Gå til innhold

mister tillit til min kjære

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen der kan gi med gode råd ang mitt problem. jeg er sammen med en flott mann på de fleste områder, saken er at han flørter mye med sine ekser på mail, sms, msn facebook o.l jeg har ferska han flere ganger ved å sett på mobilen pga misstanke om dette. han sier gang på gang at han skal slutte, men klarer det ikke. sist uke fann jeg flere mailer han hadde sendt til ekser. dette ødelegger forholdet våres, jeg blir sjalu og misstroisk pga han fortsetter å gå bak ryggen min selv om han lover å slutte. nå er det krise, for jeg har akkurat funnet ut at vi venter barn... vil jo ikke ende opp som alenemor før barnet er kommet til, men dette ødelegger virkelig.. hjelp meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lite annet du kan gjøre enn å be han beherske seg...

Endret av Inx
Skrevet

Jeg syns ikke du skal finne deg i dette, siden han vet det plager deg. Det er respektløst.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt abort, jeg vil ikke ta en sjans på å ha barn med en jeg er usikker på om jeg vil ha en fremtid med. Husk at et barn vil knytte dere sammen for alltid.

Skrevet

vi har vært sammen i to år nå, så vidt jeg vet har dette pågått til og fra hele tiden. at han har kontakt med sine ekser er en ting, det jeg ikke liker er flørtingen han driver med. og i tillegg bak min rygg. det er så utrolig vondt å gå rundt å være så misstroisk. bare tlf hans ringer eller han får melding blir jeg kvalm og pulsen stiger..

Gjest typisk apemann
Skrevet

Du er tydeligvis ikke nok for han! Hvorfor gidder du?

Jeg vet det er vanskelig... han er en flott mann på mange områder og dere kan ha det så fint osv... men du burde kunne forvente det samme av han som du gir av deg selv! Flørter du med dine ekser, eller andre menn for den saks skyld? Nei, sikkert ikke... fordi du vet at det vile vært respektløst ovenfor din kjære, og mest sannsynlig har du ingen interesse eller behov for det heller, nettopp fordi han er nok for deg, og fordi du verdsetter det dere har såpass mye at du ikke utsetter han og forholdet deres for slikt tøys... Så tenk litt over hvorfor han i all verden driver på med slikt, og vor vondt det gjør for deg og forholdet deres. Vitner om en selvsentrert, respektløs og egoistisk mann...

Skrevet

er det noen andre her som har gjennomgått noe av det samme? ønsker sterkt gode råd og andres meninger.

Skrevet

Er det bare eksene han flørter med eller kvinner generelt? Viser han forståelse når du tar det opp med han, eller ignorerer han deg bare? Er det reel flørting, eller er det bevaring av forhold og kun du som leser det som flørting fordi du blir utrygg? Er du generelt sjalu, eller er det kun dette området du reagerer på? Er det andre områder han ikke viser respekt for dine meninger/bekymringer?

Skrevet

Du sier dette er noe som skjer gang på gang, og at du har konfrontert han med dette før. Han har tydeligvis ikke lært noe av dette, siden det skjer igjen.

Det som virker mest fornuftig er å dumpe han, uavhengig av barnet. Likevel skjønner jeg godt at du ikke har lyst til dette.

Kan du tenke deg å være alenemor? Vil du heller være alenemor enn å fortsette å være sammen med en mann som ikke holder ord?

Hva hvis han tar det et hakk videre og begynner å treffe disse damene? Hva gjør du da?

Jeg synes ikke du skal bli i et forhold med en mann som du ikke stoler helt og fullt på!

Skrevet

tusen takk for svarene jeg får. han er en utadvent mann og kommer lett i snakk med jenter. han kan flørte med ukjente også tror jeg, men ikke på samme måte som eksene. her handler det om sex, mimring og rikelig med komplimenter til de. jeg har tidligere hatt samboere og dette har aldri vært et problem. jeg kan være sjalu, men sldri opplevd så sterkt som nå. han har bedt på sine knær om å tillgi han. sier han ikke vil miste meg, jeg betyr alt for han osv. han er blitt bedre enn han var tidligere, men kvota hans er dessverre brukt opp så jeg tåler ingenting lengere. merker at jeg "mister" litt forelskelse for hver gang jeg fersker han.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg foreslår at du skriver et brev til han om dette. Kanskje kan du legge ved de svar og det du har skrevet i denne tråden for å vise han hva du tenker og hva andre tenker om dette sånn at han tar deg på alvor?

Jeg tror i alle fall at det kan være lurt at han ser at du mener dette, og at du ikke er urimelig siden andre er enige med deg her i denne tråden. Om du får flere råd og tilbakemeldinger i denne tråden så får du jo også mer du kan si til han, og som han kan følge med på å lære ut av han også.

Lykke til :)

Skrevet
tusen takk for svarene jeg får. han er en utadvent mann og kommer lett i snakk med jenter. han kan flørte med ukjente også tror jeg, men ikke på samme måte som eksene. her handler det om sex, mimring og rikelig med komplimenter til de. jeg har tidligere hatt samboere og dette har aldri vært et problem. jeg kan være sjalu, men sldri opplevd så sterkt som nå. han har bedt på sine knær om å tillgi han. sier han ikke vil miste meg, jeg betyr alt for han osv. han er blitt bedre enn han var tidligere, men kvota hans er dessverre brukt opp så jeg tåler ingenting lengere. merker at jeg "mister" litt forelskelse for hver gang jeg fersker han.

Har du fortalt han dette? At flørtingen hans faktisk kan koste han både deg og barnet? Det er ikke riktig at du skal godta dette når du har sagt så klart i fra at det ikke er akseptabelt!! Jeg forstår det som du syns det er greit at han flørter litt innenfor visse rammer, men når flørtingen innebærer hentydninger til tidligere seksuelle hendelser forstår jeg godt at du blir utrygg. Om du velger å gi han en aller siste sjangse nå, eller om du velger å gå må bare du bestemme deg for, men tenk for all del ikke at det står mellom å leve med han eller å ta abort. Det er veldig mange som oppdrar barn alene, og barnet vil trolig ha bedre av å vokse opp med to hjem der foreldrene kan samarbeide, fremfor ett hjem med to foreldre som sakte, men sikkert ødelegger hverandre.

Skrevet

Hans totale mangel på respekt loyalitet og omsorg for deg driver på å ødelegger deg til du blir mistroisk nervøs, usikker, redd...etterhvert vil det begynne å gå inn på selvbildet ditt i tillegg...så kom deg bort nå..

Han er ikke en mann som kan ha noe positivt forhold..og han har tydeligvis ikke vett nok til å fatte hva han gjør med forholdet sitt ellers så bryr han seg ikke.

Skrevet

Jeg har opplevd noe liknende. Jeg kan hvertfall relatere meg til det du skriver og kjenner igjen hvordan du føler deg.

Min eks (som jeg sikkert har nevnt 1000 ganger her før) var en sånn person, veldig flørtete. Jeg var liksom ikke nok, jeg fant bilder av jenter i undertøy på mobilen hans, meldinger der han spurte jenter om bilder (hva slags vet jeg ikke..men kan jo tenke meg det) Han var også sånn som var veldig omgjengelig, spesielt med jenter!

Han var utro mot meg med den en eksen sin, og den andre eksen fant jeg ut at han sendte jeg savner deg og tenker på deg meldinger til. Det gjorde utrolig vondt og finne ut og jeg var alltid redd for hva det neste jeg fant ut var, det gjorde at jeg selvfølgelig ikke stolte på han. Jeg ble snokete og gjorde ting jeg ikke ville gjort om han ikke hadde brutt tillitten min til han fullstendig.

Isåfall, det ble slutt for over 6 måneder siden og nå er han forlovet med den eksen han sendte jeg savner deg meldinger til. Pass på sier jeg bare..

Skrevet
er det noen andre her som har gjennomgått noe av det samme? ønsker sterkt gode råd og andres meninger.

Ja, jeg gikk gjennom dette i tre år. Totalt respektløst, og utrolig sårende. Det jeg har erfart er at det ikke vil gå over. Noen har bare behov for den oppmerksomheten slik oppførsel fører med seg. Bekreftelse på at de fremdeles er attraktiv osv.. Så jeg ville komt meg ut av det forholdet fortest mulig. Finnes ordentlige karer der ute;) Dessuten vil du ikke like deg selv når du er sjalu og mistenksom hele tiden. Det tærer på selvrespekten og selvtilliten din når du har det sånn.

Skrevet

Du skriver at kvoten din er brukt opp. Det er ikke videre raust av deg å gi mannen din "kvote", men siden den er brukt opp så får du ta konsekvensen av det.

Han er en raus mann siden hans "kvote" ikke er brukt opp. Du snoker på e-posten hans, på facebookprofilen, på messenger OG leser meldingene hans på mobilen. Selv om dere er samboere så har han krav på privatliv.

Jobb med selvtilliten din. Du har en mann som sier han forguder deg og ikke vil miste deg. Dere venter barn sammen. At han har et godt forhold til sine ekser trenger ikke å være verre enn hva du gjør det til. Kanskje du ikke er mottagelig for komplimenter -kanskje du ikke roser ham nok slik at han trenger bekreftelse fra eksene?

Du skriver at du har hatt flere samboere. Hva er det du setter pris på hos en mann? At han skal ha et "ikkeforhold" til eksene sine? What a waste of time!

Hvis det er bare dette du har å utsette på mannen din så er du vel egentlig ganske heldig! Aksepterer han virkelig at du snoker i beskjedene hans? Kanskje du kan begynne å respektere ham litt mer enn som så!

Skrevet
Du skriver at kvoten din er brukt opp. Det er ikke videre raust av deg å gi mannen din "kvote", men siden den er brukt opp så får du ta konsekvensen av det.

Han er en raus mann siden hans "kvote" ikke er brukt opp. Du snoker på e-posten hans, på facebookprofilen, på messenger OG leser meldingene hans på mobilen. Selv om dere er samboere så har han krav på privatliv.

Jobb med selvtilliten din. Du har en mann som sier han forguder deg og ikke vil miste deg. Dere venter barn sammen. At han har et godt forhold til sine ekser trenger ikke å være verre enn hva du gjør det til. Kanskje du ikke er mottagelig for komplimenter -kanskje du ikke roser ham nok slik at han trenger bekreftelse fra eksene?

Du skriver at du har hatt flere samboere. Hva er det du setter pris på hos en mann? At han skal ha et "ikkeforhold" til eksene sine? What a waste of time!

Hvis det er bare dette du har å utsette på mannen din så er du vel egentlig ganske heldig! Aksepterer han virkelig at du snoker i beskjedene hans? Kanskje du kan begynne å respektere ham litt mer enn som så!

Synes du virkelig det er greit å flørte med ekser i skjul for en nåværende dame? Meldinger på mobil, msn, mail, facebook, synes det er passe merkelig jeg. Ser at det for noen går an å være venner med ekser, men når dette er meldinger en sender i skjul for noen, så syns jeg det er mistenksom oppførsel, og ikke minst utrolig respektløst overfor den du er i et forhold med.

Skrevet

Kunne vi fått et (anonymisert) eksempel på hva som sto i en av meldingene som du TS reagerte på?

Skrevet
Synes du virkelig det er greit å flørte med ekser i skjul for en nåværende dame? Meldinger på mobil, msn, mail, facebook, synes det er passe merkelig jeg. Ser at det for noen går an å være venner med ekser, men når dette er meldinger en sender i skjul for noen, så syns jeg det er mistenksom oppførsel, og ikke minst utrolig respektløst overfor den du er i et forhold med.

Vel, nå vet ikke jeg hva han skriver i disse meldingene. Dessuten virker det ikke som det er så veldig mye i skjul siden TS får med seg hva han skriver. Det å ha en god tone med sine ekser synes jeg er et sunnhetstegn. For min del handler dette om at man har litt takhøyde og raushet i forhold til hverandre. Jeg hører om dem som deler byen i to etter et brudd. Det lukter "Tuppen og Lillemor" lang vei.

Jeg synes det er noe som lukter her, men jeg er ikke sikker på hva. Og hvis du leser det jeg skriver så påpeker jeg at jeg synes det er drøyt å snoke i kjærestens meldinger. Jeg kjenner hverken TS eller kjæresten hennes, men jeg er av den oppfatning at det å ha tillitt til noen er et valg man tar. Hvis TS ikke har tillit til mannen sin og så lite respekt for hans privatliv at hun snoker i meldingene hans, så mener jeg at hun heller ikke opptrår "feilfritt". Men jeg synes jo at "feilfritt" ikke er noe å trakte etter i et forhold.

Jeg synes at det å hisse seg opp over at kjæresten har en flørtende tone med ekser er å krisemaksimere. Det å skulle tvinge ham til å slutte med det er også snålt. Jeg ville ha valgt å si klart i fra om at jeg ikke likte det hvis det var så voldsomt om å gjøre å forandre hans omgangsform med disse, men at det var opp til ham å forandre på det. Og hvis han trengte hjelp til å dreie omgangsformen med eksene over på mer "nøytral grunn" så kunne jeg ha hulpet til med det. For jeg regner med at denne omgangsformen er noe han hadde med eksene FØR TS kom inn i bildet? Men ærlig talt. Hvis dette vipper forholdet i grøfta så er det jo like greit at det går den veien. Ikke særlig solid fundament da, nei. TS skal kanskje vurdere å jobbe med selvtillitt og selvbilde før hun evt går videre i enda et samboerforhold?

Skrevet
Vel, nå vet ikke jeg hva han skriver i disse meldingene.

Dette er utdrag av hva TS skrev i et tidligere innlegg:

...han er en utadvent mann og kommer lett i snakk med jenter. han kan flørte med ukjente også tror jeg, men ikke på samme måte som eksene. her handler det om sex, mimring og rikelig med komplimenter til de... ...han har bedt på sine knær om å tillgi han. sier han ikke vil miste meg, jeg betyr alt for han osv...
Skrevet
Dette er utdrag av hva TS skrev i et tidligere innlegg:

Jeg er kanskje tungnem, men vil nok ha mer konkrete eksempler på hva han skriver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...