gard Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Hei Jeg er i Hong Kong for øyeblikket på et kort besøk. Dessverre har været slått seg vrang og det regner konstant ettersom det er en tyfon i nærheten. Så da blir det litt vanskelig med sightseeing og det blir så som så med bilder :-( Ettersom jeg er her alene i en stor og eksotisk by, er det alltid litt vanskelig å finne plasser å spise og ikke minst hva en skal spise. Men heldigvis har vi en site som http://www.couchsurfing.org/ :-) Jeg har ved hjelp av CS kommet i kontakt med noen lokale og vi var en tur ute for å spise idag. Selve "restauranten" var av den veldig uformelle typen som kan kan finne i plasser som KL, Bangkok og Hong Kong...vi måtte faktisk vaske våre spisepinner, fat og glass i te(!) før vi begynte å spise og rester ble bare slengt på bordet...en ganske anderledes opplevelsse kan man si. Men maten var veldig god og her forklarer min vert litt om hva vi fikk å spise: http://gardkarlsen.com/blog/?p=481 .
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Hvorfor poster du det samme innlegget på alle norske reisefora Gard?
Gjest Ylva Virvla Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Så gøy! Hong Kong er en veldig pulserende by. Jeg var der som utvekslingsstudent ett semester for noen år siden.
gard Skrevet 29. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2009 Så gøy! Hong Kong er en veldig pulserende by. Jeg var der som utvekslingsstudent ett semester for noen år siden. Det var vel en flott opplevelse eller? Det er vel egentlig den eneste måten man kan bli skikkelig kjent med en by...å bo der over en litt lengre periode. Da får man vel litt bedre mulighet til å komme i kontakt med lokalbefolkningen og lære litt mer om kultur, skikker og tradisjoner. Det er litt av samme grunnen jeg synes at Couchsurfing er fasinerende for selv om man er "vanlig turist" så kan man altså komme i kontakt med lokale og få et litt innblikk i hvordan de lever.
gard Skrevet 29. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2009 Hvorfor poster du det samme innlegget på alle norske reisefora Gard? Jeg pleier å poste på forskjellige forum for det ser ut som om mange bare holder seg til ett forum. Og det er også litt kult å se at selv om jeg poster det samme så kan diskusjonen etterpå sprike i helt forskjellge retninger ;-)
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #6 Skrevet 29. september 2009 Flott at du poster her Gard, da jeg er lite innom andre forum:-) Fortsett med det, tydeligvis noen her som tror alle mennesker leser de samme stedene... Du lager fine reisebrev og svarer utfyllende når noen lurer på noe, en god ressurs for oss som liker reising:-) Så deg foresten i Siem Reap i våres, kjente deg igjen fra hjemmesiden din! Skal selv til Asia igjen om noen uker og gleder meg. Kos deg videre med reisingen:-)
gard Skrevet 29. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. september 2009 (endret) Så deg foresten i Siem Reap i våres, kjente deg igjen fra hjemmesiden din! Skal selv til Asia igjen om noen uker og gleder meg. Snakk om tilfeldighet...jeg håper at jeg oppførte meg :-) Du skulle jo hilst på oss. Hvor skal du på neste tur forresten? Endret 29. september 2009 av gard
gard Skrevet 29. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2009 Har vi lov til å legge inn Youtube videoer her? Har faktisk ikke sett den funksjonen før ;-) grSuMiFGhgU
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #9 Skrevet 30. september 2009 Snakk om tilfeldighet...jeg håper at jeg oppførte meg :-) Du skulle jo hilst på oss. Hvor skal du på neste tur forresten? Oppførte deg så bra så, dere ruslet rundt i gatene:-) Skal hilse neste gang jeg ser deg! Skal til Thailand og Vietnam denne gangen:-)
Fandenivoldsk Skrevet 30. september 2009 #10 Skrevet 30. september 2009 gard, du aner ikke så misunnelig jeg er for at du reiser så mye!!! :-P Hong Kong virker kjempekult, planer om å dra dit en tur i 2011, da jeg planlegger å dra ut på reiser over hele kloden. Er forferdelig reisesyk, hehe!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 3. oktober 2009 #11 Skrevet 3. oktober 2009 Gard: Hvordan hørte du først om Couchsurfing? Hva fikk deg til å begynne med det?
gard Skrevet 4. oktober 2009 Forfatter #12 Skrevet 4. oktober 2009 Hei Jeg husker ikke helt hvor og når jeg hørte om couchsurfing men det hørtes ut som et konsept som jeg allerede hadde prøvd ettersom jeg dro til Asia i 1997 og fikk overnatte hos ei som jeg hadde chattet med og traff folk i både Singapore, Kuala Lumpur og Bangkok som jeg hadde møtte på nettet. Couchsurfing fikk bare samlet folk med mer eller mindre samme interesser og fikk gjort det mer organisert. Jeg er ikke så veldig aktiv på CS ettersom jeg bor i Stavanger...det er ikke så mange som kommer hit ;-) Men av og til får jeg muligheten til å hjelpe andre reisende og det er koselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå