Gulphild Skrevet 6. januar 2010 #41 Del Skrevet 6. januar 2010 Hva er så galt med å stoppe? Jeg tilhører den mer "pysete" varianten av bilister, og jeg slipper folk forbi meg. Kjører bare inntil et busstopp eller et egnet stoppested. Han får det som han vil, jeg får det som jeg vil. Liker ikke å ha nervene i høygir grunnet bilister som kjører opp i hekken bakpå. Og ikke skjønner jeg hvordan en haug bilister tar så lett på alt mulig i trafikken. Som å kjøre uansvarlig på glatten - "har jo tross alt ESP!". Dumt at det skal skje noe før enkelte innser alvoret. Dumt at mennesker ikke blir klokere. Hver generasjon skal få lov til å gjøre de samme feilene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2010 #42 Del Skrevet 6. januar 2010 Jeg blir så utrolig lei av folk som IKKE venter før de går over gangfeltet, plutselig er de der bare midt i veien. Selv slakker jeg godt ned før et gangfelt, i tilfelle noen kommer sprettende over. Her om dagen så jeg en bil som kjørte i 20-30 på glatta og prøvde å manøvrere seg. 2 personer står og snakker sammen, plutselig snur den ene jenta seg og går rett ut i veien forran den kommende bilen. Sjåføren stod på bremsene, men var så vidt han ikke traff jenta likevel, han var veldig nær når hun hoppet ut fremfor ham. FARLIG og irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #43 Del Skrevet 7. januar 2010 Bilister som stopper og vinker meg frem selv om jeg har vikeplikt, blir jo bare rør av sånne unntak! Blir redd jeg da siden flyten i trafikken blir ødelagt. Må legge til at dette ikke har skjedd meg i rush tiden, men på tider med lite trafikk.. forstå det den som kan... Folk som kjører kald bil uten å skrape is av rutene, de ser jo ingenting, BRØL!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #44 Del Skrevet 7. januar 2010 Folk som småbremser hele tiden når man kjører på en landevei med fartsgrense 60 + Hva er de de bremser for? De ødelegger 3 sek avstanden min hele tiden, så må jeg også bremse for plutselig er jeg i bakenden, så blir det ringvirkninger, og flyten i traffiken forsvinner. Slutt å bremse hele tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 7. januar 2010 #45 Del Skrevet 7. januar 2010 De som bråbremser fordi en etter deres oppfatning ligger for nær, og skal gi en lekse. DERE ER LIVSFARLIGE! Det ikke bare irriterer meg, jeg blir sint når jeg ser slik/ opplever slik. Snakk om å være uansvarlige sjåfører og skape potensiellt farlige situasjoner! Det skal være flyt i trafikken, FLYT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trafikkpolitiet Skrevet 8. januar 2010 #46 Del Skrevet 8. januar 2010 De som bråbremser fordi en etter deres oppfatning ligger for nær, og skal gi en lekse. DERE ER LIVSFARLIGE! Det ikke bare irriterer meg, jeg blir sint når jeg ser slik/ opplever slik. Snakk om å være uansvarlige sjåfører og skape potensiellt farlige situasjoner! Det skal være flyt i trafikken, FLYT! Men hvorfor ligger du så nær bakenden min at det skaper en farlig situasjon når jeg nødbremser fordi en forsvarsløst katt plutselig løper ut i veien da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2010 #47 Del Skrevet 8. januar 2010 Men hvorfor ligger du så nær bakenden min at det skaper en farlig situasjon når jeg nødbremser fordi en forsvarsløst katt plutselig løper ut i veien da? Fordi du kjører for sakte og ikke flytter deg ? Alna ca kl 0630 i fjor sommer en gang. To biler i venstre felt vestgående, ellers _ingen_ på veien. Bil bak med fjernlys på,blinklys på og horn på, bilføreren foran vifter med armen ut av vinduet.lol. Norsk trafikk på sitt beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Glad i livet Skrevet 8. januar 2010 #48 Del Skrevet 8. januar 2010 Fordi du kjører for sakte og ikke flytter deg ? Jøss! Du er flink til å utvise hensyn og varsomhet i trafikken. [/ironi] Jeg har all rett til å kjøre i 40 km/h gjennom svingene selv om et skilt på et rett strekke langs veien forteller at den maksimalt tillatte hastighet der er 60 km/h. Du har derimot ikke all rett til å la være å vise hensyn og varsomhet ovenfor medtrafikkanter, bare fordi du har lyst til å blåse gjennom de samme svingene i høyere hastighet enn hva jeg (forankjørende) klarer å kontrollere bilen min i. De mørke stripene observerer i den ellers snødekte veibanen er ikke det samme som "tørr asfalt". Trafikkforskriftene pålegger deg som bilfører å "avpasse farten etter forholdene" og "til enhver tid ha fullt herredømme over kjøretøyet". Å sette "flyt i trafikken" over sikkerhetshensyn vitner om mangelfullt utviklede sjelsevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #49 Del Skrevet 13. januar 2010 - Syklister som tror at de kan ligge MIDT i veien fordi vi har dårlige fortau i Norge.. Slått dere at det kanskje kjører biler bak dere? - De som på liv og død MÅ komme rett foran meg i køen. - Fotgjengere som tror at det er et "kraftfelt" rundt gangfeltet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 8. juni 2010 #50 Del Skrevet 8. juni 2010 (endret) -Folk som kjører med kjørelys og grøftlys. Hjelper ikke mye å "skåne" meg for fjernlysene når bilen likevel er en gedigen lyskrone med nærlys. Men "ille" er vel fortsatt bedre enn "veldig ille". -Motgående trafikk som slår på fjernlyset før man har passert. Her skylder jeg på lovverket og kjøreskolene, som sier man skal dimme idet lyskjeglene møtes (altfor sent) og idet - idet - bilene passeres. For mange betyr dette tydeligvis "like før", noe som irriterer, distraherer for ikke å si blender. Det er alltid bedre å dimme etter passering enn før. De ti metrene ekstra med nærlys hadde fjernlys uansett ikke hjulpet på, på grunn av øynenes tilvenning. Endret 8. juni 2010 av K.A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 8. juni 2010 #51 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg har all rett til å kjøre i 40 km/h gjennom svingene selv om et skilt på et rett strekke langs veien forteller at den maksimalt tillatte hastighet der er 60 km/h. Dersom det er en skarp sving som tilsier at det er fornuftig å på forhånd bremse fra 60 til 40, ja. Dersom det er en slak sving som du godt kunne holdt 60 i, og du lager kø bak deg, nei: du kan faktisk bli stoppet og bøtelagt pga. overforsiktighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juni 2010 #52 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg holder på med kjøreopplæring for tiden og det er to ting som irriterer meg: - de som tydeligvis har blinklys som ekstrautstyr på bilen sin. Spesielt i rundkjøringer er dette irriterende. Jeg vedder på at ganske mange av dere som sier dere irriterer dere over det lar være å bruke blinklys selv til tider. - de som ligger oppi rompa på bilen foran. Spesielt hvis bilen foran har en L, da ser det ut til at folk mister helt vettet. Uansett hvor fort jeg kjører, kjører jeg tydeligvis for sakte og det er helt greit å ligge oppi rompa mi og til og med TUTE! Satan som jeg får lyst til å bremse da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 8. juni 2010 #53 Del Skrevet 8. juni 2010 Det er ikke så mye i trafikken som irriterer meg, men noe er det: Folk som tror de er langt viktigere enn andre og skal fram så fort som mulig. De som tror at sekunder er det som avgjør resten av livet deres. Og da tenker jeg gjerne på rævsnusere som når de først er kommet oppi hekken din så blir de liggende der. Som om de mister ære på å fire seg bakover igjen. Kjørte nylig en lengre tur sammen med svigers (i hver vår bil). På "opptur" så lå de (han) bak og merkelig nok klarte han å holde grei avstand. På hjemveien måtte han fort hjem til tven (flere timer kjøring :-) og da lå han først siden jeg hadde sagt at jeg ikke hadde det travelt. Så at han lå klint oppi bilen foran i lengre tid flere ganger. Da satt jeg bare å koste meg, noen ganger 2-300 meter bak mens han lå kloss oppi han foran der igjen. Merkelige greier. Til slutt klarte han å smette forbi og presse på neste... Så ja, svigers er en av idiotene (60+). Når du må stikke fra familiesammenkomst for å rekke å være hjemme 23.30 fremfor 01.30 på en lørdag kveld, så sier det sitt. Om folk legger seg feil i rundkjøringa så må det være lov. Jeg går (kjører) ikke rundt og tror at verden er perfekt. Da er det bedre å være smidig og la folk få komme på rett spor igjen. Trolig er det de som ikke gidder å stresse som irriterer seg minst. Det er alt for mye "først meg selv og så meg selv...." i trafikken, som i andre kø-sammenhenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 8. juni 2010 #54 Del Skrevet 8. juni 2010 Noen tror de kan revolusjonere verden sine teorier om kø-reduksjon. Du har de som messer om å holde kortere luker i trafikken og å spare inn noen tiende-dels sekunder i lyskryss osv. Det må være noen skikkelige optimister som får seg til å tro sånt. Folk flest (også de som kjører bil) er forskjellige. Enslige sjåfører eller unge jyplinger tror man gjerne er de som er mest stressa, men det er mange andre i trafikken også - som eldre mennesker, foreldre med flere barn (som krangler f.eks.), eller folk som heller liker å tenke og fundere litt fremfor å spare 5-15 minutter på en 50-mils kjøretur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slask Skrevet 10. juni 2010 #55 Del Skrevet 10. juni 2010 Fordi du kjører for sakte og ikke flytter deg ? Alna ca kl 0630 i fjor sommer en gang. To biler i venstre felt vestgående, ellers _ingen_ på veien. Bil bak med fjernlys på,blinklys på og horn på, bilføreren foran vifter med armen ut av vinduet.lol. Norsk trafikk på sitt beste. Norsk idiot bakfra på sitt verste kanskje. Din definisjon på hindring i veibanen er kanskje noe overdrevet. Hvor mye seinere hadde du kommet på jobb om du hadde fortsatt å ligge bak? Kanskje 2 minutter. Tør nesten vedde på at de foran deg lå i fartsgrensa, mens du vil kjøre 10-20 over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 10. juni 2010 #56 Del Skrevet 10. juni 2010 Problemet er at de ikke skulle ligget i venstefilen i det hele tatt. Kjører de like fort skal de ligge i høyrefilen, og venstrefilen skal være åpen for de som skal forbi. Saken blir selvsagt en annen i tett kø... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 10. juni 2010 #57 Del Skrevet 10. juni 2010 litt fascinert av dette med forbikjøring i venstre felt på motorvei jeg. kjører en del på motorvei og til tider er det nødvendig å legge seg ut i venstre for å passere saktegående kjøretøy. det jeg ikke skjønner er den desperasjonen enkelte bakenfor oppviser når jeg (og gjerne flere foran meg) passerer saktegående kjøretøy i +/- 110 - 120 for deretter legge oss pent inn i høyre når vi er forbi. hvorfor kommer det da nesten alltid en bakfra i 130 + som må bråbremse nesten rett oppi hekken på bilen min, gjerne sammen med heftig lysblinking etc ? fartsgrensa er jo 100, jeg driver med en forbikjøring i hastighet over fartsgrensa og jeg har dessverre ikke mulighet til å putte bilen inn i vareplanet på traileren ved siden av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aluminium Skrevet 10. juni 2010 #58 Del Skrevet 10. juni 2010 (endret) Ja, det er enkelte som ikke skjønner trafikkflyt, og det er en av de tingene som irriterer meg litt i trafikken. Det at enkelte skal ligge og bremse og passe på at de ikke sklir over fartsgrensen blir i enkelte tilfeller utrolig irriterende. Jeg personlig ligger og styrer farten med gassen, og det skal mye til før jeg viser bremselys på en relativt flat vei. Edit: Kom på et lite særtilfelle. I enkelte lange og bratte motbakker, her på vestlandet iallefall, er det gjerne et forbikjøringsfelt. Det er et slikt mellom ferga og Bergen. Det som irriterer meg litt der er disse som på død og liv skal ligge i venstrefila hele veien opp, selv om de ikke holder noe særlig fart og like godt kan ligge i høyre. En annen gang kom jeg opp denne tunellen i god driv, rundt 120 eller noe sånt, og jeg ser et vogntog et stykke fremme og tenker at jeg skal komme forbi dette. Det tenker tydeligvis en herremann med en eldre Pajero diesel også, for han legger seg ut i venstrefila 50-100 meter foran meg og begynner den sakte ferden forbi. For å slippe å måtte bremse "hardt" i motbakken ser jeg heller at den beste løsningen er å passere ham på høyresiden, selv om dette strengt tatt ikke er helt etter boken, og tilbake i venstrefilen. Det skal sies at det var gode klaringer over alt, og det er ikke var noen hasardiøs kjøring i det hele tatt, selv om det kanskje kan virke sånn. Endret 10. juni 2010 av aluminium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 11. juni 2010 #59 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg kjører ikke bil, så min irritasjon begrenser seg til bilister som tror at blinklys er farlig (for fotgjengere har virkelig ikke behov for å vite hvor en bil skal, neida) og syklister som gir blanke faen i trafikkregler. Jeg ble påkjørt av en senest i går, han kom syklende på rødt lys og på feil side av veien. Og jeg gikk over veien på grønn mann, akkurat slik man skal. Hadde det ikke vært rødt lys så hadde han sikkert syklet på riktig side, for da hadde han jo risikert å få en bil eller trikk planta midt i trynet. Men oss fotgjengere, vi er jo bare i veien og plagsomme når syklister som han vil bryte trafikkregler på det groveste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mir Skrevet 11. juni 2010 #60 Del Skrevet 11. juni 2010 - Jeg blir irritert på fotgjengere som har all verdens tid til å gå over feltet før jeg kommer, men som venter til at bilen kommer nærmere, slik at bilen må stoppe uansett. Hvis personen bare hadde gått tidligere, så hadde man ikke behøvd å styre med å stoppe etc. -Folk som kjører i ræva på meg Nå kjører jeg aldri bil lenger siden jeg er blitt bil-redd! :| Selv får jeg dårlig samvittighet hvis jeg ikke bruker blinklyset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå