Gjest Pannekaker Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 Jeg mister ekstremt mye hår. Hver gang jeg skal ut må jeg pelle av masse hårstrå av jakka mi, og bare jeg lager hestehale så får jeg en neve med hår i hånda. Vet det er normalt å miste hår, men jeg mister unormalt mye, og aner ikke hvordan det plutselig ble sånn.. Så, finnes det noen shampooer ( og balsamer ) som styrker håret og gjør at ikke så mye detter av? Det ser også utrolig fett ut om jeg ikke har vaska det samme dag
Sandie Skrevet 29. september 2009 #2 Skrevet 29. september 2009 Jeg mister ekstremt mye hår. Hver gang jeg skal ut må jeg pelle av masse hårstrå av jakka mi, og bare jeg lager hestehale så får jeg en neve med hår i hånda. Vet det er normalt å miste hår, men jeg mister unormalt mye, og aner ikke hvordan det plutselig ble sånn.. Så, finnes det noen shampooer ( og balsamer ) som styrker håret og gjør at ikke så mye detter av? Det ser også utrolig fett ut om jeg ikke har vaska det samme dag Er ikke sikker på dette med shampooer, men hvis du mister ekstremt mye hår kan det være lurt å ta en tur til legen og sjekke stoffskifte og slikt. Forøvrig kan enkelte legemidler gi hårtap, mye stress og mangler i kostholdet (vitamin/ jernmangel) også.
Marrlene Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Hei! Jeg har opplevd akkurat det samme for ca 2mnd siden, bare jeg dro hånden igjennom satt jeg igjen med alt for mye hår i hånden, ble skikkelig redd, å håret mitt ble mye tynnere. Jeg skjønte heller ingenting. Så jeg dro til legen, tok en masse blodprøver for å finne ut om jeg manglet noe, som f.eks jern og B12. Dette kan være grunner til at man plutselig mister hår. Legens konklusjon ble at det kunne være et resultat av ekstremt mye stress under eksamens perioden, og dette ble resultatet. Så jeg fikk resept på TioBe mot b vitamin mangel, håret har blitt mye tykkere igjen, og jeg mister ikke noe over normalt : ) Så kanskje dette kan være et tips til deg også : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå