Gå til innhold

Allergi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis jeg spiser hasselnøtter eller Kavli Kaviarmix eller grillet kylling fra butikken så hovner jeg opp i halsen. Jeg hovner opp slik at hvis jeg drikker noe så kjenner jeg væsken gli ned forbi det opphovnede området og det tar flere timer før det området er normalt igjen. Fryktelig slitsomt.

Dette har jeg snakket med lege om og han sier at det ikke kan gjøres noe med annet enn at jeg lar vær å spise det.

Går det virkelig ikke an å gjøre noe med det? :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symptopmer når det gjelder matallergi vet jeg ikke så mye om, men allergi generelt er det vanskelig - om ikke umulig - å bli kvitt. Det beste er å holde seg unna det du er allergisk for. Om du blir dårlig, så går det an å ta antihistaminer - men disse fjerner kun symptomene, ikke sykdommen i seg selv.

Det jeg ville gjort om jeg var deg var å gå til fastlegen din igjen og be om å få henvisning til spesialist. De kan teste deg slik at du vet akkurat hva du er allergisk for, og så har de masse gode råd og tips :)

Skrevet

Det som er sikkert, er at det er slitsomt med matallergier! Jeg anbefaler som pingting å gå til legen igjen - du trenger ikke henvisning til spesialist, fastlege/lab'en der kan ta en såkalt prikktest på deg for å se hvilke matvarer du reagerer på. Det som jeg fikk beskjed om sist jeg var på legevakten, etter å ha spist rå kålrabi som ga meg pustevansker, var at jeg absolutt ikke burde spise det igjen. Legen der sa at det går ofte bra første gangen, men neste gang jeg spiser det blir det enda verre/større reaksjon.

Håper du får skikkelig svar hos legen neste gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...