Madmartigan Skrevet 30. september 2009 #1 Del Skrevet 30. september 2009 Det er så mange damer som sier at de "har en flørt".... Må bare innrømme at jeg har det uttrykket langt opp i vrangstrupen. Hva legges egentlig i det? Det høres så jævlig billig ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Langt mot Nord Skrevet 30. september 2009 #2 Del Skrevet 30. september 2009 Kan være at man garderer seg mot å bli såret, selv om man har en "instant connection" så kan man istedenfor å være ærlig heller spille "hard to get" og se det hele som en liten flørt. Ettersom det vanligvis er mannen som er drivkraften i dette spillet så kan kvinner leke seg og se hvor interessert mannen egentlig er, men kommunikasjon er så mye mer enn bare ord. Hvis hun gir klare tegn på at dette spillet er noe vedkommende egentlig ikke liker så vil enkelte bli rimelig kalde en periode, de venter på det neste trekk fra mannen og gir kanskje et halvhjerta hint (stivt smil). Det som da kan komme tilbake kan være noe som at mannen føler seg tråkket på (dette er ikke "hard to get", man er genuint provosert, men dog avbalansert) og spiller ikke eplekjekk og moro-kortet for at samtalen skal flyte. Ettersom det som var en givende samtale har blitt noe dødt, man enser et system fra hennes tidligere erfaringer med menn som slår inn. Så kan hun si at det er/ var bare en liten flørt enten hun velger å være slutty eller bare går sin vei, blir som idiomet "nothing ventured, nothing gained". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 30. september 2009 #3 Del Skrevet 30. september 2009 Det er så mange damer som sier at de "har en flørt".... Må bare innrømme at jeg har det uttrykket langt opp i vrangstrupen. Hva legges egentlig i det? Det høres så jævlig billig ut... Nå bruker jeg ikke det så veldig ofte, men de gangene jeg har brukt det så har det vært i forhold til en gutt som jeg har vært litt interessert i, og som det har vært litt på gang med uten at det var no ordentlig på gang eller at det ble noe mer ut av det. Finner ikke noe bedre å kalle det enn en "flørt" da det var på stadiet før noe seriøst på gang, men samtidig en slags gjensidig connection.. på en måte Men det kan nok være som Langt Mot Nord sier her, at ved å kalle noe en flørt så garderer man seg litt, det er ikke like nedverdigene om det ikke går veien osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #4 Del Skrevet 1. oktober 2009 Jeg vil skille mellom å flørte på riktig og det som mange kvinner kaller å flørte. En ekte flørt går ut på at to mennesker med den andres hjelp frister seg selv. Jeg og henne i samspill og begge helt klar over det frister oss selv. Noe annet er å manippulativt late som man er interessert i den andre når man ikke er det bare for spillets del. Det er ikke å flørte det er å være en j*** luremus. Noen kvinner tror at det å være en luremus er å flørte. ... arme vesener. ... Å flørte er spennende, luremus er noe ekkelt og mentalt slimete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå