpelt" med bare snitter og slikt..har aldri vært i dåp selv så har liksom ingenting å sammenlikne med!

Innspill/tips/ideer mottas med stor takk!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men har vært i en del dåpsselskaper gjennom årene.

Jeg har vært i barnedåper med alle de løsningene du selv har tenkt på. Koldtbord eller snitter, og deretter kaffe og kaker, virker ganske vanlig. Hvis dere får gjester som har litt reisetid til og fra, bør det trolig serveres litt mer enn snitter. En slik dag kan jo bli lang for de som reiser til og fra, og da trengs det gjerne litt mer mat.

Noen vi kjenner serverte tapas istedenfor tradisjonelt koldtbord i dåpsselskapet. Det var stor suksess :)

På dåpsinvitasjonene har det som regel stått:

Til Spinell og Spinellmannen

NN blir døpt i ... kirke <dato> kl. 11.00.

Etter dåpen samles vi i/på ...... kl 13.00. (Eventuelt "Etter dåpen samles vi hjemme hos oss i <adresse>.)

Velkommen skal dere være!

Med vennlig hilsen

<mors og fars navn>

Svar utbes innen <dato>

Skrevet

Vi hadde gryterett og hauger av kaker på første dåpen. Helt supert det. Alle ble gode og mette!

Har vært i dåper hvor vi fikk servert snitter. Helt supert det.

Gjest Gjest7774
Skrevet

Du kan jo skrive noe sånt som:

"Kjære *%2"#!

Jeg vil herved invitere deg (m følge) til en liten sermoni hvor jeg rent symbolsk skal påtvinge mitt relativt nyfødte avkom både min religion og ett tåpelig rituale han sansynligvis ikke har noen interesse av å ta del i. Håper du kommer :) xxxx - big love"

Skrevet

Barndåp pleier å være ganske tidlig på dagen, så middag blir vel litt mye?

Jeg hadde koldtbord og kaker når vi hadde barndåp. Kjøp en stor kake og sett bort en del av bakingen. Spør venner og bekjente om hjelp til koldtbord/snittene. Ingen grunn til å slite seg ut, de flest syns det er hyggelig å bli bedt om å hjelpe til litt.

Innbydelse:

Lillemor/mann skal døpes i ....kirke søndag den ....kl .... Håper dere vil være med å feire dagen sammen med oss. Selskapet er hjemme hos oss fra kl ....

Hilsen ....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...