Gå til innhold

Trafikk iritasjon

Gjest smurfen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Folk som ikke bruker blinklys. Både i rundkjøringer, og når man står og skal inn på en tungt trafikkert vei og har vikeplikt er det plagsomt. Hadde folk giddet gi et lite tegn hadde køene blitt mindre.

- Folk som plasserer seg feil i rundkjøringer og når de skal svinge. Av samme grunn som blinklysene. De indikerer ikke hvor de skal.

- Folk som kjører langt under fartsgrensen, uten noen som helst åpenbar grunn, og som ikke slipper andre forbi.

- Folk som råkjører.

- Folk som kjører helt oppi rævva på deg.

- Kengurukjørere. Saaakte... Fort!.. Saaaaaakte... Fort! Blir gal av å kjøre bak slike.

- Folk som ikke slipper bussen frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenguru kjørere. genialt navn..

Det er skikkelig irriterende, hele tia, men spesielt på lengre turer, når det er svingete kjører de 20 og 30 km/t under fartsgrensa, å så fort det kommer et strekk å du kan kjøre forbi blir de tøffe, så da kjører de 20-30 over fartsgrensa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pannekaker

- De som ikke får bestemt seg. Først ligger de 20 under fartsgrensa, så ligger de 20 over, så ligger de 10 under, så 10 over, så 20 under, så i fartsgrensa, så 30 under, så fartsgrensa igjen...

- Dersom det er kø; de som bytter felt i hytt og pine fordi det går 1 sekund raskere i det andre feltet, for å så hive seg inn igjen fordi det gikk kjappere igjen i "gamle" feltet.

- De som ligger langt under fartsgrensa uten grunn

- De som hiver seg mellom biler og kjører som forbanna idioter-

- De som ikke bruker blinklys..

- De som ikke overholder vikeplikten for å så tute på deg fordi man nesten krasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kengurukjørere. Saaakte... Fort!.. Saaaaaakte... Fort! Blir gal av å kjøre bak slike.

Jeg er en kengurukjører, fordi bilen min er så slitt at den ikke henger i svinger og så hard på gassen at jeg må konsentrere meg for å holde jevn fart :) Irriterer meg selv over disse når jeg kjører en bedre bil.

Men jeg slipper forbi med en gang jeg har mulighet, såfremt du ikke kjører i ræva på meg, da kan du nbare ligge bak :lur: (slipper forbi med en gang det blir enda en bil i tillegg til rævkjøreren)

Sier seg selv at jeg irriterer meg over de som ikke klarer å holde avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som ikke bruker blinklys og de som på død og liv skal kaste seg ut rett forran meg, når det ikke kommer en eneste bil bak meg... De er i tillegg som regle snilekjørere :roll:

For ikke å glemme de som bruker 2 km på å kjøre forbi en trailer i venstrefila :kjefte:

Endret av Eeyore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det meste allerede nevnt, kan jeg nevne de som kjører sakte i venstrefilen på tofelts motorvei. Venstrefilen er for forbikjøring! Ikke for snilekjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inaktive sjåfører som:

* er for kule til å bruke blinklys (uansett hvor det er)

* ligger feil i rundkjøringen

* tror vikeplikt er det samme som gjensidig vikeplikt (i påkjøringsfelt)

* sniker og må absolutt kjøre ut foran deg og deretter ligge litt under fartgrensen

* eldre mennesker som ligger i samme hastighet overalt - selv om fartsgrensen endres

* ligger under fartsgrensen på rette strekninger

* bruker forbikjøringsfilen til sin personlige turvei - selv om det ikke finnes en bil i de andre filene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

Dette får oss til å tenne.

Åtte av ti blir provosert av andre sjåførers manglende bruk av blinklys. Dette skulle jo tilsi at det kun er to av ti som faktisk ikke bruker blinklyset når de bør. Men, sånn er det ikke. Det er svært mange som slurver selv OG irriterer seg over at andre gjør det samme. Selvinnsikt er beklageligvis ikke et kriterium for å få lappen.

Endret av kenneth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kjører så nærme at du kan se sinnet i øynene deres, og folk som ikke bruker blinklys eller overholder vikeplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg beregner meg god tid, og lar meg ikke irritere, sålenge de ikke utsetter meg for fare. Jeg legger selvsagt merke til idioti, og kan finne en viss underholdningsverdi i andre menneskers tafatthet. Men jeg gidder ikke pådra meg magesår for å rekke fram etpar minutter før.

Dessuten er trafikken så full av hendelser, at det skal godt gjøres å være feilfri. Da er det godt om medtrafikantene viser litt storsinn, og tar de greiene med "hensynsfull" på alvor.

Sjåfører med sterkere syre i magan enn på bilbatteriet er de verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfen

enig med Kamikatze (hæhæ, så bra nick), prøver å ikke irritere meg så lenge det ikke er fare på ferde.

Men spesielt i rundkjøringer, der jeg nødbremser fordi folk suser igjenom, åsså skal de ikke forbi meg engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamikatze! SERIØST! :D Du virker til å være en dritbra mann, hehe. Lurer på hvem du er. Opptatt?

Oki, det jeg irriterer meg over i trafikken er vel for det meste de som kjører tett opp i ræven, og som tenker at de selv har kontroll over villmanns-kjørestilen. Forutsetter jo at alle andre kjører etter reglene for at de skal kunne skifte felt i et sett, og at andre viker. Hmm, merker uansett at jeg begynner å godta i større grad at folk bare er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg merker meg i rushtrafikken, ja spesielt i Oslo, er at folk er utrolig TREIGE når det blir/eller er GRØNT lys.....da er det bare å gi full gass !!! Hvorfor ? Fordi køen er dritlang bak deg, og de fremste avgjør om den køen blir lengre eller ikke. Vi vet alle at det blir flere biler (og veiene blir ihvertfal IKKE bedre) og da må bilistene bli mer EFFEKTIVE, og det gjelder når lyset blir GRØNT. Folk som bremser INN i et kryss når det lyyyyseer g r ø n t lang vei irriterer meg - ja, big time... ellers er jeg enig med masse som blir skrevet her. Ja, blinklys er ekstrautstyr på svært mange biler ser det ut til.....et økende problem, men det sier noe om folks vaner/oppførsel og respekt om andre. Forkastelig, desverre......men det er bare stå på og skape holdninger folkens. I Norge skal vi nok leve med flere biler, og ikke så mye bedre veier i flere år til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen det er ikke lov å øke hastigheten mot et kryss, og selv om der lyser ei grønn lampe kan der være andre trafikanter som kjører på "drosjegrønt", folk som tar en sjanse eller utrykningskjøretøy på vei gjennom der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg bestemte meg for at fordi om andre oppfører seg som idioter i trafikken, så skal ikke jeg gjøre det.

Ellers lurer jeg også på om noen biler ikke lages med blinklys lenger?

Og forresten, snegler og kenguruer på motorveien er ikke bra med tanke på jevn flyt og passe avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...