Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #1 Skrevet 23. april 2002 Hei! Er interessert i om hva dere der ute synes om disse dukene som skal likne på lin m.m. Er det noen som har erfaringer med slike?? Synes det virker som om de ikke legger seg ved bordkantene??? Vurderer dette alternativet pga av fargen.... Synes kjolen blir så "gul" mot helt hvite duker og her jeg bor er det ikke så mye å velge i.... Takknemlig for ALLE syn!! Klem!!!
Flo* Skrevet 23. april 2002 #2 Skrevet 23. april 2002 I så fall hadde jeg Harrye duker i vårt bryllup. De var kjempefine. Den største fordelen med dem var at ting som ble sølt på dem ikke trakk seg inn i duken og laget en stor flekk. Da en av ungene sølte Cola på duken ble det liksom liggende på duken slik at det var veldig enkelt å tørke det vekk. Dukene holdt seg faktisk så fine at vi brukte dem dagen etter når vi hadde restekakefest.
Tiger Skrevet 23. april 2002 #3 Skrevet 23. april 2002 Det er ikke harry, men det er heller ikke pent. Det er mange renserier som sender/levere duker og annet lintøy (sikkert også dit du bor). Evt. ville jeg vurdert å bruke laken. det har jeg gjort ved flere middagsfester hjemme (for å spare de finere dukene for mye rødvin) og det fungerer kjempefint.
Anki1971 Skrevet 23. april 2002 #4 Skrevet 23. april 2002 J7eg syns ikke det er harry, men jeg syns ikke det passer i et bryllup heller. Jeg ville nå mye heller valgt en linduk enn papirduk, men smaken er som baken 12
CecilieB Skrevet 23. april 2002 #5 Skrevet 23. april 2002 Vi har valgt vanlige papirduker kun pga. hva de koster. På middagsbordet skal vi ha papirduker, mens på kaffebordene skal vi ha vanlige duker. 12
lucy Skrevet 23. april 2002 #6 Skrevet 23. april 2002 Vi leier linduker til 30 kr meteren. Det blir ca set samme som papir-duker, og da mener jeg det er finere med lin...
Tussilago Skrevet 23. april 2002 #7 Skrevet 23. april 2002 Vi har valgt det samme som cecilieB. Jeg synes det er helt greit med papirduker, de er jo så fine de man får nå. Tykke og helt ok. Vi skal også ha vanlige duker etter at vi har spist Lykke til med videre planlegging
CecilieB Skrevet 23. april 2002 #8 Skrevet 23. april 2002 On 2002-04-23 20:20, lucy wrote: Vi leier linduker til 30 kr meteren. Det blir ca set samme som papir-duker, og da mener jeg det er finere med lin... Papirdukene jeg har kjøpt kostet 10 kroner rullen, og det var 6 meter på rullen. Dvs. jeg har mer enn nok duk for 50 kroner.12
lucy Skrevet 23. april 2002 #9 Skrevet 23. april 2002 Til CecilieB Da hadde nok jeg sett på noen andre papirduker... De kostet ca 100 kr for en duk på 3m... var ikke på rull.
Fru.com Skrevet 23. april 2002 #10 Skrevet 23. april 2002 Personlig ville jeg ikke valgt papirduker til mitt bryllup, men smaken er som b.....! Jeg forbinder papirduker mer med "fylle"fester. 12
CecilieB Skrevet 23. april 2002 #11 Skrevet 23. april 2002 Jeg har kjøpt våre duker på Europris. De er selvfølgelig ikke av aller beste kvalitet, men mer enn gode nok. Våre duker er hvite, hvis man skal ha med farge på koster de 20,- rullen.12
Mrs. H Skrevet 24. april 2002 #12 Skrevet 24. april 2002 Vi har kjøpt duk på rull. Det er vel papirduk, men ser ikke ut som papir. Den er tykk og kostet ca. 1000 for en rull. Syns den ser elegant ut og slett ikke harry i det hele tatt.
prinsessa Skrevet 24. april 2002 #13 Skrevet 24. april 2002 Hei Jeg hadde papirduker på mitt brylup, holdt på å "steile" da svigermor mente på at vi skulle ha det og satt meg på bakbeina. For jeg tenkte på sånn kritthvit stiv papirduk som står rett ut i kantene. Men det var helt til jeg fikk se duken. Den er mye tykkere enn vanlig papirduk, og har ofte et pent ensfarget mønster i seg. Så jeg syns disse dukene er kjempefine jeg, og ikke harry.
scorpion73 Skrevet 24. april 2002 #14 Skrevet 24. april 2002 Til Prinsessa: Hvor har dere kjøpt sånn duk hen, og vet du prisen på den?12
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #15 Skrevet 24. april 2002 Jeg tenkte selv å ha papir-duk.har vært i bryllup hvor jeg ikke engang merket at de var av papir.MEN svigermor satte set på bakbena og sa at DET blir ikke aktuelt, så hunn skulle låne duker på et renseri, og jammen skal hun få betale for det, også!!!helt greit med papir-duker, spør du meg!!!!!
prinsessa Skrevet 24. april 2002 #16 Skrevet 24. april 2002 Hei Vi kjøpte den på SG Andersen (tror det heter det) i Fredrikstad, kjøpte servietter i samme type. Vet ikke hvor mye det kosta, dessverre. Svigermor kjøpte det.
fruenge Skrevet 24. april 2002 #17 Skrevet 24. april 2002 Harry eller ei er jo det samme. Men man bruker ikke papirduker og papirservietter i et bryllups som er litt "stilfullt", hvis du skjønner hva jeg mener. Hører ikke sammen med lang kjole og smoking liksom. Men i et mindre "formelt" bryllup kunne det ha gått.
Flo* Skrevet 24. april 2002 #18 Skrevet 24. april 2002 Vi betalte 532;- for en rull med 25 meter. Duken heter Dunicel. Kjøpte den på et butikk som forhandler kontorrekvisita m.m
Em@lie Skrevet 24. april 2002 #19 Skrevet 24. april 2002 Når det gjelder papirduker så får du hva du betaler for. Noen av de er helt topp. Legg noen ekstra kr i de. Kjøper du på typiske billigbutikker (euro,nille) så syns jeg personlig at de ikke er pene. Jeg husker ikke merket, men noen av de må du ta på for å kjenne forskjell. Jeg syns de passer fint til middagen . God kvalitet kan du tørke av og bruke flere ganger.
Line A. Skrevet 24. april 2002 #20 Skrevet 24. april 2002 siden det var så mye snakk om duker her tenkte jeg kanskje at jeg kan spørre dere om: er det noen som ikke skal ha duk i hele tatt? Vi skal ikke det,det passer nemlig ikke inn i lokalet,det er veldig rustikk stil der,og en hvit duk ville bli helt feil på de kraftige bordene og hele stilen ellers.Her er det http://www.lysko-it.no/Gjestgaard.htm fint?? Line
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå