Gå til innhold

Hva er en prinsessekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører stadig det begrepet.

"Når jeg gifter meg, skal jeg ha prinsessekjole"

"Hvis min datter fikk velge, ville det vært prinsessekjole hver dag"

"Lager du prinsessekjole?"

Hva er egentlig en prinsessekjole? Er det et spesielt snitt, eller bare noe folk kaller en veldig fin kjole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en veldig ovedådig, oppspjåket kjole, med stort skjørt og bånd og greier.

Skrevet

Som forrige taler ;) Pluss gjerne med puffermer og greier, spesielt om det er til småjenter! Mest sannsynlig rosa eller skrikende hvitt, blonder og store skjørt! Altså bedårende på 2-3 åringer, not so much for en på 30 :)

Skrevet
Jeg hører stadig det begrepet.

"Når jeg gifter meg, skal jeg ha prinsessekjole"

"Hvis min datter fikk velge, ville det vært prinsessekjole hver dag"

"Lager du prinsessekjole?"

Hva er egentlig en prinsessekjole? Er det et spesielt snitt, eller bare noe folk kaller en veldig fin kjole?

Blandt skreddere og folk som syr klær, så er prinsessesnitt et bestemt snitt ja. Det er da sømmer på hver side av kjolen og nedover. Det gir en fin passform og er mye brukt på festkjoler.

Dette er eksempel på prinsessesnitt:

http://www.divax.no/product.asp?product=723

Blandt vanlige folk tror jeg ikke snittet avgjør hva som kalles en prinessekjole. Som nevnt over her, så assosierer nok mange det med en litt stor kjole, gjerne med underskjørt i tyll som gjør at den får stor vidde i skjørtelengden. Litt sånn a la Askepott i Disney-filmene

Skrevet
Som forrige taler ;) Pluss gjerne med puffermer og greier, spesielt om det er til småjenter! Mest sannsynlig rosa eller skrikende hvitt, blonder og store skjørt! Altså bedårende på 2-3 åringer, not so much for en på 30 :)

Enig i denne. Dess mer dill, dess mer prinsessekjole, ihvertfall ifølge 3-åringen her.

Ellers har jeg vel inntrykk av at prinsessekjole også brukes om ganske tradisjonelle brudekjoler og gallakjoler, typisk med ettersittende liv og stor vidde i skjørtet.

Skrevet

Jeg syns prinsesse kjoler er kjoler som får deg til å føle deg som en prinsesse jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...