Gå til innhold

Strikkejakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en litt lang strikkejakke uten akryl, evt med bare litt akryl (godt under 50%). Blir helt gal av alle de kule jakkene jeg finner som er proppfulle av akryl.......

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet
Hei

Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en litt lang strikkejakke uten akryl, evt med bare litt akryl (godt under 50%). Blir helt gal av alle de kule jakkene jeg finner som er proppfulle av akryl.......

Takk til de som også kan tipse om jakker fri for acryl (eller bare litt), og mohair og angora. :)

Skrevet

Finne fram strikkepinnene?

Jeg får helt krupp av akryl, og så godt som alle jakker jeg har sett på er det litt eller mye akryl i. Så jeg kjøpte meg alpakka-og silkegarn, og har straks en deilig, myk, varm og akrylfri jakke.....

Skrevet

Jeg irriterer meg også. Fant en fin islandsgenser som tydeligvis var av ett eller annet dyrt merke, for den kostet godt over tusenlappen. Greit nok det, hvis den har rene materialer som f.eks. ull, angora, alpakka eller lignende, men denne hadde 75%(!) akryl. Det er meg en gåte at de tør å selge det der til en sånn pris.

Heldigvis er islandsrundfelling enkelt og garn i god kvalitet kommer ikke opp i samme pris som den genseren i butikken.

Skrevet

Nå måtte jeg inn i skapet og sjekke, siden dette er et av mine favorittplagg om høsten og vinteren.

Jeg har 4-5 jakker fra Massimo Dutti, ingen av disse inneholdt akryl i det hele tatt. (butikk i bogsdadveien og hegdehaugsveien i Oslo, men alle mine er kjøpt i utlandet (frankrike/spania))

Ellers har jeg flere fra Warehouse, samtlige av disse inneholdt 40-70 % akryl.

Skrevet

Godt å høre at det er flere som ikke liker denne acrylen som så mange klær er lagd av nå!

Jeg har en lang cardigan fra "Voice of Europe" i 80 % lammeull og 20 % nylon. (kunne velge mellom fargene mørk brun og mørk grå).

-og så mener jeg at Benetton har strikkeplagg uten acryl, (må sjekkes!).

Skrevet

Jeg er kjempefrustrert over alle de fine, varme genserne som viser seg å være av akryl. Synes spesielt H&M har blitt verre til dette de siste årene. Absolutt alt jeg finner der er av en eller annen rar blanding av syntetiske stoffer.

Skal sjekke Massimo Dutti når jeg får sjansen. Vet at Zara innimellom har superdeilige og myke kasjmircardigans, de er vel verdt pengene.

Skrevet
Jeg er kjempefrustrert over alle de fine, varme genserne som viser seg å være av akryl. Synes spesielt H&M har blitt verre til dette de siste årene. Absolutt alt jeg finner der er av en eller annen rar blanding av syntetiske stoffer.

Skal sjekke Massimo Dutti når jeg får sjansen. Vet at Zara innimellom har superdeilige og myke kasjmircardigans, de er vel verdt pengene.

Helt enig! Før hadde de i det minste noen varianter uten akryl, men i årets kolleksjon har jeg ikke funnet noe, tror jeg. Har noen rene merinoullplagg samt et par i kasjmir fra H&M fra tidligere år, og de er supre (om enn noe nuppete, men det kan man jo fikse med litt plukking), men det er et par år siden jeg har funnet noe sånt der nå. Men de har merinoullgensere i masse fine farger i herreavdelingen...

Benetton har pleid å ha ren lammeull samt noe kasjmir (har ikke vært innom i år), ellers har jeg ting fra Zara, Massimo Dutti, Oasis har hatt noen plagg innimellom de siste årene (men kanskje litt lenger ut på vinteren?). De siste par årene har jeg dog blitt mer bevisst på mulesing, og jeg vet ikke hvordan disse kjedene forholder seg til den problemstilligen.

Skrevet

*freser*

hater akryl!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...