_nille_ Skrevet 29. september 2009 #1 Skrevet 29. september 2009 hvordan hadde du reagert om typen din hadde sagt (om en kamerat som har vært utsatt for utroskap) :hadde det vært meg hadde fyren ligget i grava nå, antakeligvis dama mi også... han mente det jo ikke bokstavelig men jeg reagerte alikevel på dette utsagnet, og han responderte da med at det hørtes ut som om jeg hadde vært utro eller hadde tenkt å være det siden jeg i det hele tatt tenkte på det han sa.. har jo ikke det da bare reagerte på det..
Gjest milkyway Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 ja, ganske normalt. Da vi snakket om det en gang, sa jeg "hadde du vært utro, hadde jeg drept deg hver dag" altså, ikke anklagende siden det ikke er helt seriøst, men samtidig blodig alvor, for lureri gidder jeg ikke!
I Grosny Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 hvordan hadde du reagert om typen din hadde sagt (om en kamerat som har vært utsatt for utroskap) :hadde det vært meg hadde fyren ligget i grava nå, antakeligvis dama mi også... han mente det jo ikke bokstavelig men jeg reagerte alikevel på dette utsagnet, og han responderte da med at det hørtes ut som om jeg hadde vært utro eller hadde tenkt å være det siden jeg i det hele tatt tenkte på det han sa.. har jo ikke det da bare reagerte på det.. Jeg reagerte ikke direkte på slike holdninger hos min x, men det var en liten del av grunnene til at hun ble x. Hvis din mann er farlig sjalu, så må du tenke gjennom om det er til å leve med over tid. Begrenser det deg for mye? Blir han sint eller sur hvis du snakker gledelig med en annen mann?
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Det er nok en vanlig ting å plumpe ut med, jeg hadde ikke reagert om det ble sagt litt sånn ugjennomtenkt og i forbifarten. Om vi derimot hadde hatt en seriøs samtale om utroskap, som jeg jo har hatt i flere forhold, så hadde jeg nok heller forventet et mer reflektert svar. Han høres kanskje pittelitt sjalu ut, men som sagt så er det jo en helt normal ting å si. Om han ikke er sjalu på andre felt, og du ikke er utro, så er det vel ikke noe å lage et problem ut av
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Det er nok ganske så normalt. Samboeren min har sagt noe lignende. Jeg bryr meg ikke noe om det. Liker at han er litt sjalu Vet at han hadde blitt forbannet om noe sånt hadde skjedd, faktisk ekstremt sint. Men jeg vet at det ikke kommer til å skje. Jeg kommer ikke til å være utro.
Gjest Nattvette Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Eg vil tro det er ganske normalt. Eg har sagt det til samboren min, men da altså bytta ut "drepe" med å "kveste understellet og trynet". Han har sagt det samme til meg, men da bytta ut "drepe" med å "banke livskiten" ut av fyren og få ein jentevenn eller søstera til å banke meg.
Gjest myr Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Tror det er utsagn gutter fort kan komme med uten å legge noe mer i det.
I Grosny Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 Det er nok ganske så normalt. Samboeren min har sagt noe lignende. Jeg bryr meg ikke noe om det. Liker at han er litt sjalu Vet at han hadde blitt forbannet om noe sånt hadde skjedd, faktisk ekstremt sint. Men jeg vet at det ikke kommer til å skje. Jeg kommer ikke til å være utro. Men hva om noen juger på deg utroskap? Kan du stole 100% på at samboeren din tror på deg da?
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #10 Skrevet 29. september 2009 Jeg hadde bedt ham trekke det tilbake, med begrunnelsen at det er nok av idioter som begår drap og selvmord når det blir bråk i forholdet. Jeg tror det er farlig å la slike utsagn stå uimotsagt, for alle utsagn og tanker påvirker oss. Har ikke lyst til at han, eller noen i hans omgangskrets, skal høre ekkoet av disse setningene den dagen det måtte være aktuelt for dem og det svartner. Akkurat det samme når noen sier at når noen blir voldtatt, hadde det vært bedre om de også ble drept, så de slapp å leve med minnet. Hva er det for dritt? Mye bedre å prente inn at hvis noen blir voldtatt, bør de ringe sin nærmeste og få hjelp, gå til lege og politi, og begynne arbeidet med å lappe seg sammen igjen. Utroskap skjer, noen ganger i vårt eget forhold, noen ganger hos søsken, foreldre, nære venner. Vi må ikke nære opp under holdninger som at det er forståelig og egentlig "greit" å følge sine lyster til å drepe når følelsene raser som verst. Spør om han hadde likt å se broren eller bestevennen i en blodpøl fordi de hadde falt for en fristelse. Nå tror jeg ikke at kjæresten din er en tikkende drapsmaskin, men alle er ansvarlige for hva slags budskap de sender ut.
Anglofil Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Ja, jeg kan godt skjønne ham. Mvh Yvonne
Ethereal Skrevet 30. september 2009 #12 Skrevet 30. september 2009 Hadde ikke tenkt over det to ganger.
Murder Skrevet 30. september 2009 #13 Skrevet 30. september 2009 Hadde ikke tenkt over det to ganger. Samme her. Det får da være måte på hvor politisk korrekt man skal være til enhver tid. Selvfølgelig vekker tanken om utroskap sterke følelser hos mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #14 Skrevet 30. september 2009 Det er et fullstendig uakseptabelt utsagn. Hadde typen min snakket sånn, hadde jeg tenkt veldig hardt over om jeg fortsatt ville ha ham som kjæreste. Kvalmende med menn som mener de har rett til å snakke på den måten!!!!
Gjest redstar Skrevet 30. september 2009 #15 Skrevet 30. september 2009 Ganske normalt ja.. MEN slik som jeg ser det.. eller det blir vanligere å vanligere.. er at om mannen er utro så er det ikke på huet og ut,men om kvinnen er det så er det død&grav... Er vi kvinner mer tilgivende eller hva? Jeg føler iallefall det.. vet om en som var utro osv.. men så var hun det å da var det krig.. ok,dette var jo et ganske merkelig forhold,men fra det jeg har hørt så er det verre om kvinnen er utro enn mannen... hm..Utroskap er NULL toleranse i mitt tilfelle iallefall! Men jeg mener det er both ways! Utroskap er noe helt for jævlig og kan knekke en person helt.. altså det reageres med STORT sinne og enda verre reaksjoner/aksjoner..
Kamikatze Skrevet 30. september 2009 #16 Skrevet 30. september 2009 Utroskap tar sin del av drapsstatistikken, og tidligere ble også drap på ektefelle og elsker/elskerinne straffet mildere pga de sterke følelsene involvert. Sier han disse ordene, er det ingen som helst grunn til ikke å ta dem på alvor. Din livs største tabbe kan være å tro blindt på hollywoodstereotypene der de som dreper er superslemme i utseende og væremåte. Affektdrap begås ofte av "tafatte sofapoteter", som ikke "var spennende/farlige nok" for jenta. Vel, så fikk de det da som de ville... Å leke med andre menneskers følelser er farlig. Dette skulle din mor ha lært deg.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #18 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg hadde ikke reagert. Det er sterke ord, men utroskap er en grusom ting å gjøre, å å si sånn når man snakker om det betyr ikke at man faktisk vil gjøre det hvis det blir sånn. Det er bare en måte å uttrykke sin avsky for utroskap på.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2009 #19 Skrevet 2. oktober 2009 Det er et fullstendig uakseptabelt utsagn. Hadde typen min snakket sånn, hadde jeg tenkt veldig hardt over om jeg fortsatt ville ha ham som kjæreste. Kvalmende med menn som mener de har rett til å snakke på den måten!!!! Enig. Jeg hadde foretrukket at han var utro og fortalte om det fremfor slike ord. Jeg har sett for mye til å skulle godta slike utsagn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå