Gå til innhold

Nutrilett....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ofte hatt nutrilett stående. ikke fordi jeg slanker meg, men fordi noen ganger er det så lettvint å barre ta en shake, så vips - så trenger en ikke spise på en stund!

Jeg har også ofte tatt en shake til frokost, fordi jeg ikke har hatt brød i hus, eller fordi jeg har hatt dårlig tid.

Jeg liker smaken på sjokoladen, og jeg er mett ganske passe lenge på en shake.

En ppse er faktisk for mye for meg om jeg går hjemme og ikke er noe spesiellt aktiv, så da har jeg pleid å tømme alle posene over i en beholder, og så heller bare tatt et par skjeer pulver og mikset med vann. Spesiellt vist jeg vet jeg skal spise igjen etter 2-3 timer :)

Jeg har nå satt meg et mål om å gå ned ca 8 - 10 kg.

Jeg er usikker på om jeg skal prøve å dra inn nutriliett som måltid på jobben, men vet ikke helt om jeg er konfortabel med å vise det til de andre på jobb... vil ikke snike meg rundt heller........ får se det litt an.. det hadde vert greit å kunne prøvt litt, for jeg er generellt veldig lei brødmat for tiden. Blir så oppblåst i magen føler jeg.

Men jeg synes nutrilett er blitt veldig dyrt nå. er gått opp til 172 kroner (var ca 150 før)

Finnes det å kjøpe billigere noen steder, eller er prisen lik overalt? Noen som vet?

Noen som har noen andre synspunkter på nutrilett forresten...?

Positivt eller negativt...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet bare at jordbærtypen smaker langt fra godt! Sjokoladen går greit for meg, i alle fall etter et par poser, men jordbærshaken brekker jeg meg av..... Ellers synes jeg også det er fryktelig dyrt! :snurt:

Skrevet
Spesiellt vist jeg vet jeg skal spise igjen etter 2-3 timer :)

Jeg reagerer på tiden mellom måltidene dine! Hvis du spiser et måltid, og la oss til du er mett ca 2,5 time før småsulten melder seg, så skal du drike litt nutrilett shake og venter 2- 3 timer til før du spiser skikkelig? :klø: Da snakker vi opp mot 6 timer mellom hvert måltid, og det er for lenge.

Gjest Gjest_MissCoverdale_*
Skrevet

Du har ikke vurdert grønnsaker som mellommåltid? Det er så greit med det, for grønt kan du spise så mye du vil av, er omtrent ikke kalorier i det. Da innebærer det selvsagt at du skipper dressingen. Det som er farlig med slike shake-dietter er at du flyr rett opp i vekt igjen etterpå, for det er så lite mat i det at kroppen venner seg til det, og deretter suger til seg næringen igjen når du begynner å spise vanlig igjen. Jeg gikk ned 8kg på 8 uker, og da småspiste jeg konstant! Men jeg valgte mat med lite kalorier i, gikk mest i salater da. (jeg spiser veldig lite kjøtt til vanlig også). Og jeg gikk turer/jogget hver kveld.

Godt grønnsakssnacks: cherrytomater, snacksagurker, gulrøtter, kålrot, dampet brokkoli, og har du mulighet så er jo wokede grønnsaker kjempegodt!

Gjerne hiv inn noe fisk/kylling/bønner osv, for proteiner.

Uansett, lykke til =)

Skrevet (endret)

Om du ikke slanker deg så fatter jeg ikke at du orker disse shakene, finnes mye mat som er enkel å lage, mye mer næringsrik samt billigere enn disse dyre slankeproduktene.. :spise:

Endret av Lotte27
Skrevet
Jeg reagerer på tiden mellom måltidene dine! Hvis du spiser et måltid, og la oss til du er mett ca 2,5 time før småsulten melder seg, så skal du drike litt nutrilett shake og venter 2- 3 timer til før du spiser skikkelig? :klø: Da snakker vi opp mot 6 timer mellom hvert måltid, og det er for lenge.

Jeg tenker på f.eks når jeg vet vi skal i middagsbesøk om 2-3 timer så kan jeg bare ta meg en liten shake nå, og slippe å tenke noe mer på mat/slippe å vere utsultet før middagen. (Jeg blir så kvalm av å vere for sulten....)

Og noen ganger kommer jeg hjem fra jobb klokken 15.30. da spiste jeg sist klokken 14 på jobb. Middag blir det ikke før sambo kommer hjem i 17.30 tiden.

Da tar jeg med en liten shake når jeg kommer hjem 15.30, så får snopskapet vere i fred frem til middag.... ;)

Jeg blir som nevnt tidligere ofte svimmel og kvalm av å vere veldig sulten. Magen rumler som et tordenvær, og jeg blir rett og slett uvel.

Og nutrilett skal jo forresten regnes som måltid, så 6 timer mellom måltidene er det jo ikke :)

Sånn som det har vert nå, har det vert mest av praktiske grunner jeg har brukt nutrilett.

Men nå vurderer jeg å innlemme den i min plan for å gå ned noen kilo.

Skal i første omgang begynne å gå til jobben, så får jeg se hva jeg gjør videre :)

Om et år skal jeg vere ca 67 kilo... :)

Skrevet
Jeg tenker på f.eks når jeg vet vi skal i middagsbesøk om 2-3 timer så kan jeg bare ta meg en liten shake nå, og slippe å tenke noe mer på mat/slippe å vere utsultet før middagen. (Jeg blir så kvalm av å vere for sulten....)

Det gjør jo fortsatt ikke saken noe bedre :P Da har du antagelig spist et måltid 2-3 timer før shaken, og så venter du 2-3 på middagen. Hvorfor legger du det heller ikke opp sånn at det går ca 4 timer mellom hvert skikkelige måltid?

Gjest Smaragd
Skrevet
Det gjør jo fortsatt ikke saken noe bedre :P Da har du antagelig spist et måltid 2-3 timer før shaken, og så venter du 2-3 på middagen. Hvorfor legger du det heller ikke opp sånn at det går ca 4 timer mellom hvert skikkelige måltid?

For et første så er 4 timer som oftes for lenge for meg (Les: blir kvalm av å vere sulten)

For et andre, så spiser vi til faste tier på jobben, og dette er ikke noe jeg kan endre på.

Noen ganger klaffer måltidene, andre ganger ikke...

Skrevet

Først, et tips til når du er på jobben. Du får jo kjøpt nutrilett barer, den med karamell er god! Det kan du spise på jobben, uten at den roper JEG SLANKER MEG!

Også til min erfaring med nutrilett. Mange sier at man går ned fort, og går opp igjen like fort, at det bare er muskler man forbrenner, osv. Men jeg gikk ned ca 10 kg på 3 mndr, og jeg gikk kun opp igjen 2 kg! Og musklene mine er her enda. Så det går fint ann, men selvfølgelig, det er jo ikke det sunneste alternativet. Hvis du er villig til å bruke litt mer tid på det, kan du f.eks. ta en pose nutrilett til frokost, en til et par timer senere, så en sunn lunsj, og en sunn middag. Eventuelt en pose nutrilett til på kvelden. Men jeg ble veldig dårlig i magen når jeg blanda nutrilett og mat!

Skrevet (endret)
Først, et tips til når du er på jobben. Du får jo kjøpt nutrilett barer, den med karamell er god! Det kan du spise på jobben, uten at den roper JEG SLANKER MEG!

Enig,disse barene er enkle, kan oppbevares i skuffer, jakkelommer og vesker feks. og en trenger ikke være på "slankeren" for å spise en slik.

Den Caramel-baren har jeg smakt og den er meget god, men Milk Chocolate & Creamy Caramel fra nutrilett,

http://www.nutrilett.no/index.php?option=c...5&Itemid=60

selges i 1 pk er enda bedre synes jeg.

Endret av Lotte27
Skrevet

jeg blir også kvalm og svimmel av å gå mer enn 4 timer uten mat, og har pga dette også spist nutrilett-bar før trening/etter trening etc.

jeg gikk ikke ned i vekt i denne perioden, men med en gang jeg kuttet det ut så gik vekta langt raskere ned med samme treningsmengde og samme kosthold(spiste noe annet istedet).

det er slett ikke nødvendig å spise brødmat hele tiden, og du trenger heller ikke spise store måltider for å stille sulten før du eks skal et sted.

min løsning var å eks spise en lettyoughurt med banan, eller noe annet lett. vcottage cheese med litt syltetøy er en annen fin løsning, ett kokt egg, +++ og det samme er tusen andre løsninger fremfor nutrilett som både er dyrt og tullete.

jeg merker jo at du kanskje ikke har brukt så mye tid på å prøve ut ulike ting kostholdsmessig siden du velger nutrilett, så jeg synes du skal prioritere dette først og fremst.

jeg kan garantere deg at du legge rpå deg mye mer igjen om du ikke lærer mye om kosthold for å holde vekten etter slankingen, og nutrilett er det perfekte måten å lære minst mulig.

noe jeg spiste endel av før til lunch når jeg ville ned i vekt var en blanding av kikerter, tomat og kidneybønner som jeg hadde i plastboks.

kort sagt så er det mye lettere enn man tror, det gjelder bare å ikke velge ting som inneholder masse ingredienser.

Skrevet
For et første så er 4 timer som oftes for lenge for meg (Les: blir kvalm av å vere sulten)

For et andre, så spiser vi til faste tier på jobben, og dette er ikke noe jeg kan endre på.

Noen ganger klaffer måltidene, andre ganger ikke...

Da tror jeg rett og slett du spiser feil eller for lite til måltidene dine. Hvis jeg f.eks spiser frokostblanding eller noe annet karbohydratrikt til frokost, så blir jeg fort sulten. Men hvis jeg sørger for å få i meg både karbohydrater, proteiner og sunt fett så holder jeg meg mett i 3 - 3,5 timer, og klarer da fint den siste halvtimen til neste måltid.

Gjest Smaragd
Skrevet
jeg blir også kvalm og svimmel av å gå mer enn 4 timer uten mat, og har pga dette også spist nutrilett-bar før trening/etter trening etc.

jeg gikk ikke ned i vekt i denne perioden, men med en gang jeg kuttet det ut så gik vekta langt raskere ned med samme treningsmengde og samme kosthold(spiste noe annet istedet).

det er slett ikke nødvendig å spise brødmat hele tiden, og du trenger heller ikke spise store måltider for å stille sulten før du eks skal et sted.

min løsning var å eks spise en lettyoughurt med banan, eller noe annet lett. vcottage cheese med litt syltetøy er en annen fin løsning, ett kokt egg, +++ og det samme er tusen andre løsninger fremfor nutrilett som både er dyrt og tullete.

jeg merker jo at du kanskje ikke har brukt så mye tid på å prøve ut ulike ting kostholdsmessig siden du velger nutrilett, så jeg synes du skal prioritere dette først og fremst.

jeg kan garantere deg at du legge rpå deg mye mer igjen om du ikke lærer mye om kosthold for å holde vekten etter slankingen, og nutrilett er det perfekte måten å lære minst mulig.

noe jeg spiste endel av før til lunch når jeg ville ned i vekt var en blanding av kikerter, tomat og kidneybønner som jeg hadde i plastboks.

kort sagt så er det mye lettere enn man tror, det gjelder bare å ikke velge ting som inneholder masse ingredienser.

Jeg jobber i barnehage, og spiser to av mine 5 måltider sammen med barna.

Jeg må ha enten knekkebrød eller skiver, for man kan ikke sitte med hva som helst og "misunne" barna. knekkebrød tar dessuten tid å lage til siden man ikke kan smørre dem på forhånd (blir myke) så da er det stort sett skiver det går i for ikke å ta opp tiden til barna.

Jeg er ikke "på slanker'n" direkte.

- skal bli sunnere, og "bivirkningene" av det skal vere minus ca 10 kg.... :gjeiper:

Gjest Smaragd
Skrevet
Da tror jeg rett og slett du spiser feil eller for lite til måltidene dine. Hvis jeg f.eks spiser frokostblanding eller noe annet karbohydratrikt til frokost, så blir jeg fort sulten. Men hvis jeg sørger for å få i meg både karbohydrater, proteiner og sunt fett så holder jeg meg mett i 3 - 3,5 timer, og klarer da fint den siste halvtimen til neste måltid.

På en vanlig dag, så spiser jeg:

2 skiver/ stor porsjon havregryn kl 8

2 skiver kl 11.30

(er da så sulten at magen skriker, og jeg er gjerne blitt kvalm også)

1-2 skiver kl 14.30stor porsjon middag kl 17.30

(Har somregel småspist mens jeg lager maten. viss ikke må jeg stappe inn tyggis for å "holde ut")

1 skive til kvelds ca kl 21

Har alltid mandler i skapet som jeg tyr til mellom måltider om jeg føler jeg må ha noe. det føler jeg demper kvalmen.

Jeg er lite aktiv, selv om jeg går og står mye. kan ikke skjønne at du da vil si jeg da spiser for lite.... ;)

Skrevet
På en vanlig dag, så spiser jeg:

2 skiver/ stor porsjon havregryn kl 8

2 skiver kl 11.30

(er da så sulten at magen skriker, og jeg er gjerne blitt kvalm også)

1-2 skiver kl 14.30stor porsjon middag kl 17.30

(Har somregel småspist mens jeg lager maten. viss ikke må jeg stappe inn tyggis for å "holde ut")

1 skive til kvelds ca kl 21

Har alltid mandler i skapet som jeg tyr til mellom måltider om jeg føler jeg må ha noe. det føler jeg demper kvalmen.

Jeg er lite aktiv, selv om jeg går og står mye. kan ikke skjønne at du da vil si jeg da spiser for lite.... ;)

Nei du spiser ikke for lite, men helt toalt feil! Nesten bare karbohydrater, noe som er grunnen til at du blir så fort sulten igjen. Til frokost er mitt tips et par knekkebrød med (masse) cottage cheese f.eks, en nevne nøtter og en frukt. Da kan jeg love deg at du er mett i mer enn 2 timer. Og hvorfor kan du ikke lage deg en salat som du har med på jobb til lunsj? Tviler på at du misunner ungene med grønnsaker :P Til det andre måltidet ditt på jobben kan du spise knekkebrød med sunt pålegg, makrell i tomat etc. Og frukt f.eks. Må ikke spise all den brødmaten.. Det er ikke bra.

Skrevet (endret)
Enig, men denne har dessverre gått ut av produksjon. :(

Nope, kjøpte 4 stk. i går på Sparkjøp =) Med utløpssdato i mars 2010, så de er nye=) :briller:

Endret av Lotte27
Skrevet
Nope, kjøpte 4 stk. i går på Sparkjøp =) Med utløpssdato i mars 2010, så de er nye=) :briller:

Hvilken Sparkjøp da?! Jeg elsker også disse! Har sendt mail til Nutrilett, og de har bekreftet at de har gått ut av produksjon!

Skrevet
Hvilken Sparkjøp da?! Jeg elsker også disse! Har sendt mail til Nutrilett, og de har bekreftet at de har gått ut av produksjon!

Bor i Bergen jeg, funnet de på de fleste Sparkjøpene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...