Gå til innhold

ketose

Gjest Gjest_gjest2_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest2_*
Skrevet

Hei hei.

Prøver å komme i ketose.

Spiser under 20g karbohydrater hver dag. En del kinakål, litt sukkerfri ketchup, kremost, litt majones, reker og tunfisk er det det går i.

Drikke: vann, te med suketter, og sukkerfri brus.

Er det mulig å komme i ketose med dette? Vil ikke overdrive fettinntaket heller fordi jeg er redd for å gå opp i vekt. Tenker at jeg holder meg på dette lave nivet til jeg kommer i ketose, og heller øker da?

Mitt spørsmål er om det er mulig å komme i ketose ved å ligg under 20g karbohydrater om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør holde deg unna koffein/ tein og juksesukker i begynnelsen av en ketolysekur. Dropp alt det sukkerfrie du spiser og drikk vann.

Skrevet

Planlegger du å ha et så ensidig kosthold lenge? For på sikt vil du bli dårlig av det der, uansett hvor slank du måtte bli.

Du kan i hvert fall lasse på med salatgrønnsaker uten å få i deg noe særlig karbohydrater.

Skrevet

Dette varierer nok litt fra person til person tror jeg. Hvis du brått kutter ned karbo til 20g om dagen vil det sikkert skje.

Jeg spiste mye pasta, boller, grovt brød og poteter før. Så bestemte jeg meg for å prøve å spise mindre. Jeg valgte heller knekkebrød framfor baguetter. Spiste mye kylling, kjøtt, fisk, grønnsaker, ost, egg osv.

Var litt vanskelig å venne seg til i starten, følte meg litt sulten, men det gikk fort over til at jeg mista matlysten helt og gikk ned 8 kg på et par måneder.

Merka at jeg trengte mindre mat enn tidligere for å bli mett også.

Men jeg anbefaler å trene samtidig for å styrke kroppen litt, du blir utrolig fort sliten om du skal gå ned i vekt slik.

LYKKE TIL

Skrevet
Hei hei.

Prøver å komme i ketose.

Spiser under 20g karbohydrater hver dag. En del kinakål, litt sukkerfri ketchup, kremost, litt majones, reker og tunfisk er det det går i.

Drikke: vann, te med suketter, og sukkerfri brus.

Er det mulig å komme i ketose med dette? Vil ikke overdrive fettinntaket heller fordi jeg er redd for å gå opp i vekt. Tenker at jeg holder meg på dette lave nivet til jeg kommer i ketose, og heller øker da?

Mitt spørsmål er om det er mulig å komme i ketose ved å ligg under 20g karbohydrater om dagen?

Kjøp noen sånne sticks på apoteket husker ikke navnet... de er egentlig for diabetikere, men de er billige og vil gi deg svaret på om kroppen din benytter ketogener istedet for glucose :)

Skrevet

Om du skal gå på ketolysekuren må du ha mer fett en det der. Det er en del av dietten. Anbealer deg å lese mye på ketolyse.no og lavkarbo.no før du begynner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...