Gå til innhold

Cyper = hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal til for at en eks kan hacke deg hvis han er datakyndig?

Kan han bare legge oss i nettverk og få tilgang til alle våre passord? Mine dvs.

Går det an...

Hvis jeg sender en mail til en annen eks, kan han da finne ut hvor jeg er og ikke minst i hvilken by?

Slik har jeg forstått det, med disse mennene.

Er det sant, det er da et .... da mister jeg lyst til å bruke data, dvs. inet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som skal til er at han er kyndig. Jo mer kyndig, jo mindre han trenger.

Jeg vet ikke hva du mener med "legge oss i nettverk", men jeg regner med at du ikke har gjort noe særlig for å beskytte PCen din og da er det rimelig rett frem. Med tilgang til PCen din og passordene dine er det ingen mangel på ting han kan gjøre, fra å overvåke alt du gjør til å styre PCen din fra et annet sted.

Hvis du virkelig tror at dette scenarioet er sannsynlig ville jeg anbefalt at du beskyttet deg mot slike angrep ved hjelp av sterke passord, brannmur og litt kunnskap om emnet. Jeg er usikker på hvordan man kan blande inn politiet i slike saker, det vet gjerne noen andre her inne bedre enn meg.

Skrevet
Det som skal til er at han er kyndig. Jo mer kyndig, jo mindre han trenger.

Jeg vet ikke hva du mener med "legge oss i nettverk", men jeg regner med at du ikke har gjort noe særlig for å beskytte PCen din og da er det rimelig rett frem. Med tilgang til PCen din og passordene dine er det ingen mangel på ting han kan gjøre, fra å overvåke alt du gjør til å styre PCen din fra et annet sted.

Hvis du virkelig tror at dette scenarioet er sannsynlig ville jeg anbefalt at du beskyttet deg mot slike angrep ved hjelp av sterke passord, brannmur og litt kunnskap om emnet. Jeg er usikker på hvordan man kan blande inn politiet i slike saker, det vet gjerne noen andre her inne bedre enn meg.

Han hadde aldri tilgang til passordene mine, men han la alle pcene våre i nettverk hjemme og var temmelig datakyndig... Jeg har en ny ip-adr nå, og vi har ikke mailet mer, men han har da sannsynligvis tilgang til min mail.adr. fordi han allerede vet passordet? Min mailadresse på yahoo og lignende mener jeg. Ikke den jeg bruker fast nå.

Vel. Vi har snakket i telefonen etter at bitterheten forsvant og har hatt en god tone, uten at jeg har lagt mer i det, selv om jeg føler at vi er tiltrukket av hverandre men jeg vil ikke tilbake fordi vi hadde en destruktiv innflytelse på hverandre, mildt sagt.

Over til saken. Uten min nye ip-adresse. Kan han enda gjøre det. Jeg har sett hva han har gjort tidligere, viktige dokumenter som er ...ikke borte, men bare en setning... f.eks. HEI. Av 200 sider.

På et dokument som, men jeg hadde lagret det andre steder. Kan en datakyndig da (han) via min (samme e-postadresse) finne min ip-adresse????

Ja, det virker logisk. Dumt at jeg spør.

Ja, jeg savner han, særlig når jeg har problemer med pcen, men dette er fryktelig viktig for meg. Dokumenter som er omskrevet...som fikk meg til å falle i dass omtrent når jeg åpnet de. Jeg ble deprimert, jeg trodde ikke at han kunne...men samtidig visste jeg, samtidig tvilte jeg..men

Det er en stund siden, jeg håper han har skjerpet seg og istedet hacker noe slik at han kan tjene penger, men det er kanskje verre. Da kan jo politiet komme. Han vet at jeg skyr politiet og bråk, avhør, påstand - politiet vil forresten ikke vite av meg etter at jeg nektet å vitne i en sak.

påstand mot påstand.

Skrevet (endret)
...

men han har da sannsynligvis tilgang til min mail.adr. fordi han allerede vet passordet? Min mailadresse på yahoo og lignende mener jeg. Ikke den jeg bruker fast nå.

Hvis han vet passordet til eposten din og har tilgang på kontoen, hvorfor bytter du ikke passord??? Eller sletter konto, og skaffer deg ny. Selv om du ikke bruker den fast, har du vært inne der og sendt mail, så finner han ip-adressen din.

Har du brannmur?

En ting til, har du byttet passordene dine siden den gang? Hvis ikke tror jeg du trygt kan gå ut fra at han vet dem.

Endret av Ella_Grey
Gjest SmallTalk
Skrevet

Hvofor i all vide verden har du fortsatt den mailen han har fått tak i passordet til? Og hvorfor har du ikke en ekstern backup av viktige dokumenter? Sannsyniligheten for å bli hacket er liten, men sannsynligheten for harddiskkrasj er stor.

En profesjonell hacker klarer fint å få tak i IP-adressen din selv. Og så lenge du ikke har sterke passord (mist 8 tegn med blanding av tall og store/små bokstaver) og en solid brannmur, så gjør du jobben veldig enkel for han.

Det er noen ting du kan gjøre:

1. bytt ut ALLE epostadresser og passord. Samt alle andre passord som nettbank, KB osv.

2. Brannmur!

3. Slutt å korrespondere med han per mail.

Skrevet

Dersom han klarer å endre dokumenter hos deg kan du nok trygt anta at han også kan legge inn hackerverktøy hos deg, f.eks. keytracker (verktøy som viser hva som skrives på din skjerm). Og da bør man nok anta at han også vet alt du har av passord og annen informasjon.

Du bør ta en sikkerhetskopi av alle data, reinstallere datamaskina di, beskytte den med brannmur og antivirus og endre ALT av passord SNAREST! Bytt også e-postadresse, og ikke offentliggjør den nye (f.eks på forum som han vet du bruker å besøke).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...