Gå til innhold

Storbror ser deg men ikke når

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her jeg bor nå, er det papir der, flasker der - til og med forskjell på farget og ikke farget, bokser der, batterier der, og alt ikke så langt å gå når jeg kommer ut, men på landet må man nesten ha eget fjøs til oppbevaring selv om man ikke er bondekjerring.

Men man kommer lett inn i rutinen. Bare passe på ikke sette matavfall utendørs selv om man har drukket vin og spist reker og har satt det ut på altanen... Neste morgen har kråkene tatt hull på posen og alt flyter. Det er noe man glemmer, hvis det er noen trøst. Men jeg også lurer på hvor det b lir av alt avfallet. Det ville vært smart om jeg kunne fulgt med min egen boks med hermetiske tomater fra jeg kjøpte og betalte den med visa-kortet - til den dukket opp på et bestemmelsested. Eller vil det være i strid med personvernet vi har?

Joda, jeg har syndet mange ganger. Til trøst har jeg ikke egen bil nå. Jeg deler sammen med to andre og er bare 1/3 synder. Men hva gjør man. Liten leilighet og det begynner å lukte...ille

Hva gjør dere med avfall? Det beste midlet er jo å kjøpe mindre, men der synder vi alle, enten vi må eller ikke må. De som har dårlig råd kjøper skittprodukter som ryker etter første forsøk, mens de med økonomi kjøper alt de ser omtrent og flyr jorden rundt flere ganger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva pleier man å gjøre med avfall? Kaste det, kanskje? Hva er det du ikke får til, egentlig? Ikke helt sikker på om jeg forstår problemet.

Skrevet (endret)
Hva pleier man å gjøre med avfall? Kaste det, kanskje? Hva er det du ikke får til, egentlig? Ikke helt sikker på om jeg forstår problemet.

fin logo du har, kattepus. :) Men til saken, ja skal prøve å svar selv om jeg skrev mer ...generelt...

Jeg skriver ikke om meg generelt, men om problemet generelt. Jadda, vi kaster søpla, gjør vi vel.

Jeg mener jo ikke at alt skal strek-kodes fra boksen jeg kjøper til den ender som en ny boks. Chippe alt. Vi er jo chippa med kortene våre, da kan vel søpla også være chippa. Dvs den er jo det før vi har betalt. Hvorfor ikke etterpå...så kan vi få skattelette for hver krone vi sparer miljøet, bortsett fra at de måtte brukt masse tonnevis av trær for å få dette til og de ansatte måtte hatt nye klær fordi de svettet de ut i løpet av en halv dag, og alle skulle på skjerm.

Hvorfor ikke overvåke forbrukeren også...Og produktene våre, som er rene gevinsten for de som vet å tjene penger på det.

for det er faktisk noe som heter gjenvinning og som er blitt.- som er på anbud, men faktisk bare var nå - kommunene eide det før - men det var verdier i det, masse verdier. Vi vet ikke hva vi snakker om engang, men gjenvinning har faktisk vært en gesjeft i mange år, før miljøproblematikken kom opp. Og noen så verdien av det lenge før sortering av avfall.

Dette blir for mye på en gang - jeg innrømmer det, Det var ikke meningen at noe skulle forstås. Jeg skrev bare.

Endret av negasjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...