Gjest TS Skrevet 30. september 2009 #1 Del Skrevet 30. september 2009 Hej! Här har vi en svensk tjej som är runt 30 år. Jag har bott i Norge ett par år och har det egentligen greit här, men jag sliter litt med att få nya vänner.. Visst känner jag folk på jobbet osv, men hur ska man göra för att möta nytt folk i min ålder, när studietiden är över? Är det fler som känner likadant, eller är det bara jag? Andra säger till mig att gå med i föreningar, körer, div grupper, men är det nån som har ett konkret tips på ting man kan melde sig in i? Har inget speciellt intresse som jag brinner för, men gillar att sjunga, träna, är social och helt "normal". Tacksam för svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskesara Skrevet 30. september 2009 #2 Del Skrevet 30. september 2009 Hei, Jeg har det på samme måte og er på samme alder. Kanskje vi kan henge sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sigge Skrevet 30. september 2009 #3 Del Skrevet 30. september 2009 TS här igen.. Ja, kanske va kan det:) Blev medlem här nu för att göra det lite enklare.. Om du vill kan du väl sända mig en melding så kan vi höras mer där?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danseløve Skrevet 1. oktober 2009 #4 Del Skrevet 1. oktober 2009 Det er ofte enklere å få venner når man driver med andre ting enn jobben. Som du selv har fått tips om så er det ofte lurt å melde seg inn i en forening av noe slag, selvsagt helst noe du liker. Hva liker du å trene? Oslo er Norges største by, så selv om det skulle være ganske sært så er det en sjanse for at det fins noen som driver med det du liker. Om du skulle ha interesse for en ganske lite kjent kampsport, sjekk annonsene som henger i vinduet på Fightersport i Storgata. Liker du å danse? Selv danser jeg swing på Bårdar Swingclub, www.baardarswingclub.no Vi driver med stilartene Lindy Hop og Boogie Woogie, på tirsdagskvelder er det sosialdans fra 20.30, dvs at det er ikke kurs, bare kom og dans med hvem du vil. Når du ikke danser kan du sitte ved bordene, prate og bli kjent med folk. Kanskje du liker quizkvelder? Det skulle jo være rimelig uformelt. Sjekk ut http://www.aktivioslo.no/quiz.php Hvis du skal bli kjent med folk i Oslo uten å møte dem på noen form for organisert aktivitet som de eksemplene jeg har listet opp ovenfor, så tror jeg det er utesteder som gjelder. Jeg kan ikke helt se for meg hvordan man skal få seg venner ved å prate til ukjente folk på gata. Vi nordmenn er nok en del mer innesluttede enn folk i de fleste andre land, men hvis du blir venn med en nordmann har du en venn for livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Helle_* Skrevet 4. mars 2010 #5 Del Skrevet 4. mars 2010 Hej, Vet inte om denna lænk fortfarande ær aktiv men prøvar Jag kænner precis igen mig! Har bott i Oslo i 6 månader och funderar på var man kan aktivera sig før att træffa folk, tycker det ær svårt att på personliga kontakter på jobbet. Vi kan ju høras lite? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2010 #6 Del Skrevet 4. mars 2010 Liker du å synge? Bli med i et kor! Og du vil få hundrevis av venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå