Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Hva skriver man i en minnebok til en jubilant med rundt tall? Hun er litt gammel og er nokså nær familie. Jeg er så utrolig elendig på sånt! I innbydelsen står det at vi skal ta med bilde av oss selv og skrive noen velformulerte ord og koselige minner etc. Jeg har ingen koselige minner med jubilanten og har ikke noe spesielt godt forhold til henne heller. Uten at det betyr at vi har ett dårlig forhold med mye krangling og sånt heller! Det er vel heller en person jeg ikke kommer til å ha kontakt med når mine besteforeldre har gått bort, om dere skjønner? Dette er folk som tar sånt utrolig seriøst og det nytter ikke å skrive: Gratulerer med dagen, ønsker deg alt godt.. Må nevnes at jeg IKKE er personen til å skrive glad i deg og sånt, det er helt unaturlig for meg og at jeg har bodd hos personen.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Jeg forsto ikke siste setningen din, sier du at du ikke er typen til å skrive at du er glad i henne og har bodd hos henne? Eller var det ny informasjon at du har bodd hos henne og du synes det er greit å skrive? Hvis du synes det er greit å skrive, kan du skrive noe slikt som at "jeg bodde hos deg i et år da jeg begynte å studere, og jeg setter stor pris på at jeg fikk lov til det"? Finne et koselig dikt om alderdom? Skrive om hvordan du kjenner henne og gratulere med dagen?
Gjest TS Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Var litt rotete skrevet! Men mente det ja:) Er jo greit å få med at jeg har bodd hos henne! Samtidig føler jeg at jeg må skrive mer.. Resten av gjestene er veldig "svulstige" og kommer sikkert til å fylle en side hver... Jeg er også den eneste som ikke skal holde tale i dette selskapet! Jeg er en veldig lukket person, og deler aldri føleleser, noe denne delen av familien har veldig store problemer med å forstå. De mener at jeg bare er vanskelig og gjør det med vilje... Hmm.. Hun er Tanten min, så er ikke så mye å skrive om hvordan jeg kjenner henne! Og hun liker ikke at hun begynner å bli gammel, så vet ikke helt hvordan jeg skulle ha skrevet det. Føler ingenting jeg gjør er godt nok for henne uansett, hun finner alltid noe å kritisere. Men tusen takk for måten å skrive at jeg har bodd hos henne! Skal bruke den! Men hvordan skal jeg gjøre det med minnene? Jeg har ingen minner med henne, siden vi egentlig hadde mest kontakt med henne når jeg var veldig liten. Det blir jo litt dumt å ikke skrive noe, hvertfall siden det står i innbydelsen! Lurer faktisk på om hun er fadderen min også...
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 skjønner deg veldig godt. er ganske privat som person jeg å. Å sliter bare med å skrive et hyggelig kort. Det er ikke et at jeg ikke har noe hyggelig å si men at jeg heller ikke bruker "svulstige" ord. Skriv et helt ærlig kort ikke noe mer. Kjære... Jeg har kjent deg hele livet. Du har alltid vært en del av familien og noe blalaa.. Jeg har flest minner fra da jeg var liten og vi var på hyttetur i Kragerø(eller en kino dere så). Jeg pleier å skrive noe sånt. Fin et kort med en hvalp eller no.. Lykke til!
My Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Hva med å sitere et teksten til en sang hun liker, eller et dikt? Da får du hvertfall fylt siden litt.
Aurela Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Jeg ville nok også sett etter et dikt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå