Gå til innhold

trenger hjelp med kostplanlegger fra iform.no

Anbefalte innlegg

Gjest nybegynner
Skrevet

Hei :)

Jeg har nettopp begynt å slanke meg litt, og prøvde denne http://www.iform.no/pub/art.php?id=445 kostplanleggeren.

Når jeg har fylt inn mine tall står der følgende:

Basert på det du har lagt inn over her,er din BMR 1293 .

Hvis du jobber og trener bør du ligge på 2069 kalorier hver dag

Når jeg skriver inn at jeg vil slanke meg 1 pound pr uke, står det at jeg da må spise 1569 hver dag.

Hva betyr dette egentlig, er det normalt? Er som sagt helt grønn på dette...

Mottar ellers gjerne tips med takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest nybegynner
Skrevet

hvor mange kalorier må jeg forbrenne hver dag for å holde dette? *dytte*

Skrevet

Nå er ikke jeg kjent med iform sine sider, men går ut i fra at de mener følgende:

BMR står for Basal Metabolic Rate, som er hvor mange kalorier du trenger for å holde kroppens funksjoner i gang (hvis du ligger helt stille og ikke gjør noen tin), altså 1293 kcal. Dersom du i tillegg trener og jobber trenger kroppen din 2069 kcal for å holde vekten stabil. Siden du ønsker å gå ned i vekt, må du redusere dette - og for å gå ned 1 pound i uken - må du begrense deg til 1569 kcal per dag.

Du har kanskje oppgitt noe når du regnet ut dette hvor mye du kunne tenke deg å trene? Eller er det bare regnet ut sånn ca ifht "normal" fysisk aktivitet?

Håper det hjalp litt...

Gjest nybegynner
Skrevet
Nå er ikke jeg kjent med iform sine sider, men går ut i fra at de mener følgende:

BMR står for Basal Metabolic Rate, som er hvor mange kalorier du trenger for å holde kroppens funksjoner i gang (hvis du ligger helt stille og ikke gjør noen tin), altså 1293 kcal. Dersom du i tillegg trener og jobber trenger kroppen din 2069 kcal for å holde vekten stabil. Siden du ønsker å gå ned i vekt, må du redusere dette - og for å gå ned 1 pound i uken - må du begrense deg til 1569 kcal per dag.

Du har kanskje oppgitt noe når du regnet ut dette hvor mye du kunne tenke deg å trene? Eller er det bare regnet ut sånn ca ifht "normal" fysisk aktivitet?

Håper det hjalp litt...

Takk for svar :)

Nei, der var ikke noen rute hvor jeg kunne fylle inn hvor mye jeg trente eller noe slikt.

Men vil dette da si, at jeg kan spise for eksempel 1800 kcal per dag, dersom jeg trener så mye at kcal per dag ikke går over 1569?

Skrevet
Takk for svar :)

Nei, der var ikke noen rute hvor jeg kunne fylle inn hvor mye jeg trente eller noe slikt.

Men vil dette da si, at jeg kan spise for eksempel 1800 kcal per dag, dersom jeg trener så mye at kcal per dag ikke går over 1569?

Hvis du forbrenner 300 kcal ekstra hver dag ved hjelp av trening (en times gåtur), går det veldig bra å gå ned ved et inntak på 1800 kcal pr dag . :)

Skrevet

1569 kcal var inkludert trenining sånn jeg forsto det. 1 pund er ca 0,45 kg, og 1 kg "koster" ca 7000 kcal grovt regnet, så for gå ned 1 pund i uka må du da spise 3150 kcal mindre enn 2069 - og det stemmer med ca 3500 mindre på en uke som det blir ifølge iform sitt regnestykke. Tipper de har regnet med moderat trening... Hvor mye har du tenkt til å trene da?

Skrevet
Hei :)

Jeg har nettopp begynt å slanke meg litt, og prøvde denne http://www.iform.no/pub/art.php?id=445 kostplanleggeren.

Når jeg har fylt inn mine tall står der følgende:

Basert på det du har lagt inn over her,er din BMR 1293 .

Hvis du jobber og trener bør du ligge på 2069 kalorier hver dag

Når jeg skriver inn at jeg vil slanke meg 1 pound pr uke, står det at jeg da må spise 1569 hver dag.

Hva betyr dette egentlig, er det normalt? Er som sagt helt grønn på dette...

Mottar ellers gjerne tips med takk :)

Jeg sjekket kalkulatoren...

Jeg har en BMR på 1470, trener, og hvis jeg jobber eller trener må jeg innta 2352 for å opprettholde vekten.. hvis jeg skal gå ned 1 pound pr uke, må jeg ligge på 1852 kcal pr dag.

Dette stemmer.

Jeg inntar ca 1800 kcal pr dag, og går ned ca 0,5 kg i uken.

Det har jeg gjort over lengre tid nå.

Dette bekrefter Nolias svar til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...