Livets datter Skrevet 13. august 2003 #1 Skrevet 13. august 2003 5 egg (gjerne romtemperert) 180 g sukker 90 g hvetemel 90 g potetmel 1 1/2 ts bakepulver Fyll:4 dl kremfløte 1 ss vaniljesukker 4 ss kakao 4 ss sukker 4 ss varmt/lunkent vann Pynt: Litt pisket kremfløte Varm stekeovnen til 180 *C. Pensle og dryss en mellomstor/stor springform (24-26 cm i diameter). Pisk egg og sukker til stiv eggedisis. Vend inn hvetemel iblandet otetmel og bakepulver. Hell røren i formen og stek sukkerbrødet på nederste rille i ca. 45 minutter. Avkjøl det opp ned i formen over rist. Del sukkerbrødet i 3 bunner. Fyll: Pisk fløten til krem. Rør vaniljesukker med kakao, sukker og vann til en klumpfri blanding som vendes i fløtekremen. Fordel ca. halvparten av kremen mellom bunnene, smør resten oppå og rundt kaken. Pynt: Ha pisket kremfløte
Livets datter Skrevet 14. august 2003 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2003 Hvordan ble kaken, Milly86?
Milly:) Skrevet 14. august 2003 #5 Skrevet 14. august 2003 :D Kjempegod! Så skikkelig fin ut også. Vurderer å lage en til til et selskap. Takk for oppskriften, Livets datter!
Texas Skrevet 14. august 2003 #6 Skrevet 14. august 2003 Nam! Nam igjen!!!! :D Denne må jeg jammen prøve om ikke lenge!!! Takk for oppskriften, Livets Datter!
Iset Skrevet 14. august 2003 #7 Skrevet 14. august 2003 nam nam, nå har mannen min fått streng beskjed om å kjøpe potetmel, egg og kremfløte, for nå skal det bakes trøffelkake her:) klem Iset
Livets datter Skrevet 26. august 2003 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2003 Tror jaggu jeg skal bake litt selv idag...
fruenge Skrevet 27. august 2003 #9 Skrevet 27. august 2003 SKriv hva dere synes da dere som lager denne for første gang. Jeg er nemlig på jakt etter, nye oppsrkifter som er gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå