Gå til innhold

Celleforandring

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gulltopp_*
Skrevet

Jeg var til rutinemessig sjekk for livmorhalskreft for 2,5 uker siden og fikk brev i dag om at jeg må inn til ny sjekk om 6 mnd da det var påvist celleforandringer på livmorhalsen. Hva betyr dette når man prøver å bli gravid? Kan det ha noen innvirkning på at jeg ikke blir gravid? Tusen spørsmål surrer rundt akkurat nå. Skal ringe dem i morgen og spørre litt, men til da, noen som har svar.... Opplevd dette selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt påvist celle forandringer, veldig vanligt dette egentlig, og det skyldes som regel av HPV viruset, eller kjønnsvorte viruset som de kaller det, normalt så skal ikke dette ha noe innvirkning på graviditet, bare at man burde teste seg for celleforandringer hver 3 mnd iløpet av svangerskapet, slik at man evt kan operere bort "en bit" vist det utvikler seg til celledeling, for å forebygge kreft, akkurat når det gjelder den biten har jeg ikke så mye peiling men vet om kvinner som har måtte gjøre det, og har fått barn i ettertid.

Men aller best du hører med legen din : )

Skrevet

hei :)

akkurat det samme skjedde med meg og jeg må innrømme at jeg fikk litt hetta..

men, spurte ut gynekologen i det vide og det breie om dette hadde noen innvirkning på prøvingen og det hadde det ikke! :)

vi klarte endelig å bli gravide og jeg har nylig vært inne for å ta ny test. venter fortsatt på resultatet. gynekologen sa faktisk at det var veldig vanlig med celleforandring hos gravide, så jeg er usikker på hva som skjer om det kommer tilbake positivt (altså fortsatt celleforandringer).

masse lykke til med prøvingen og ikke bekymre deg for celleforandringene!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...