Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #1 Del Skrevet 23. april 2002 Har noen jobbet som forpl.ass. på Hurtigruten? Hvordan var det i forhold til andre rederi/skip? Hvor 8avd) jobbet du? Lønn? Krever de noe mere enn andre rederi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 23. april 2002 #2 Del Skrevet 23. april 2002 Hurtigruten er grei nok,men sørg for å ha klart for deg hva du har krav på.(Det får du vite på hyrekontorene og Tjenestemannslaget) De opplyser/gir deg det ikke med mindre du krever det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #3 Del Skrevet 23. april 2002 Hva jeg har krav på får jeg igjennom overenskomsten, men har du jobbet der? Var da andre ting jeg lurte på egentlig da. Hva er hyreforskjellen? På innen/utenriks. Har de sjømannsfradrag der? Noen oppererer med flytende overt. hva der? Daglige timer? Kort sagt alt du vet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #4 Del Skrevet 24. april 2002 Du får sjømannsfradrag hvis du jobber i mer enn tre mnd på sjøen, med unntak av ferger. Men her får du derimot mer i månedshyre. Det er vanskelig å få fast jobb ombord, men i sommersesongen trenger de masse folk, så her er det gode sjangser for å få jobb. Hvis du er klar til å gå ombord på MEGET kort varsel,vel og merke, og det passer jo ikke alle. Hvis du skal komme deg inn på fast turnus bør du ha mulighet til å gå om bord tidlig. (sesongen begynner 1. april og de tar helst inn folk fra begynnelsen av.) På hurtigruta har de ti-timersdager så vidt jeg vet. To av disse er fast "overtid", de går med til å tjene opp fridager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #5 Del Skrevet 24. april 2002 Sjømannsfradraget gjelder når du har vært ombord over 130 døgn. Nei, ferger har ikke større hyre. Er det noen som har jobba der som kan svare meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå