Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Heisann Jeg begynte i en jobb for 8 mnd. siden i en lederstilling. Sjefen sendte meg mail på ferie, at han ville selge bedriften jeg har ansvar for. Jeg diskuterte en del med familie, som ville være med å invistere. Vi har vært i en forhandlingsprosess siden juni og også nå. Forhandlingene begynte bra, men etterhvert begynte han å drittslenge og snakke drit om meg. Grunnen til dette, var fordi vi ville se tidligere regnskap og at vi var usikre på om vi ville satse på bedriften. Han har truet med å saksøke meg, og han har skrevet mange detaljerte brev der han beskriver meg som vinglete, ikke til å stole på, ikke flink o.s.v. Selv om han før forhandlingsprosessen syntes jeg var flink o.s.v. Det sier også de andre kollegaene og sjefene innenfor det samme konseptet. Han har også skrevet til meg på mail at jeg må si opp jobben min. For en mnd. siden fikk jeg influensa, jeg var sliten og lettere deprimert. Det gikk over. I Helgen hadde jeg fri, og på lørdag lå jeg på benken hele dagen med sterk hodepine. Søndagen merket jeg angsten begynne å komme, og jeg var ikke i form. Jeg hadde også problemer med å få sove. Hadde vondt i magen, og gikk på do ofte. I dag morges våknet jeg veldig tidlig med et forferdelig mareritt. Jeg fikk et angstanfall som varte ca. i 1. time. Jeg gikk på do ca. 3-4 ganger i løpet av 2 1/2 time, med diare. Jeg ringte legen min og fikk time samme dag. Han sa at dette vil være en forbigående situasjon, og at jeg skulle ringe han igjen hvis noen problemer. Vi har i dag lagt et nytt bud på bedriften og jeg håper jeg får den. Men er usikker, dette er min store drøm. Jeg er også redd at jeg må slutte på arbeidsplassen, og at han slenger mer dritt til meg på mail. Jeg er redd for å sove, av en eller annen grunn. Jeg er svimmel og enormt utmattet og trøtt. Jeg vil samtidig nevne at jeg har hatt angstproblemer tidligere, som jeg gikk til kognitiv terapi for. Håper noen har noen tips til meg hva jeg kan gjøre. På forhånd takk
Gjest AnneMona30år Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Hei! Vil bare sende deg varme lykkeønskninger. Når du har hatt en forhistorie med angst, så er du mer sårbar i slike press-situasjoner (tenker jeg da). Du er flink som står på! Er så hyggelig med slike personer som sjefen din som bare durer på uten å ta hensyn til at folk har følelser. Vær flink og gjør pusteøvelser og ta gjerne kontakt med psykologen og be om oppfølnignstime. Hvis du føler at du er på vei utfor stupet igjen, så slapp helt av, det er du ikke. Du står mye bedre rustet til å takle denne stressituasjonen enn du gjorde før terapi.
Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 29. september 2009 #3 Skrevet 29. september 2009 Tusen takk Det er slik at jeg er redd for at angsten min blir værre, angsten for angsten. Dessuten har jeg tenkt på marerittet i hele går, heldigvis fikk jeg sove i natt og våknet glad. Merkelig nok er det på kveldene/sent på ettermiddagen angsten er værst. Jeg vet at dette er bare en periode, og at det vil gå over. Men det er helt forferdelig når det står på, jeg vil heller være lam i beina. Jeg klarer ikke å slappe av, blir svimmel og føler jeg er utav kontroll. Pulsen går i 100%, og jeg er livredd. Jeg skal se om jeg kan få kontaktet den gamle psykologen min, og få en oppfølgingstime.
Gjest Vet hvordan du har det Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Ja, men det er slik det fungerer. Du husker tilbake til hvor dårlig du var den gangen, og så blir du livredd for å havne dit igjen. Nøkkelen er å få tankene tilbake på riktig spor. Si til seg selv at "dette er en midlertidig fase i livet mitt og alle ille blitt stresset av sånn behandling" i stedte for "ååh, nå har jeg tatt på meg for mye igjen, nå går jeg rett i kjelleren!"
Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 Tusen takk for tips, tar med meg det
juni Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Jeg vet ingenting om angst, dessverre (og heldogvis!), men ble litt bekymret for om han dusten ikke lot dere se gamle regnskap??? Håper ikke dere kjøper katta i sekken! Har han RF som initialer må du ihvertfall holde deg lang unna business med denne mannen! Sjangsen er vel ikke stor for at det er han, men tanken slo meg, for det hørtes ut som samme typen menneske og han etterlater seg mange mennesker i rennesteinen for å si det sånn.
Gjest Gjest_Cecilie_* Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 Takk for warning, det er ikke en person med RF som intialer nei (heldigvis?). Finnes mange av dem ja! Heldigvis er familien god innen business, så det ordner seg sikkert. Men det er utrolig hardt å holde hodet kalt i 3 mnd. når noen slenger dritt om deg, samtidig som du skal holde de ansatte på jobb motivert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå