Gå til innhold

Hvem bråker mest

Gjest naboen som egentlig bråker klage

Fremhevede innlegg

Gjest naboen som egentlig bråker klage
Skrevet

Jeg synes naboene virker hyggelige, de er skikkelig kledd og er ganske unge, begge har akademiske yrker, men leiligheten ved siden av har vært bebodd av en gammel dame, inntil i sommer. Da flyttet et lærerpar inn der og jeg synes de bråker mer enn de burde siden de aldri spiller høy musikk, noe jeg kunne ventet fra et ungt par uten barn.

Jeg hører skrittene hans, han er tettbygget. Akademikerpar. Dessverre kan jeg ikke gå og si at jeg synes de slamrer med dørene, det er en for dum klage. Hva skal jeg gjøre? Sette på heavy metal på full guffe?

Hjeelp, de har visst flyttet inn for godt også. Og å klage på at de smeller dørene for hardt, er vel for dumt, i alle fall i følge meg, så jeg klager her på kg jeg. Noen som er blitt vekket av sånne naboer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voks opp. Selvfølgelig skal du ikke spille musikk på full guffe. De må da for pokker få lov til å gå over sitt eget gulv. At en fullvoksen manns skritt høres bedre enn skrittene til en betøflet gammel dame er da en selvfølge. Du er blitt bortskjemt med en stille nabo, og nå har du fått normale naboer. Lev med det, eller flytt.

Skrevet

Hei TS! Her inne på kg er det tydeligvis urimelig å klage på bråkete naboer uansett hva de gjør. Naboen min bygger bod rett utenfor soveromsvinduet fra 0700 til 2100. Det skulle jeg bare finne meg i, sette i ørepropper (som ikke hjelper en døyt) og lese pensum likevel.. LETT! Ihvertfall, jeg skjønner at det er irriterende. Har bodd under en slik "tramper" selv jeg, og enkelte folk går jo så uhorvelig mye også, og helst på natta. Irriterende, men dessvere ikke noe klagegrunnlag nei :forvirret:

Skrevet

Men hvorfor nevner du flere ganger at de er akademikere, hva har det med saken å gjøre?

Skrevet
Da flyttet et lærerpar inn der og jeg synes de bråker mer enn de burde siden de aldri spiller høy musikk, noe jeg kunne ventet fra et ungt par uten barn.

:klø:

Skrevet

Det er ikke sikkert de aner at noen kan høre det når de slamrer med dørene. Når man flyter inn et nytt sted tar det gjerne litt tid før man vet hvor lytt det er, og hvis de ikke hører noe fra naboene tror de kanskje at deres naboer ikke hører dem heller. Du kan jo rett og slett nevne det for dem at du hører det veldig godt når de smeller med dører.

Skrevet

Ærlig talt, sånn er det nå når man bor i blokk... Det får da være måte på hvor mye man skal klage på...

Dette er ikke urimelig bråking, men normale lyder, skal de måtte liste seg over gulvet fordi de har en sutre-nabo? La nå folk få slappe av i sitt eget hjem, med mindre de bråker unormalt mye (som f.eks å spille kjempehøy musikk, slik du vurderer)

Til deg som har bygningsarbeider utenfor mellom 07-21: Get over it, dette er ikke noe de gjør kun for å irritere deg, arbeidet varer kun en periode. Passer det ikke deg og din tidsplan får du flytte et sted hvor det ikke bor folk. Plager det midlertidige bråket deg får du bruke ørepropper o.l

Det får da være måte på hvor mye hensyn folk skal ta......

(Til informasjon: Jeg bor selv i blokk og har naboer, noen bråker mer enn andre, i naboblokka er det til tider fest med høyere musikk en lørdag iblandt. Bygningsarbeider har jeg opplevd, blir også vekt av vekkerklokka til naboen en gang i blant, men vet dere hva? Sånn er det å bo i blokk, slutt å syt med mindre dere faktisk har problematiske naboer) :kjefte:

Gjest emigranten (ikke logget)
Skrevet
Men hvorfor nevner du flere ganger at de er akademikere, hva har det med saken å gjøre?

Har også litt problemer med å se hvorfor det gjentatte ganger poengteres at de er akademikere?

Skrevet

Kanksje akademikere flest går lett på tå???? :gjeiper:

Skrevet (endret)

:klø:

Endret av Snøspark
Skrevet
Ærlig talt, sånn er det nå når man bor i blokk... Det får da være måte på hvor mye man skal klage på...
Jeg har bodd mesteparten av livet mitt i blokk, men kan ikke si at jeg har pleid å høre naboene åpne og lukke dører inne i leiligheten sin. Da er det enten mer enn vanlig lytt, eller naboene bruker litt mer makt enn nødvendig på å lukke dørene inne hos seg selv.

Man trenger ikke gjørs på å danse polka i tresko med jernbeslag bare fordi naboen får finne seg i litt bråk når man bor i blokk.

Skrevet
Jeg har bodd mesteparten av livet mitt i blokk, men kan ikke si at jeg har pleid å høre naboene åpne og lukke dører inne i leiligheten sin. Da er det enten mer enn vanlig lytt, eller naboene bruker litt mer makt enn nødvendig på å lukke dørene inne hos seg selv.

Man trenger ikke gjørs på å danse polka i tresko med jernbeslag bare fordi naboen får finne seg i litt bråk når man bor i blokk.

Mine naboer har kanskje hørt det når dører har blåst igjen grunnet gjennomtrekk når jeg lufter. Men det skjer da ikke daglig heller... Og ytterdøren hører de jo, for den er man nødt til å lukke litt hardt igjen for at den faktisk skal forbli lukket. Men sånn er det jo med alle dørene i blokken. Om man blir sur over slikt, så har man for lav grense til å bo i blokk.

Jeg mener så absolutt at man skal ta hensyn når man bor i blokk, og gjøre sitt beste for ikke å sjenere naboene med støy. Men å gå over gulvet på sokkelesten, og lukke ytterdøren ordentlig igjen, det må man faktisk få lov til.

Gjest Skjeggstubben
Skrevet
akademiske

Haha...lærere er ikke akademikere! Vanligvis gikk lærere i maks. 3 år på vanlig lærerskole. Nå er det høgskule - men de er ikke akademikere ;-)

Skrevet
Jeg mener så absolutt at man skal ta hensyn når man bor i blokk, og gjøre sitt beste for ikke å sjenere naboene med støy. Men å gå over gulvet på sokkelesten, og lukke ytterdøren ordentlig igjen, det må man faktisk få lov til.
Selvsagt. Selv går jeg inne med innesko, trener litt foran tv'en med joggesko, har på radio og musikk og vasker tøy og kjører tørketrommel og stavmikser og alt jeg har behov for å gjøre i det daglige. Man må jo leve normalt selv om man har naboen på andre siden av veggen. Jeg hører sjelden noe til dem, og jeg tror ikke de plages av oss heller. Men hvis naboen kom og banket på og ba oss slutte med et eller annet støyende, så hadde jeg forsøkt å komme han i møte, eller i hvert fall komme fram til et kompromiss.
Skrevet
Haha...lærere er ikke akademikere! Vanligvis gikk lærere i maks. 3 år på vanlig lærerskole. Nå er det høgskule - men de er ikke akademikere ;-)

Det finnes flere måter å bli lærer på enten du liker det eller ikke, men uansett...

Jeg sliter litt med å forstå bråkingen deres, men vet hvor irriterende det er å bo med bråkete naboer. Problemet er bare at det å gå og lukke dører er normalt og i enkelte blokker er det svært lytt. Selv klaget jeg engang på naboen da det hørtes ut som om hun flyttet på alle møblene sine midt på natten og da jeg ringte på for å spørre om hun kunne ommøblere en annen gang, viste det seg at hun vasket gulvene. Når det er så lytt, så kan man egentlig ikke gjøre stort. Naboene må også få lov til å leve (dessverre noen ganger) og så lenge de ikke spiller høy musikk kan det faktisk hende de prøver å ta hensyn, akademikere eller ikke.. Du kan selvfølgelig prøve å snakke med dem om det du oppfatter som bråk, men å straffe dem fordi de går og lukker dører etter seg blir liksom litt dumt.

Skrevet
:ler: Lærere er ikke akademikere...akkurat som barnehagetaner ikke er det.
Skrevet
:ler: Lærere er ikke akademikere...akkurat som barnehagetaner ikke er det.

Det er nok en del lærere som har høyere utdanning ved universitet jo..

Skrevet

Barnehagetanter har to år på vgs, lærere har mer enn det. Hvem er det som har lært deg det du lærte på skolen? Nettopp. Ikke gjør dette om til en annen tråd enn det er.

Hva syns dere egentlig er grensen på hva man kan klage på? Syns mange her mener man må tåle ufattelig mye..

Jeg vet også hvor irriterende naboer kan være og man må ha lov til å klage hvis det er noe som forstyrrer deg så du ikke kan leve normalt/konsentrere deg om ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...