Gjest Pannekaker Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 I hvilke situasjoner mener dere det er "greit" å ta tak i kjæresten sin, legge henne ned i sofaen/sengen og skrike henne i annsiktet? Hadde dere gått om deres mann hadde gjort dette?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Jeg hadde tatt en alvorsprat, og hvis han ikke kunne garantere at ikke dette eller tilsvarende hadde skjedd, så hadde jeg gått, ja. Jeg er liten, kjæresten er stor, og jeg kan ikke leve med at han skal opptre truende, dominerende og respektløst om han blir sint eller vil ha viljen sin. Jeg ville ha vært redd for episoden som en forløper til grovere vold. Jeg akseptere aldri å bli "tatt tak i" fysisk. Aldri. Hvis han blir så sint og frustrert at han holder på å miste kontrollen, er ikke det riktige å forsøke å kontrollere meg. Da må han ta seg en tur ut og lufte vettet for seg selv.
*appifany* Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 (endret) I hvilke situasjoner mener dere det er "greit" å ta tak i kjæresten sin, legge henne ned i sofaen/sengen og skrike henne i annsiktet? Hadde dere gått om deres mann hadde gjort dette? Hva!? Om min man hadde gjort dette så hadde jeg tuppa han i ballene! Og gått på dagen, det være seg uansett hva slags "grunn" han måtte ha! Endret 28. september 2009 av *appifany*
kissmequick Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Det hadde ikke vært greit hvis han hadde gjort det mot hunden min, det hadde ikke vært greit om han hadde gjort det mot meg. Hvis ikke det var ment som en ny versjon av forspill.
Gjest zeba Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Jeg hadde tatt en alvorsprat, og hvis han ikke kunne garantere at ikke dette eller tilsvarende hadde skjedd, så hadde jeg gått, ja. Jeg er liten, kjæresten er stor, og jeg kan ikke leve med at han skal opptre truende, dominerende og respektløst om han blir sint eller vil ha viljen sin. Jeg ville ha vært redd for episoden som en forløper til grovere vold. Jeg akseptere aldri å bli "tatt tak i" fysisk. Aldri. Hvis han blir så sint og frustrert at han holder på å miste kontrollen, er ikke det riktige å forsøke å kontrollere meg. Da må han ta seg en tur ut og lufte vettet for seg selv. Jeg er enig med denne gjesten. Så sant du ikke har vært fysisk mot han først..? Da er dere i så fall begge like ille.. Hvis han gjorde dette i rent sinne, uten at du har gjort noe voldelig, må du fortelle han i klartekst at dette aksepterer du ikke, og hvis det skjer igjen så drar du.
Gjest Nattvette Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 I hvilke situasjoner mener dere det er "greit" å ta tak i kjæresten sin, legge henne ned i sofaen/sengen og skrike henne i annsiktet? Hadde dere gått om deres mann hadde gjort dette? Mener det ikkje er noen situasjoner det er greit eg (med mindre eg hadde klabba til han hardt først da). Hadde aldri tolerert at han hadde gjort det pga krangling e.l. Hadde gubben her gjort det så hadde eg nok blitt litt redd og skikkelig sinna. Tipper eg hadde forlatt huset og latt være å snakke med han på noen dager. Deretter tatt ein alvorsprat med han, fått han til å love å aldri gjøre det igjen. Gått hadde eg ikkje gjort etter ein enkelt hendelse, men hadde det skjedd igjen hadde eg krevd at han fikk bukt med det på ein eller annen måte ellers måtte eg ha gått ja.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Dersom jeg hadde vært psykotisk og ruset og løpt rundt med kniv, så hadde jeg muligens i etterpåklokskapens lys skjønt og godtatt noe slikt. Men forøvrig er det tupp i ræva og ut av huset etter første gang.
Jade Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 Hvis jeg hadde vært helt sprø og hadde vært til fare for omgivelsene mine, kunne jeg forstått at jeg måtte blitt holdt nede med makt, og ropes tilbake til virkeligheten. Ellers? Nei! Da hadde det ikke vært akseptabelt. Jeg går utifra at du TS har opplevd dette? Hva hadde skjedd som førte til dette?
I Grosny Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 I hvilke situasjoner mener dere det er "greit" å ta tak i kjæresten sin, legge henne ned i sofaen/sengen og skrike henne i annsiktet? Hadde dere gått om deres mann hadde gjort dette? Grov kroppslig eller økonomisk utroskap vil kunne gi en slik reaksjon, og det er forståelig. Det høres ut som om bruddet er nært, enten pga av utroskapen , eller pga av voldelig håndtering.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #10 Skrevet 29. september 2009 Det hadde selvfølgelig aldri vært "greit" å gjøre noe sånt, under noen omstendighet. Skremmende at du i det hele tatt behøver å spørre om dette :|
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Hvis jeg hadde vært helt sprø og hadde vært til fare for omgivelsene mine, kunne jeg forstått at jeg måtte blitt holdt nede med makt, og ropes tilbake til virkeligheten. Ellers? Nei! Da hadde det ikke vært akseptabelt. Jeg går utifra at du TS har opplevd dette? Hva hadde skjedd som førte til dette? Enig.
Gjest Pannekaker Skrevet 29. september 2009 #12 Skrevet 29. september 2009 Jeg hadde egentlig ikke gjort noe spesiellt, var frekk/bitch pga jeg var såret, men bortsett fra det hadde jeg verken vært utro eller brukt opp lønninga hans på gambling.. Jeg lukker jo ørene mine på en måte, og gjentar meg selv veldig mye og "slepper" han ikke til ordentlig i diskusjon.er Er litt skremmende, og han har tendenser til å bli alt for sint.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #13 Skrevet 29. september 2009 Jeg hadde egentlig ikke gjort noe spesiellt, var frekk/bitch pga jeg var såret, men bortsett fra det hadde jeg verken vært utro eller brukt opp lønninga hans på gambling.. Jeg lukker jo ørene mine på en måte, og gjentar meg selv veldig mye og "slepper" han ikke til ordentlig i diskusjon.er Er litt skremmende, og han har tendenser til å bli alt for sint. Og jeg leser at du (som andre mishandlede kvinner) unnskylder oppførselen hans og tar på deg skylda for det som hendte. Våkne opp jente!
Just-A-Girl Skrevet 29. september 2009 #14 Skrevet 29. september 2009 Jeg hadde egentlig ikke gjort noe spesiellt, var frekk/bitch pga jeg var såret, men bortsett fra det hadde jeg verken vært utro eller brukt opp lønninga hans på gambling.. Jeg lukker jo ørene mine på en måte, og gjentar meg selv veldig mye og "slepper" han ikke til ordentlig i diskusjon.er Er litt skremmende, og han har tendenser til å bli alt for sint. Dette burde vært nok svar for deg!! Ikke tillatt dette, vær så snill da!
Gjest Pannekaker Skrevet 29. september 2009 #15 Skrevet 29. september 2009 Det er ikke slik at han er voldelig og at jeg er et offer. Han har blitt for hardhent et par ganger, men det er jo ikke slik at dette er hverdagskost i heimen. Han mener absolutt ikke å gjøre meg vondt med hensikt, dette vet jeg.
Ella_Grey Skrevet 29. september 2009 #16 Skrevet 29. september 2009 I hvilke situasjoner mener dere det er "greit" å ta tak i kjæresten sin, legge henne ned i sofaen/sengen og skrike henne i annsiktet? Som noen sier, hadde jeg vært psykotisk eller slått til han med noe hardt først, så kunne jeg forstått det. Men ellers, å bli holdt fast og skreket opp i ansiktet er ikke "greit". Hadde dere gått om deres mann hadde gjort dette? Kanskje ikke, men jeg ville vært mer på vakt. Og gjort det klart at jeg ikke orker sånn oppførsel, og hvis han blir så sint igjen må han heller gå ut av rommet for å roe seg ned.
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 29. september 2009 #17 Skrevet 29. september 2009 Etter ett par unger med deg eller to, så blir han nokk verre. For da er du mer bundet til han.
Jade Skrevet 29. september 2009 #18 Skrevet 29. september 2009 (endret) Ser du ikke sammenhengen mellom hardhendt og voldelig? "Selvsagt" mener han ikke å skade deg. Det har han sikkert fortalt deg flere ganger... Endret 29. september 2009 av Jade
waco Skrevet 29. september 2009 #19 Skrevet 29. september 2009 Hva er pannekake har gjort da? Sendt slibrige meldinger til kompisen hans?
Gjest Pannekaker Skrevet 29. september 2009 #20 Skrevet 29. september 2009 Ser du ikke sammenhengen mellom hardhendt og voldelig? "Selvsagt" mener han ikke å skade deg. Det har han sikkert fortalt deg flere ganger... Jeg ser det jo på måten han reagerer etter han har insett hva han har gjort mot meg. Hva er pannekake har gjort da? Sendt slibrige meldinger til kompisen hans? Den skjønte jeg ikke.. Nei, jeg har aldri gjort noe slikt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå