Gå til innhold

Speilreflekskamera

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg har tenkt å kjøpe et speilreflekskamera, men aner ikke hvor i jungelen jeg skal begynne å lete.

Kriteriene mine er først og fremst at bildene skal bli bra, at det er mulig med manuelle innstillinger for hvitbalanse, fokus og gjerne eksponering.

Og så billig som mulig med de overnevnte kriterier.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjestesen
Skrevet
Jeg har tenkt å kjøpe et speilreflekskamera, men aner ikke hvor i jungelen jeg skal begynne å lete.

Kriteriene mine er først og fremst at bildene skal bli bra, at det er mulig med manuelle innstillinger for hvitbalanse, fokus og gjerne eksponering.

Og så billig som mulig med de overnevnte kriterier.

Dette finner du mange svar på dersom du søker i trådene etter "speilrefleks". Eventuelt kan du kikke innom diskusjon.no som er et mye bedre forum når det gjelder teknikk. Du finner plenty av andre som har lurt på det samme som deg, OG som får forståelige svar.

Skrevet

Alle speilreflekser kan gjøre det du ber om.

Skrevet

Manuell innstilling av hvitbalanse finnes på de fleste kameraer, men hva skal du med det ? Det er noe man svært sjelden bruker.

Skrevet

Gå i en butikk, plukk deg ut et par kameraer i din prisklasse og spør om å få holde på dem. Hvordan de ligger i hånda di spiller mye mer rolle enn megapiksler, objektivkompatibelitet og annet tech-støff enda det er lett å bli overtalt av fotobutikkselgeren om at for 400 kroner ekstra kan du få 2 megapiksel til med bildestabilisator og ekstra watt i blitzen. Iallefall om du bare skal bruke til familie- og feriebilder og slikt.

Gjest padawan
Skrevet

alle modrne kameran kan det du spør etter. du kan starte med å lese denne og denne guiden på akam.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...