Gå til innhold

Temperaturmåling Gardermoen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å reise med fly til utlandet og er litt småforskjølet, absolutt ikke noe svineinfluensa ute og går. Men pga all den hysterien rundt den er det vel noe temperaturmåling på flyplassene?

Er det det på Gardermoen? Måler de da BARE temp? Altså om jeg har litt høyere enn normalt får jeg da ikke reise, uansett? Eller tar de en helhetsvurdering av meg??

Er livredd for å ikke få reise nå, tror ikke jeg har feber altså, men hva om jeg har bittelitt`???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen som tar tempen din på Gardermoen, slapp helt av.

Skrevet

Har ikke opplevd det når jeg har vært og reist. Tror det er noe de gjorde på enkelte flyplasser i USA/Mexico og muligens Asia rett etter utbruddet av svineinfluensa, men såvidt jeg vet ikke i Norge.

Skrevet
Det er ingen som tar tempen din på Gardermoen, slapp helt av.

Okey, er bare noe jeg har hørt! :)

Fikk litt hetta da jeg skal reise snart og har gledet meg så sykt lenge..

Takk for svar :)

Gjest Gjest_Amelie_*
Skrevet

Ikke noe problem - har reist ca en -to ganger i uka siden svineinfluensahysterien brøt ut, også flere turer til utlandet. Har ikke en gang opplevd å blitt kontrollert for feber eller andre symptomer ved noen flyplass. Selv om jeg vet at flyvertinnene i begynnelsen var instruert om å være obs på symptomer blant passasjerne. Har bl.a vært innom Italia, England, Spania og Tokya siste fire månedene, uten noen spørsmål eller temperaturmåling. Har riktignok ikke vært innom USA i det siste, så hva de gjør der aner jeg ikke... Det er jo som regel der det er mest hysterisk.

Skrevet

De kom inn på flyet med øretermometer da jeg var i Kina for 3 uker siden. Det peip imidlertid bare på passasjerer som så ut til å komme fra Midt-Østen, så hvor seriøst det virkelig var vet jeg ikke...

Skrevet

På flyplassen i Hong Kong og i Bangkok ble vi filmet med et slags "varmekamera" ved ankomst for å se hvem som hadde feber og i Hong Kong var det et litt skjema som måtte fylles ut. Men det går helt sikkert fint for din del :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...