Gå til innhold

strømpebukse, cherox osv...NÅR?

Sussen

Anbefalte innlegg

Våknet til -3grader og hadde mest lyst å krype under dyna og bli der i dag.....Vet jo at det er høst, men at det skullle komme slik over natta....(noe jeg antaglig sier hvert år... :fnise: )

Har unger på 4 og 5 1/2 som går i barnehage. Har der begynt med strømpebukse, cherox osv??? evn. når begynner dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strømpebukse/stilongs i ull har vi brukt siden det ble mindre enn 6 grader på morgenen. (Så får de heller ta av i barnehagen hvis det blir varmt.)

Cherrox bruker vi ikke, men har jo Dock-boots som helårsstøvler. (De er jo i bruk når det er vått da...)

Vinterskoene tok jeg på idag. (Har vanlige sko i barnehagen, men da har de utvalget.)

Har tatt på ull innerst selv idag også, selv om jeg ikke har stillongs. (Men nå er jo jeg inne det meste av dagen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har et barn på 2 år og eg begynte med cherox og strømpebukse for 2 dageer siden. tok på ull body først idag.

Hvis det blir for varmt for han, så får dei i bhg kle av han litt. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, her var det også minus i dag - men nå er det SOL og 15 grader... men i dag ble det strømpebukser likevel - men joggesko. Selv kunne jeg ikke drømme om å løpe rundt i tunge støvler riktig enda... så hvorfor skal barnet mitt det? Det er jo faktisk ikke kaldt på dagtid.

Nå vet ikke jeg hvor flinke de er i barnehagen hos dere, men hos oss blir de ikke kledd av. Det de har på seg når de kommer har de på seg når de blir hentet. Tidligere i måneden da det var 20 grader og sol på dagtid, kom han hjem med svettemerker av genseren i nakken - etter jeg hadde sagt at den måtte tas av både til personalet og ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har et barn på 2 år og eg begynte med cherox og strømpebukse for 2 dageer siden. tok på ull body først idag.

Hvis det blir for varmt for han, så får dei i bhg kle av han litt. :gjeiper:

Så heldig du er som har en barnehage hvor det gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :tommelsmil: I barnehagene hos oss er de flinke til å kle de etter været. Tror jeg bare skal ta med litt av hvert og legge det på plassene deres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, her var det også minus i dag - men nå er det SOL og 15 grader... men i dag ble det strømpebukser likevel - men joggesko. Selv kunne jeg ikke drømme om å løpe rundt i tunge støvler riktig enda... så hvorfor skal barnet mitt det? Det er jo faktisk ikke kaldt på dagtid.

Nå vet ikke jeg hvor flinke de er i barnehagen hos dere, men hos oss blir de ikke kledd av. Det de har på seg når de kommer har de på seg når de blir hentet. Tidligere i måneden da det var 20 grader og sol på dagtid, kom han hjem med svettemerker av genseren i nakken - etter jeg hadde sagt at den måtte tas av både til personalet og ungen.

Hadde ikke barnehagen tilpasset påkledninga på ungene, slik at de var veldig varme eller veldig kalde, hadde jeg klaget. De er der for å ivareta barnas behov.

Vår barnehage har hvertfall vært flinke til å kle av/på etter behov.

Grunnen til at vi brukte vinterskoa i morges var ganske enkelt at det var minusgrader i morges. Vi har vanlige joggesko stående i barnehagen, og regner med at personalet tar på etter behov når de skal ut.

Husker vi brukte vintersko til det var neste +10 i våres, før vi faktisk tok frem joggeskoene igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kipa_*

i de fleste barnehager er det faktisk for varmt å gå med strømpebukse inne..Det er jo stortsett nye bhg med gulvarme etc.. jeg har med strømpebukse til mine barn om de skal ha bukse når de skal ut. Så tar personlaet på det. Ellers tar de jo på parkdress. Det er ikke bra å være for varm heller, har sett mange barn som går med ull under og bukse og så aktive som de er blir det for mye. mener jeg ;-)

altfor mange foreldre klær på barn for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har det vært minusgrader her hver morgen, og siden jeg har skolegutt som er for vimsete til å huske kle på seg en stilongs, så har han stilongs på seg når han går til skolen.

Tynne vanter, buff og lue er og plukket frem.

Blir han for varm så kan han kle av seg, men sjelden han gidder det, mye bedre å svette tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebukse brukes ikke enda (til vanlige barnehagedager, dager hvor barnet er ute hele dagen er det stilongs ja)

Det blir vel stilongser på barna når det er minus-grader i utetida. Nå har det vært 3-5 grader når barna har vært ute den siste uka, og de har ikke vært kalde enda.

Cherrox brukes aldri her i huset.

Her går det på goretex-sko til alle årstider, og en og annen gang støvler om det virkelig høljer ned. (på samme måte som at regnklær ikke brukes før det virkelig høljer ned - reflex-dressen holder ute vann "like bra" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt strømpebukser/longs i ull på gutten etter det ble mindre enn 10 grader ute. Dette bruker han som innetøy i barnehagen. På beina har han brukt Viking Thermo stort sett hele september siden det har vært så vått og kjølig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...