aluminium Skrevet 11. juni 2010 #61 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg kjører ikke bil, så min irritasjon begrenser seg til bilister som tror at blinklys er farlig (for fotgjengere har virkelig ikke behov for å vite hvor en bil skal, neida) og syklister som gir blanke faen i trafikkregler. Jeg ble påkjørt av en senest i går, han kom syklende på rødt lys og på feil side av veien. Og jeg gikk over veien på grønn mann, akkurat slik man skal. Hadde det ikke vært rødt lys så hadde han sikkert syklet på riktig side, for da hadde han jo risikert å få en bil eller trikk planta midt i trynet. Men oss fotgjengere, vi er jo bare i veien og plagsomme når syklister som han vil bryte trafikkregler på det groveste. Signerer den. Har selv holdt på å bli nedkjørt av syklister flere ganger. Det at de skal holde høyrereglene sine er ofte ikke aktuelt heller, de vil heller ligge på hvitstripa og sykle ufortrødent videre. Ser nesten litt frem til den dagen en syklist går rett i siden på meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Constanze Skrevet 11. juni 2010 #62 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg har kjørt masse de siste dagene og har god tid på å observere irriterende momenter i trafikken: Syklister som tror de er med på Tour De France og bare durer fram som galne.Bilister som ikke bruker blinklyset.Bilister som tror at man har vikeplikt fra venstre i rundkjøringer uansett hvem som er først inn, de gir gass lenge før rundkjøringen og durer på uten tegn til å stoppe for bilen til høyre som tross alt var først inn.Syklister som sykler over fotgjengerfeltene.Bilister som ikke praktiserer "glidelåskjøring" når det er lange køer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 12. juni 2010 #63 Del Skrevet 12. juni 2010 gjenganger her er folk som sitter i mobiltelefon uten headset mens de kjører. ... mye fordi de vingler frem og tilbake i kjørebanen, sakker og øker farten alt etter hvor "tydeligvis" engasjert de er i samtalen.. (og helt umulig å kjøre forbi) og det topper seg når de i tillegg skal tenne sigaretten mens de holder på med det.. På langturer er det biler som kjører bak som ikke kan telle til 3... og det er en ting å ha de så tett på.... men når jeg prøver å slippe dem forbi så skal de ikke det... de skal bare ligge akkurat sånn har og prøvd bråbremsen for å kanskje få de til å våkne men det funker heller ikke på alle.. Folk som kjører forbi som ikke skjønner at da må de ut i venstre bane for å komme forbi min bil (flere ganger det har vært nær på å få hele siden oppstripet) .. og hiver seg inn fremfor min bil så jeg må bråbremse.. (dette uten at det kommer biler i mot) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thirteen Skrevet 12. juni 2010 #64 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg liker virkelig ikke disse bilene som på død og liv skal ligge rett bak bilen min. Jeg er en av disse pinglekjørerne, men slipper biler forbi ved første anledning. Problemet er disse som ligger 2 meter bak bilen min og ikke VIL forbi. Da skrur jeg på tåkelyset og ler høyt for meg selv av bilen bak som bråbremser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 12. juni 2010 #65 Del Skrevet 12. juni 2010 Noe som kan irritere meg litt av og til er de som ikke er vant til å kjøre på veier uten gulstripe. Jeg kjører en del E39 fra Bergen og nordover, og etter fergen er det en del smale partier, spesielt etter Vadheim. Det mangler gulstripe, men det er sjeldent så smalt at ikke to biler kan passere. Her er det utrolig mange som ikke er vant til å beregne og plassere bil, og de stopper for den minste ting. Som regel er det heller ikke snakk om å slippe forbi. Når det endelig kommer en rettstrekke så legger de seg selvsagt midt i veien og blokkerer en fin anledning til å komme seg forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #66 Del Skrevet 12. juni 2010 Aluminium, det er leit at det er sånn. Jeg er selv lite vant til å kjøre på slike veier, og jeg blir bare stresset av de som er i bakrøven som vil forbi. Jeg stopper jo selvfølgelig og slipper dem forbi. Noe annet skulle vel mangle? Så kan jeg putre i vei i mitt eget tempo, stoppe her og der jeg er usikker på bredden. Så er alle glade og fornøyde! Hvis det er noen som er interessert i menneskelig psykologi så er det bare til å betrakte trafikken. Den kommer skikkelig tydelig frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #67 Del Skrevet 12. juni 2010 Det er mye å irritere seg over i trafikken men hold hodet kaldt! Ta hensyn til oss som IKKE er pakket inn i metall da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 13. juni 2010 #68 Del Skrevet 13. juni 2010 Aluminium, det er leit at det er sånn. Jeg er selv lite vant til å kjøre på slike veier, og jeg blir bare stresset av de som er i bakrøven som vil forbi. Jeg stopper jo selvfølgelig og slipper dem forbi. Noe annet skulle vel mangle? Så kan jeg putre i vei i mitt eget tempo, stoppe her og der jeg er usikker på bredden. Så er alle glade og fornøyde! Hvis det er noen som er interessert i menneskelig psykologi så er det bare til å betrakte trafikken. Den kommer skikkelig tydelig frem. For all del, jeg har full forståelse for at mange ikke kjører på slike veier. Jeg personlig har kjørt på slike veier siden jeg fikk lappen og er veldig vant til det. Så lenge dere holder sidene deres, evt. slipper forbi så er jeg fornøyd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå