Gjest Gjest_Marcia_* Skrevet 30. september 2009 #1 Skrevet 30. september 2009 Dette er litt pinlig... Jeg trodde egentlig at jeg var ganske god i norsk, men nå står det fullstendig stille for meg. Heter det "Han strakte ut armene" eller "han strakk ut armene"? Og hvorfor ser stavekontrollen min ut til å godta begge delene, er det valgfritt hva man vil bruke her?
Fun Light Skrevet 30. september 2009 #2 Skrevet 30. september 2009 Jeg tenker at du kan bruke begge deler jeg, men "strakk" ville være å foretrekke for min del!
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #3 Skrevet 30. september 2009 Det er to forskjellige ord! Det er derfor stavekontrollen godtar begge.
Gjest Gjest_Marcia_* Skrevet 30. september 2009 #4 Skrevet 30. september 2009 Å ja, sånn var det, ja! Tusen takk for hjelpen!
Gjest Eurodice Skrevet 30. september 2009 #5 Skrevet 30. september 2009 Dette er litt pinlig... Jeg trodde egentlig at jeg var ganske god i norsk, men nå står det fullstendig stille for meg. Heter det "Han strakte ut armene" eller "han strakk ut armene"? Og hvorfor ser stavekontrollen min ut til å godta begge delene, er det valgfritt hva man vil bruke her? Det er ikke valgfritt. Det riktige er det første du skrev, "Han strakte ut armene".
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Litt skremmende å se at noen stoler så blindt på stavekontrollen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå