Gjest Gjest_meg_* Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Sett at du og din kjære planlegger bryllup. Gjesteliste sendes ut, det er seks uker igjen og så skjer noe dramatisk slik at bryllupet må utsettes. Det er etter den hendelsen (den dramatiske) du ser hvem som virkelig er dine venner- ikke bare medgangsvenner. Og dette stemmer ikke med det du trodde. og dermed ikke med gjestelista. VIlle du endret lista da? Strøket noen? (som du ikke har hørt noe særlig fra etter den dramatiske hendelsen)?
Gjest TS Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 trådstarter her. det går vel ikke akkurat an å endre lista siden invitasjonene er sendt ut. i såfall bare med flere gjester.
Sunshine Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Hva sa dere til dem da? At bryllupet ble avlyst eller utsatt? Jeg synes det er vanskelig å trekke en invitasjon hvis dere har sagt utsatt. Er det mange gjester det gjelder?
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Jeg tenker at det kommer litt an på hvor lang tid utsettelsen er. Det går an å avlyse bryllupet (pga den dramatiske hendelsen), og så holde en mindre tilstelning etter en god stund, med bare de nærmeste. Det er forresten mange som synes det er vanskelig å vite hva de skal si / hvordan de skal støtte dere etter noe dramatisk har skjedd, uten at det nødvendigvis betyr at de ikke føler med dere / har sympati. Mange er redd for å være påtrengende hvis dere vanligvis ikke har mye kontakt, at det blir litt påtrengende/påfallende å plutselig kaste seg rundt hvis det skjer noe dramatisk. Husk at mennesker ikke alltid vet hvordan de bør oppføre seg mot andre i vanskelige situasjoner, og at det ikke alltid må tolkes som at de ikke bryr seg. Kanskje er det nyttig for dere alle å samles i bryllupet. Men jeg skjønner godt at du ikke vil "ofre" bryllupet ditt for å bonde/gjøre opp med slekt og venner, altså. Lykke til, uansett hva du gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå