Gå til innhold

Tok min datter på fersken

Anbefalte innlegg

Gjest Hva gjør jeg?
Skrevet

Kom for tidlig hjem fra jobb en dag. Da jeg kom inn i stua oppdaget jeg min datter som sugde sin 12 år gamle kjæreste. De så meg ikke så jeg bare gikk ut igjen. Men hva bør jeg gjøre?????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gurimalla, for et sjokk det måtte ha vært! Hadde det vært min datter, hadde jeg tatt en alvorlig prat med henne om kjærester og sex ,og ikke minst seksuell lavalder! Jeg regner med at din datter også er rundt 12 år. Er ikke det litt tidlig å være seksuelt aktiv da? Og bør hun i den alderen få ha med kjæresten hjem? Ikke for det, de finner sikkert andre steder å gjøre dette....

Uff, nei dette må være vanskelig for deg. Men jeg synes absolutt du skulle fortelle henne hva du så, til skrekk og advarsel.

Gjest Gjest_kim_*
Skrevet
Kom for tidlig hjem fra jobb en dag. Da jeg kom inn i stua oppdaget jeg min datter som sugde sin 12 år gamle kjæreste. De så meg ikke så jeg bare gikk ut igjen. Men hva bør jeg gjøre?????????

Jeg blir kvalm. 12 år? Går de ikke da fortsatt på barneskolen? Blæh. Du burde fortelle at du så hva hun gjorde, og at du som mor ikke synes det er greit. Kanskje ikke dattera di synes det er noe greit heller? Som mann, husker jeg da selv, hvordan man overtalte jentene til å bli med å utforske ting, som ung gutt er man ikke så opptatt av hva jenta føler....viktigere å finne ut hvordan sex i alle varianter føles...

Skrevet

Du må hvertfall snakke med henne. Fortell henne at du så dem, og at du har en del ting du vil prate med henne om. Så tar du hele rekken med kjønnssykdommer og prevensjon.

Jeg ville også spurt henne om hun egentlig føler seg moden nok til å ha sex, at det ikke er vanlig når man er så ung og fortell henne at hun alltid har lov å si nei om hun ikke vil.

Dette går fint, ikke frik ut! (bare prøv å få bildet ut fra hodet..)

Skrevet

Jeg regner med at din datter er på samme alder. Det må ha vært litt av et sjokkerende syn! Jeg ville ha pratet med min datter om sex (selvom du allerede har gjort det), og la henne vite at du har forstått at hun kanskje er nysgjerrig på forskjellige ting, uten at du nødvendigvis bør røpe det du har sett. Hun bør utstyres med prevensjon og få svar på alle spørsmål hun måtte ha. Jeg synes det er viktig å ta opp ting som rykte osv også, siden det er noe som kan ødelegge hele ungdomstida di, for ikke å snakke om graviditet, selvsagt.

Skrevet

Du bør absolutt snakke med henne om dette. Jeg håper du kan klare å gjøre det på en rolig måte, og motstå lysten til å kjefte på henne. Jeg ville fortalt hva jeg hadde sett, åpnet opp for at hun kunne fortelle mer om dette, og så tydelig fortalt om din bekymring og at du mener de er for unge. Samtidig snakket om seksuell lavalder, forhørt seg om de har gjort noe mer, om de da evt. har beskyttet seg osv. Snakke om at det er en fin ting man kan gjøre med noen man er glad i når tiden er moden, samt at det må være frivillig fra begge parter.

Skrevet

Jeg hadde ikke gått ut igjen! Jeg hadde gått rett inn, kastet ut gutten på permanent basis, og gitt dattera mi husarrest til hun hadde passert den seksuelle lavalder!!

Gjest elinrenate
Skrevet

off.. stakkars deg. Ikke en morsom opplevelse, en ting du ihvertfall kan være sikker på er at om du nekter henne å gjøre det hjemme så skjer det en annen plass. Å andre steder er det ikke sikkert det er kondomer, du burde nok gi henne en pakke.

Ha en lang prat om prevansjon, å som mange kanskje ikke vet kan man få klamydia o.l i munnen også, så det er ingen dum ide med kondomer også for felatio.

jeg var sexulelt aktiv når jeg var 12 å det sammen med min 5 år eldre kjæreste, så det kunne vært verre.. (om det er noen trøst)..

Skrevet
Jeg hadde ikke gått ut igjen! Jeg hadde gått rett inn, kastet ut gutten på permanent basis, og gitt dattera mi husarrest til hun hadde passert den seksuelle lavalder!!

Enig med Zeba!!

I tillegg hadde jeg ringt foreldrene hans og kommet frem til hvordan vi skulle takle situasjonen sammen.

Gjest Gjest_Annie_*
Skrevet

Leste et sted at de fleste tenåringer idag debuterer seksuelt på denne måten (oralsex, ikke samleie). Det er jo ikke rart at det blir slik, når jenteblader som f.eks. Mag kjører 3-siders reportasjer om hvordan man best mulig skal utføre munnsex på gutter... Det er jo mange jenter i 12-årsalderen som leser slike blader. Samfunnet er helt sexfiksert og barndommen blir bare kortere og kortere desverre.

Ikke godt å si hva man skal gjøre med en slik situasjon. Det er vel ganske vanskelig å gjøre noe med, men man bør ta det opp på en rolig måte.

Skrevet

Ta en prat med datteren din om sex og prevansjon.. at hun ikke må la seg presses osv.

Jeg ville ikke nevnt "ferskingen".

Skrevet
off.. stakkars deg. Ikke en morsom opplevelse, en ting du ihvertfall kan være sikker på er at om du nekter henne å gjøre det hjemme så skjer det en annen plass. Å andre steder er det ikke sikkert det er kondomer, du burde nok gi henne en pakke.

Ha en lang prat om prevansjon, å som mange kanskje ikke vet kan man få klamydia o.l i munnen også, så det er ingen dum ide med kondomer også for felatio.

jeg var sexulelt aktiv når jeg var 12 å det sammen med min 5 år eldre kjæreste, så det kunne vært verre.. (om det er noen trøst)..

Mener du at barn skal få gjøre mye av det de vil, men som de ikke bør, som å ha sex eller drikke alkohol, så lenge det gjør det innenfor husets fire vegger? Jeg tror noen foreldre tenker at barna vil gjøre hva de vil uansett, og at det ikke hjelper å sette tydelige grenser. Nei, man kan ikke kontrollere hva barna gjør til alle døgnets tider. Men man kan sende tydelige signaler. Jeg tenker derfor at det er mer riktig å ha åpne samtaler om dette, samtidig som man sier tydelig fra om at hun er for ung for sex, til tross for at hun likevel kan gå ut og ha seg om det virkelig er det hun vil. Jeg tror det er svært viktig at de voksne formidler sine holdninger, og ikke tenker at hjemmet skal være en slags friplass fordi man som foreldre da innbiller seg at man har kontroll.

Men jeg mener samtidig at man selvfølgelig skal ta praten om kjønnssykdommer, graviditet og prevensjon.

• Liker 1
Skrevet

Seksuell lavalder er ikke noe forbud mot sex - men en beskyttelse mot at voksne utnytter barn. Det er ikke unaturlig at barn begynner å "leke mor og far" når de begynner å bli kjønnsmodne. Og heller ingen automatikk i at det er gutten som er pådriveren. I den alderen er det ofte jentene som er mest opptatt av "å være sammen med" og de greiene der. Jeg ble selv "antastet" i den alderen (tidlig utviklet), var faktisk ikke fyllt tolv enda, og både hun og den neste var pådriverne. Selv var jeg mer opptatt av ei jeg var ulykkelig avstandsforelsket i, som det aldri ble noe av.

Tror du gjør lurt i å ta den der praten om bier og blomster, og andre avvikere nå. Du bør glemme å misjonere, og heller stille spørsmål. Nei, ikke slike ledende kvinnespørsmål, som er designet for å manipulere frem skyldfølelse etter innrømmelser. Kjærlighet er ikke noe stygt og ondt, og selv et barn vet intuitivt at å fremstille det som om det er det, er løgn. Du får ikke respekt av å lyve. Du greier ikke å kjefte henne til lydighet på dette punktet. Hormoner er sterkere enn mødre, i denne alderen.

Det eneste du egentlig kan gjøre, er å innse at dattera di er i ferd med å bli voksen, og sannsynligvis føler seg skitvoksen. Og at du må snakke med henne som en voksen, ikke til henne som et barn, for at du skal kunne nå frem, uten å skape sperrer av trass.

Tenk grundig over hva det er du må formidle. Er du i faresonen for å føkke det hele opp ved å skli ubemerket inn i hønemorrollen, og voksenpraten ender i full attakkering og overkjøring, bør du ha tenkt på hva som er viktigst å formidle først.

Lær henne om prevensjon, graviditet og kjønnssykdommer først. Deretter om selvrespekt og utnyttelse. Først når det er i havn, kan du tillate deg å bli urasjonell og kjeftete. Ta det ut over noen andre, og send henne for en videre prat med helsetjenesten.

Skrevet
Samfunnet er helt sexfiksert og barndommen blir bare kortere og kortere desverre.

Tragisk at det er sånn :/

Skrevet

Jeg ville nok fortalt hva jeg så i alle fall. Det kan vel like gjerne være noen andre som kommer over dem i stua.

Gjest elinrenate
Skrevet (endret)

Tingen er at til å med barn i barnehagen i disse tider får beskjed om at det er greit å onanere, men det må de gjøre når de er alene. Å det er ikke meningen at en 12 år gammel jente skal få høre at hun er en tøs (som jeg så noen andre skrev her), hun har et sexualliv med kjæresten sin.. Kvinner vokser nå opp å får vite at det ikke er noen ting å skamme seg over å ha et sexualliv, men du mener altså at hun skal skjemmes over det.

Hvor lenge skal hun ha husarrest? Skal hun bytte til en jenteskole? Nekte henne å se gutter.. hør på deg selv..? Hvordan skal det løse noe? Hvor mange år skal mora sørge for at hun ikke ser gutter?

Det er sikkert ikke første gangen det skjer heller, det er bare første gangen mor har tatt dem på fersken.

Lurer på hvor mange mødre det er her som har en datter eller sønn som ikke har blitt tatt på fersken enda.

Ikke mye man kan gjøre, det verste man kan gjøre er vell å si at hun ikke får lov til å ha sex.. hun kommer til å ha det alikevell, men hvis kjæresten dumper henne, hun blir gravid eller får klamydia tør hun ikke snakke med mora si om det.

Sitat fjernet.

vimse-mod.

Endret av vimse
Gjest elinrenate
Skrevet (endret)

jeg er enig i at ting går for langt når barnehager må ta disse samtalene med småbarn, men problemet er foreldrene som lar ungene nappe i loffen på stua hjemme, da må barnehagene ta grep. Når barn tror det er greit å onanere hvor som helst må noen ta ansvar, men man kan ikke fortelle ungene at de er unormale, at det de gjør er galt, eller at de får pels i hendene. Vi lever ikke i den tiden lenger.

Endret av MissStiles
Gjest Gjest_Truls_*
Skrevet

Slutt å overdriv folkens Dette er egentlig ik værre enn kyssing og en gang må man begynne!La de være i fred.

Skrevet

Det jeg tror jeg ville gjort hvis det var min datter, var å ikke nevne noe om oppdagelsen din for henne, men at du en gang i kort fremtid setter av en kveld hvor dere kunne gjort en aktivitet sammen dere synes er koselig og som åpner for toveis-kommunikasjon. Da kunne du tatt opp emnet, sagt at du synes hun begynner å bli en ung, vakker kvinne og kanskje funnet ut litt hvordan hun har det med seg selv, med kjæresten.. Hva hun egentlig vet om sex - hun vet jo tydeligvis endel allerede :)

Det jeg er sikker på er at å kjefte, gi husarrest osv uten å ha tatt opp emnet med henne først (eller generelt), vil være å bite seg selv i leggen. Hvordan kan man straffe et barn for noe hun kanskje ikke vet at man ikke synes noe om? Det vil bare gjøre at all kommunikasjon innenfor dette feltet er dødt, mest sannsynlig for alltid. Det blir feil, sex blir uakseptabelt og hun tør aldri komme til deg hvis hun har problemer på dette området, feks at hun trenger råd, veiledning, eller hjelp. Alt kommer til å skje bak ryggen din - i stedet for at man kan følge med, veilede og skape gode holdninger.

Kommunikasjon er alfa omega uansett hvem man skal bygge en relasjon til!

Skrevet

Uff, enig i mye av det siste innlegg skriver. Men hadde pappaen min på den tiden sagt at han synes jeg begynte å bli en ung, vakker kvinne og så begynt å spørre meg om sex og mine erfaringer hadde jeg blitt utrolig flau...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...