Gå til innhold

Skal/kjører du ungene til skolen  

1. 1. Skal/kjører du ungene til skolen

• Ja
      1
    • Nei
      14

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff jeg gruer meg til jeg skal sende jenta mi på skoleveg neste år jeg. Se hvorfor her Heldigvis har vi en meget kort veg til skolen og jeg skal følge henne til og fra. Så får vi bare håpe at andre foreldre gjør det samme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har aldri kjørt ungene til skolen. Heldigvis så bor vi sånn til at de har kunnet gå/sykle til skolen uten å komme i nærheten av en bilvei. Veien de tar er kun gang- og sykkelsti :)

På vår skole har det vært et stort problem med foreldre som kjører ungene til skolen - skulle tro at så lenge deres egne barn sitter trygt i bilen, så gir de blaffen i stakkars ungene som går den samme veien som de kjører. Håper og tror at de blir møtt av politiet en morgen ... og at det ikke må skje en ulykke før de bruker hodet.

Skrevet

Det er sånn det er her også, ungene får en trygg skoleveg som de kan gå, det som da blir farlig er de andre foreldrene som evt kjører sine barn. Og jeg håper som du at det ikke må skje en ulykke før man får øynene opp. Tenk så fælt det må være om man skader eller dreper en klassekamerat av barnet sitt, bare for å holde sitt eget barn trygt. Jeg kunne aldri tilgitt meg selv for noe slikt i alle fall.

Skrevet

Jeg skal levere en førsteklassing og så dra rett på jobb så det kommer ikke på tale å følge han til fots klokka sju om morran for så å gå hjem og hente bilen etterpå.

Vi bor rett ved skolen så når han blir stor nok til å gå selv, eventuelt sammen med storesøster som allerede går alene, blir det selvsagt ikkeno kjøring. Men nå skal jeg altså kjøre...

Skrevet

Og jeg bor to km fra skolen og kan ikke tenke meg å gå til skolen med de for så å hente bilen og kjøre på jobb. Det går ikke her nei, men noen ganger sitter de på når jeg skal kjøre minsten i barnehagen, men som regel går de selv.

Skrevet

Jeg skjønner jo at mange ikke kan følge barna selv og at det er for langt å gå/farlig vei som må krysser/andre grunner.

Men dere som da kjører barna deres, kan ikke dere stoppe utenfor skolegården, la være å rygge i nærheten av der barna må gå, kjøre saktere, og ha i bakhodet at siden dere vil at akkurat deres barn skal komme trygt frem så vil foreldre som ikke kjører barna det samme?

Skrevet
Men dere som da kjører barna deres' date=' kan ikke dere stoppe utenfor skolegården, la være å rygge i nærheten av der barna må gå, kjøre saktere, og ha i bakhodet at siden dere vil at akkurat deres barn skal komme trygt frem så vil foreldre som ikke kjører barna det samme?[/quote']

Oki!!! :blunke:

Skrevet

Takker Tex, nå håper jeg andre følger ditt eksempel.

Skrevet

Nei, skal ikke kjøre min håpefulle til skolen, hun tar buss rett utenfor dørstokken vår....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...