bygger Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Vi driver og bygger hus og skal ha en farge i alle rom. Hvilken lys farge anbefaler dere?? Skal ha en vegg med rosa på barnerommet. Og lyst på en brun vegg på vårt bare kom med forslag
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Da tror jeg at jeg ville vært så kjedelig å valgt Eggehvit (0502-Y) på alle vegger. Dette er nesten for Standardhvit å regne, så du får den på ferdigmalte dører, listverk osv. kna være penger å spare på det også.
Gjest harene Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 jeg hadde definitivt valgt hvitt - og selv er min favoritt den jeg tror heter 0005 - en hvirfarge med litt sort i som gjør at den reflekterer alle farger. den er hverken kald eller varm. hvitt er ikke bare hvitt, og jeg ville holdt meg unna de som reflekterer enten varmt eller kaldt da det krever endel av rommet/belysning osv. andre farger kan bli litt rotete når man får inn alskens møbler/bilder/tepper/gardiner osv.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 jeg hadde definitivt valgt hvitt - og selv er min favoritt den jeg tror heter 0005 - en hvirfarge med litt sort i som gjør at den reflekterer alle farger. den er hverken kald eller varm. Jeg antar det er 0500 du mener?! Det er de to første tallene som viser hvor mye svart det er i fargen (i dette tilfellet 5 %). Vet at denne fargen er populær blant interiørarkitekter/arkitekter. Sikkert fordi som du sier den er "renere". Jeg tipset altså om 0502-Y som det er litt gult i og det vil jo vises dersom du har en kald farge inntil. Men jeg tenkte som så at det kan være fint til rosa og brunt som TS ønsket seg på noen rom.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 471 lys antikk, den er fiiiin, og litt varmere enn de tidligere forslagene.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Hei! Jeg er ikke så veldig for hvitt jeg.. Er litt lei. Men smak og behag. Kommer jo selvsagt ann på str. på leilighet/hus også. Her en farge vi har tatt i stuen: Hvit pepper. Liker den veldig godt. Ellers syntes jeg også Hvit te er pen. Sistnevnte er noe gulere enn førstnevnte. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå