Étaín Skrevet 7. november 2009 #42 Skrevet 7. november 2009 @superlady: Men tenk på dette: Hvorfor er det sånn at vitenskapen ALDRI noen gang - EVER - har fått observere og undersøkt dette på nært hold? Hver eneste bidige gang dette har blitt undersøkt, har man kommet frem til at ren "gjetting" og resonering gir nøyaktig samme treffprosent som disse "klarsynte" greier. Så hvorfor er det ingen som har greid å vise disse egenskapene under kontrollerte former? Hvem er denne vitenskapen som "ALDRI noen gang - EVER - har fått observere og undersøkt dette på nært hold?" Har du noe dokumentasjon eller linker til slike forsøk? Det høres ut som om du har lest mye om det siden du får det til å høres ut som om dette skjer fryktelig ofte?
Aurora M. Skrevet 7. november 2009 #43 Skrevet 7. november 2009 (endret) Jeg har skrevet flere innlegg om min erfaring med "klarsynte" tidligere, på bl.a Kjæledyr. Orker ikke gjenta alt nå, vil bare si at jeg har absolutt NULL tro på de. Så noen nevnte Derren Brown. Jeg så et program med han der han møtte tilsammen 100 personer i puljer på 20-30. Disse fikk en konvolutt hver, med beskjed om å legge en personlig ting inni (klokke, smykke el.lign) og skrive navnet sitt utenpå konvolutten. Så lot han dem vente noen timer, mens han gikk på et annet rom for å "lese" hver enkelt av dem. De fikk tilbake konvoluttene med et "personlig" brev på flere sider til hver enkelt. SAMTILGE var SÅ imponert over hvor godt han hadde truffet, og var ikke et sekund i tvil over at denne mannen måtte være synsk! Hvordan kunne han ellers vite alt om dem? Så fikk de beskjed om å gi brevet sitt til sidemannen, og da viste det seg at alle hadde fått nøyaktig det samme brevet! Det sier litt om hvordan cold reading virker. Når dette er sagt, så tror jeg likevel på at vi kan få enkelte "varsler" eller sterke følelser som noen tolker som overnaturlige, når det kommer til våre nærmeste. Jeg har noen opplevelser selv som jeg ikke er i stand til å forklare. Når jeg var 7 år drømte jeg i detalj hvordan min bestemor døde. Jeg drømte hvem som sa (ordrett) og hvem som gjorde hva. Min bestemor var 62 år og frisk som en fisk (hun bodde i overetasjen). Når jeg våknet, gråt jeg og fortalte moren min at jeg hadde drømt at bestemor døde fordi hun hadde vondt i brystet og ikke fikk puste. Noen minutter etter skjedde alt i nøyaktig den rekkefølgen jeg hadde drømt det. Bestemor døde av hjertestans. Jeg kan enda huske hvordan jeg satt der på kjøkkenkrakken (der jeg hadde fått beskjed om å sitte) og visste det neste som skulle skje. Hvem som skulle gå hvor og gjøre hva etc. Jeg var svært knyttet til bestemor som passet meg før jeg begynte på skolen. Senere har jeg hatt flere slike opplevelser. En gang jeg var på badet, kjente jeg plutselig en intens røyklukt og det ble tungt å trekke pusten. Jeg snudde meg mot badekaret og ble livredd da jeg kunne se flammer slikke opp over veggen. Likevel var det noe som ikke "stemte". Det var på en måte virkelig og ikke virkelig på en og samme tid. Jeg sprang ut av rommet og lukket døren og ble stående utenfor i noen sekunder. Jeg var 100% overbevist om at jeg hadde hallisunert og var i ferd med å bli gal, da jeg åpnet døra igjen og alt var normalt! En halvtime senere ringte broren min og fortalte at det hadde vært brann på jobben hos min mor, og at hun var på vei til sykehuset med mulige røykskader (hun kom helt skadefri fra det). En tredje opplevelse kom noen år senere da jeg drømte at jeg satt ved siden av min bror i bilen og vi krasjet med en annen bil. Veldig detaljert drøm. Fargen på bilen vi krasjet med, huset ved veien og et busstopp på andre siden. Omgivelser jeg aldri hadde sett før. Jeg våknet og kjente en uro. Det var som om drømmen ikke ville slippe taket og jeg fikk absolutt ikke fred. Jeg gikk på jobb, kom hjem igjen, spiste middag. Hele tiden med denne uroen i meg. Om kvelden måtte jeg bare kapitulere og ringe han. Jeg sa ingenting om denne drømmen, bare spurte hvordan han hadde det. "Tror du ikke jeg presterte å krasje i morges da", sa han. "Det gikk heldigvis mest utover bilen, men ryggen fikk en skikkelig knekk, så jeg ligger rett ut." Jeg tok da mot til meg og fortalte hva jeg hadde drømt. Han var stille mens jeg snakket, og etterpå sa han at alt hadde stemt ned til hver minste detalj. Jeg tror ikke jeg på noen måte kan kontrollere disse "varslene", og kun en gang har det kommet meg til nytte. Det var når min bestefar døde. Jeg drømte det natten før, tok det på alvor og ringte han om morgenen, og vi hadde en fin samtale sammen (hadde ikke snakket med han på lenge). Jeg sa "Jeg er glad i deg bestefar. Hadet bra." Han døde noen timer senere av hjertestans. Han ble en gammel mann og det var nok slik det skulle bli for han. Jeg kjente stor takknemlighet for at jeg hadde fått denne muligheten til å ta farvel. Dette ble mye, mye lengre enn jeg hadde tenkt! Men for å oppsummere litt, så tror jeg ikke på at en kan "lese" fremmede mennesker hverken i nåtid eller i framtid ved hjelp av hverken tarot eller påståtte synske evner. De som "leser" et menneske best er de med livserfaring og menneskekunnskap, og det er ikke noe en kan kurse seg til. Når det gjelder mine egne opplevelser, så tror jeg ikke jeg er i besittelse av noen som helst overnaturlig evne. Jeg kjenner flere som har drømt eller følt sterk uro i forkant eller imens en av ens nærmeste rammes av noe. For meg er det har det aldri vært noe vanskelig å skille disse drømmene fra en "vanlig" drøm. Det er ikke lett å forklare forskjellen, men noe av det som kjennetegner de, er at de er så veldig klare og detaljerte, samt at alle sanser (inkusive hørsel, lukt og smak) er involvert. Hva det er vet jeg ikke. Men jeg tror det har noe med en sterk følelsesmessig tilknytning til andre mennesker å gjøre (noe vel de fleste foreldre kan kjenne seg igjen i), samt hvor åpent sinnet ditt er akkurat det og da. Det siste sier jeg fordi jeg også har mistet mange nære rundt meg og ikke hatt disse "varslene" om det. Endret 7. november 2009 av Aurora M.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2013 #44 Skrevet 1. november 2013 Gammel tråd som jeg fant ved et søk etter noe, men jeg må bare kommentere dette... TS spør etter erfaringer med klarsynte, og får selvsagt en storm av skepsis mot seg og mot alternativbransjen generelt.. Jeez, det var ikke det hun var ute etter- hun forutså jo også dette, men ba om å få folks erfaringer- ikke synsing! Og folk synser i vei! Uansett, kan dele mine erfaringer med klarsynte, som har vært temmelig bra. Eller dvs- jeg har møtt ganske mange, men noen merker man fort er lettvektere,andre har man mer tro på. Og med god grunn. 1. erfaring: på et tidspunkt var jeg veldig fortvilet fordi kontrakten på leiligheten vi leide bare rakk en-to mnd frem i tid, og min arbeidskontrakt opphørte på samme tid. Hadde også et lite barn på den tiden så jeg begynte bli stressa, selv om vi selvsagt gikk på visninger og jeg søkte jobber. Jeg beskrev situasjonen for hun jeg ringte til, og hun sa at jeg hadde søkt flere jobber og at intervjuet jeg hadde nevnt påfølgende dag kom til å gå bra. Men du ender nok ikke opp i den jobben. Du får det du ønsker deg mest.. Jeg hadde en søknad inne på drømmestillingen min, og ganske riktig noen uker senere fikk jeg tilbud om den. Mht leilighet begynte jeg å bli desperat. vi hadde lagt inn bud på en hel drøss med leiligheter men på det tidspunktet gikk alt ekstremt mye over takst og hver gang glapp det for oss. Jeg ville bare ha visshet. men hun så da at i nær fremtid ville vi få en leilighet med bra beliggenhet, ikke første-etg, men litt opp, store grøntområder rundt, flott for barn, og dere vil pusse opp ganske mye. Et par uker senere fikk vi faktisk også tilslag på akkurat en slik leilighet. Da vi kjøpte sa jeg til mannen min at hun synske kun hadde bommet på en ting; vi trenger ikke pusse opp noe særlig. Men så flytta vi inn og oppdaget at det var mer å gjøre enn vi hadde trodd, så det ble en del oppussing likevel. så alt stemte. Hun så også mye annet ved min personlighet og interessert som stemte bra. 2. opplevelse; hadde mistet forlovelsesringen min en gang og var ganske desperat etter å finne den igjen. Hadde endevendt alt i leiligheten, klær, hansker, sluk, støvsuger etc, men borte var den. Så jeg ringte samme nr og fikk snakke med en kollega av hun første her. hun svarte veldig raskt; "jeg ser et lite bord der du pleier legge ringen fra deg" (stemte), og så ser jeg en sofa, de viser meg en sofa... Og de peker faktisk på sprekken i sofaen,... Jeg: åja? (litt forvirret). Så sa hun: har dere barn? -jeg:ja. -Ja, for jeg ser at hun har noe med dette å gjøre (uten at jeg hadde bekreftet at det var ei jente, hvilket det var). -Jeg tror at hun har sett ringen på det lille bordet og lekt med den også har hun puttet den i sprekken i sofaen. Jeg : ok, takk... Visste ikke hva jeg skulle tro, MEN: jeg la på og skyndte meg bort til sofaen, og DER- på det første stedet jeg stakk hånda ned- der var ringen min.... Håret reiste seg overalt da, det var helt weird!! Hvordan KUNNE hun vite??? Jeg spurte dattera mi om hun hadde lekt med ringen i sofaen, og det stemte,... Hadde spurt henne etter ringen før, uten respons, men da jeg nevnte sofaen kom hun på det. Jeg ble så imponert av henne at jeg ringte tilbake da jeg ikke fant igjen en dyr topp jeg hadde rotet bort.. Hun sa da at den var litt mer utydelig for henne fordi det var mørkt rundt den. men den var hos meg sa hun , men likevel et stykke borte, ikke helt inntil meg, liksom. Og hun så at den lå inne i noe, tullet sammen til en ball. Men det at det var mørkt rundt den der den lå, gjorde det vanskelig.. Jeg lette og lette ut fra hva hun sa, inne i ting, i sekker, bager, skap overalt i leiligheten. Men ga opp. Men så.- skulle jeg ut å reise etter noen måneder, og gikk ned i boden for å hente en koffert: og vips der var den!! Da falt plutselig alt hun hadde sagt på plass; at den var hos meg men litt borte likevel (dette skjønte jeg ikke noe av først da leil min var veldig liten og ingenting var langt borte, men så var det altså boden..), at det var mørkt rundt den og at den lå inne i/nedi i noe i en "ball".. Helt utrolig, hvordan kunne hun se begge disse tingene? særlig det med ringen, hun så hendelsesforløpet, datteren min, bordet jeg la den fra meg, alt. merkelig. Jeg orker ikke ta til meg et ras av protester fra skeptikere nå, ville bare dele min erfaring. (Jobber for øvrig i et meget "strengt" vitenskapelig miljø og er til daglig omgitt av skeptikere, men jeg tviholder selv på åpenheten g nysgjerrigheten min, som jeg mener er en viktig bestanddel også i et forskningsmiljø.. Anonymous poster hash: ccf45...532 2
miamia23 Skrevet 18. november 2013 #45 Skrevet 18. november 2013 Gammel tråd som jeg fant ved et søk etter noe, men jeg må bare kommentere dette... TS spør etter erfaringer med klarsynte, og får selvsagt en storm av skepsis mot seg og mot alternativbransjen generelt.. Jeez, det var ikke det hun var ute etter- hun forutså jo også dette, men ba om å få folks erfaringer- ikke synsing! Og folk synser i vei! Uansett, kan dele mine erfaringer med klarsynte, som har vært temmelig bra. Eller dvs- jeg har møtt ganske mange, men noen merker man fort er lettvektere,andre har man mer tro på. Og med god grunn. 1. erfaring: på et tidspunkt var jeg veldig fortvilet fordi kontrakten på leiligheten vi leide bare rakk en-to mnd frem i tid, og min arbeidskontrakt opphørte på samme tid. Hadde også et lite barn på den tiden så jeg begynte bli stressa, selv om vi selvsagt gikk på visninger og jeg søkte jobber. Jeg beskrev situasjonen for hun jeg ringte til, og hun sa at jeg hadde søkt flere jobber og at intervjuet jeg hadde nevnt påfølgende dag kom til å gå bra. Men du ender nok ikke opp i den jobben. Du får det du ønsker deg mest.. Jeg hadde en søknad inne på drømmestillingen min, og ganske riktig noen uker senere fikk jeg tilbud om den. Mht leilighet begynte jeg å bli desperat. vi hadde lagt inn bud på en hel drøss med leiligheter men på det tidspunktet gikk alt ekstremt mye over takst og hver gang glapp det for oss. Jeg ville bare ha visshet. men hun så da at i nær fremtid ville vi få en leilighet med bra beliggenhet, ikke første-etg, men litt opp, store grøntområder rundt, flott for barn, og dere vil pusse opp ganske mye. Et par uker senere fikk vi faktisk også tilslag på akkurat en slik leilighet. Da vi kjøpte sa jeg til mannen min at hun synske kun hadde bommet på en ting; vi trenger ikke pusse opp noe særlig. Men så flytta vi inn og oppdaget at det var mer å gjøre enn vi hadde trodd, så det ble en del oppussing likevel. så alt stemte. Hun så også mye annet ved min personlighet og interessert som stemte bra. 2. opplevelse; hadde mistet forlovelsesringen min en gang og var ganske desperat etter å finne den igjen. Hadde endevendt alt i leiligheten, klær, hansker, sluk, støvsuger etc, men borte var den. Så jeg ringte samme nr og fikk snakke med en kollega av hun første her. hun svarte veldig raskt; "jeg ser et lite bord der du pleier legge ringen fra deg" (stemte), og så ser jeg en sofa, de viser meg en sofa... Og de peker faktisk på sprekken i sofaen,... Jeg: åja? (litt forvirret). Så sa hun: har dere barn? -jeg:ja. -Ja, for jeg ser at hun har noe med dette å gjøre (uten at jeg hadde bekreftet at det var ei jente, hvilket det var). -Jeg tror at hun har sett ringen på det lille bordet og lekt med den også har hun puttet den i sprekken i sofaen. Jeg : ok, takk... Visste ikke hva jeg skulle tro, MEN: jeg la på og skyndte meg bort til sofaen, og DER- på det første stedet jeg stakk hånda ned- der var ringen min.... Håret reiste seg overalt da, det var helt weird!! Hvordan KUNNE hun vite??? Jeg spurte dattera mi om hun hadde lekt med ringen i sofaen, og det stemte,... Hadde spurt henne etter ringen før, uten respons, men da jeg nevnte sofaen kom hun på det. Jeg ble så imponert av henne at jeg ringte tilbake da jeg ikke fant igjen en dyr topp jeg hadde rotet bort.. Hun sa da at den var litt mer utydelig for henne fordi det var mørkt rundt den. men den var hos meg sa hun , men likevel et stykke borte, ikke helt inntil meg, liksom. Og hun så at den lå inne i noe, tullet sammen til en ball. Men det at det var mørkt rundt den der den lå, gjorde det vanskelig.. Jeg lette og lette ut fra hva hun sa, inne i ting, i sekker, bager, skap overalt i leiligheten. Men ga opp. Men så.- skulle jeg ut å reise etter noen måneder, og gikk ned i boden for å hente en koffert: og vips der var den!! Da falt plutselig alt hun hadde sagt på plass; at den var hos meg men litt borte likevel (dette skjønte jeg ikke noe av først da leil min var veldig liten og ingenting var langt borte, men så var det altså boden..), at det var mørkt rundt den og at den lå inne i/nedi i noe i en "ball".. Helt utrolig, hvordan kunne hun se begge disse tingene? særlig det med ringen, hun så hendelsesforløpet, datteren min, bordet jeg la den fra meg, alt. merkelig. Jeg orker ikke ta til meg et ras av protester fra skeptikere nå, ville bare dele min erfaring. (Jobber for øvrig i et meget "strengt" vitenskapelig miljø og er til daglig omgitt av skeptikere, men jeg tviholder selv på åpenheten g nysgjerrigheten min, som jeg mener er en viktig bestanddel også i et forskningsmiljø.. Anonymous poster hash: ccf45...532 Så utrolig spennende! Kunne du tenke deg å dele nummeret? 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2013 #46 Skrevet 18. november 2013 Skulle likt å visst hvem dette er, har min erfaring med de klarsynte jeg også og så godt som det der treffer de ikke! Kan ikke si de treffer i det hele tatt ,så har mine sterke tvil her om dette er sant..... Anonymous poster hash: 98fbf...c42
AnonymBruker Skrevet 20. november 2013 #47 Skrevet 20. november 2013 Skulle likt å visst hvem dette er, har min erfaring med de klarsynte jeg også og så godt som det der treffer de ikke! Kan ikke si de treffer i det hele tatt ,så har mine sterke tvil her om dette er sant..... Anonymous poster hash: 98fbf...c42 Utrolig provoserende når jeg deler historien min og folk tviler på at det jeg forteller er sant. Hvorfor i huleste skulle jeg FINNE på noe slikt?? Jeg kan legge til at jeg har kontaktet andre klarsynte noen ganger før hvor det også ikke har stemt, men i disse tilfellene var det ganske utrolig hva som ble sett.... det er vel som i andre bransjer; noen er talentfulle, andre er sjarlataner.. Til du andre som var interessert- ja jeg kan godt dele nr. Dama jeg snakket med i disse tilfellene (hun som så hvor ting befant seg) jobbet for team Eth (Elisabeth vinjes spålinje), sjekk google. Jeg mener hun het Eva og snakket dialekt, (trønder eller nordlending). Jeg har tom ringt team Eth i en senere anledning da jeg trengte hjelp igjen og snakket med Elisabeth selv og spurte etter Eva. Hun fortalte meg da at Eva hadde sluttet og hun visste ikke da hvor hun jobbet lengre Da jeg fikk hjelp var i ca 2006. jeg har tenkt på å høre igjen med eth om hun har noen mulighet til åå oppdrive etternavnet til eva, evt finne ut for meg hvor hun jobber nå, hvis de ikke gir ut etternavn. For hun var ganske fantastisk . Den som fortalte meg om dette med flyttingen og jobben jeg fikk var Elisabeth (eth) selv. Anonymous poster hash: ccf45...532 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2013 #48 Skrevet 21. november 2013 Utrolig provoserende når jeg deler historien min og folk tviler på at det jeg forteller er sant. Hvorfor i huleste skulle jeg FINNE på noe slikt?? Jeg kan legge til at jeg har kontaktet andre klarsynte noen ganger før hvor det også ikke har stemt, men i disse tilfellene var det ganske utrolig hva som ble sett.... det er vel som i andre bransjer; noen er talentfulle, andre er sjarlataner.. Til du andre som var interessert- ja jeg kan godt dele nr. Dama jeg snakket med i disse tilfellene (hun som så hvor ting befant seg) jobbet for team Eth (Elisabeth vinjes spålinje), sjekk google. Jeg mener hun het Eva og snakket dialekt, (trønder eller nordlending). Jeg har tom ringt team Eth i en senere anledning da jeg trengte hjelp igjen og snakket med Elisabeth selv og spurte etter Eva. Hun fortalte meg da at Eva hadde sluttet og hun visste ikke da hvor hun jobbet lengre Da jeg fikk hjelp var i ca 2006. jeg har tenkt på å høre igjen med eth om hun har noen mulighet til åå oppdrive etternavnet til eva, evt finne ut for meg hvor hun jobber nå, hvis de ikke gir ut etternavn. For hun var ganske fantastisk . Den som fortalte meg om dette med flyttingen og jobben jeg fikk var Elisabeth (eth) selv. Anonymous poster hash: ccf45...532 Greit, jeg har verken hørt om eller snakket med denne Eva,så der kan jeg ikke uttale meg,men har hatt nokså dårlige erfaringer med de "klarsynte" og blir uten tvil skeptisk på at noen treffer som dette her. Siden det er noen år siden så har hun vel kanskje sluttet da eller noe. Men fint for deg at du var heldig og traff på noen som kunne sine saker, for de er det ikke mange av. Anonymous poster hash: 98fbf...c42
AnonymBruker Skrevet 22. november 2013 #49 Skrevet 22. november 2013 Utrolig provoserende når jeg deler historien min og folk tviler på at det jeg forteller er sant. Hvorfor i huleste skulle jeg FINNE på noe slikt?? Jeg kan legge til at jeg har kontaktet andre klarsynte noen ganger før hvor det også ikke har stemt, men i disse tilfellene var det ganske utrolig hva som ble sett.... det er vel som i andre bransjer; noen er talentfulle, andre er sjarlataner.. Til du andre som var interessert- ja jeg kan godt dele nr. Dama jeg snakket med i disse tilfellene (hun som så hvor ting befant seg) jobbet for team Eth (Elisabeth vinjes spålinje), sjekk google. Jeg mener hun het Eva og snakket dialekt, (trønder eller nordlending). Jeg har tom ringt team Eth i en senere anledning da jeg trengte hjelp igjen og snakket med Elisabeth selv og spurte etter Eva. Hun fortalte meg da at Eva hadde sluttet og hun visste ikke da hvor hun jobbet lengre Da jeg fikk hjelp var i ca 2006. jeg har tenkt på å høre igjen med eth om hun har noen mulighet til åå oppdrive etternavnet til eva, evt finne ut for meg hvor hun jobber nå, hvis de ikke gir ut etternavn. For hun var ganske fantastisk . Den som fortalte meg om dette med flyttingen og jobben jeg fikk var Elisabeth (eth) selv. Anonymous poster hash: ccf45...532 Jeg tror muligens Eva ønsker fred og ro nå. Ikke at jeg kjenner henne, men det er følelsen jeg fikk når jeg las teksten din. Anonymous poster hash: 1a349...6d4 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2013 #50 Skrevet 24. november 2013 Etter å ha opplevd noe veldig traumatisk for en tid tilbake, tok jeg kontakt med en klarsynt via teletorg. Hun var veldig hyggelig og syntes så synd på meg at jeg fikk privatnummeret hennes. Hadde noe kontakt. Jeg ble bla gravid i tiden denne kontakten varte. Noe var imidlertid galt med foster, men hun ba meg slappe av fordi hun kunne "se" at alt var bra. På ultralyd et par dager senere var fosteret dødt og jeg aborterte. Har ikke hatt noe kontakt etter dette. Tror mange synske heller kunne tatt betalt for å være "livs coacher". De er nok gode menneskekjennere, og kommer med gode råd, men også der stopper det for de aller fleste. Anonymous poster hash: 95732...e65
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #51 Skrevet 17. desember 2021 Noen som har efaring med noen på MinFremtid, eksempelvis hun Arnhild? Anonymkode: 3165c...2d0
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #52 Skrevet 17. desember 2021 Gjest Gjest_bolla_* skrev (På 28.9.2009 den 18.38): Lurer på om noen her har vært hos en klarsynt..og om ting har stemt/ikke stemt? Ønsker bare å høre fra dere som HAR vært/kjenner noen som har vært...ikke de som skal prøve å fortelle meg om kvakksalvere og bruker all sin energi på å overbevise om at det ikke går an å være klarsynt... takker:) Jeg jobbet som klarsynt under studiene. Kan anbefales, behagelig jobb og godt betalt. Anonymkode: b9b22...2de
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #53 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg jobbet som klarsynt under studiene. Kan anbefales, behagelig jobb og godt betalt. Anonymkode: b9b22...2de ha ha Hvor jobbet du? Anonymkode: 3165c...2d0
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #54 Skrevet 17. desember 2021 Legger selv kort og de stemmer ofte, men opplever også at noek klrsynte jeg har ringt ikke er flinke i det hele tatt. Noen ganger blir jeg bare deppa etterpå. Den siste personen jeg snakka med sa at jeg kom til å leie, ikke kjøpe eget. I så fall skulle jeg ha leilighet. Kjøpte rekkehusleilighet bare uker etter. Anonymkode: 92c1f...c76
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #55 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 24.11.2013 den 23.57): Etter å ha opplevd noe veldig traumatisk for en tid tilbake, tok jeg kontakt med en klarsynt via teletorg. Hun var veldig hyggelig og syntes så synd på meg at jeg fikk privatnummeret hennes. Hadde noe kontakt. Jeg ble bla gravid i tiden denne kontakten varte. Noe var imidlertid galt med foster, men hun ba meg slappe av fordi hun kunne "se" at alt var bra. På ultralyd et par dager senere var fosteret dødt og jeg aborterte. Har ikke hatt noe kontakt etter dette. Tror mange synske heller kunne tatt betalt for å være "livs coacher". De er nok gode menneskekjennere, og kommer med gode råd, men også der stopper det for de aller fleste. Anonymous poster hash: 95732...e65 Så vondt. Helse bør man ikke spå. Tror noen glemmer det men det handler om respekt for mennesket Anonymkode: 92c1f...c76
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #56 Skrevet 17. desember 2021 Gjest Gjest_Kim_* skrev (På 28.9.2009 den 20.31): Nei da her du ingen krefter, så enkelt er det. Hadde jeg kunnet snakke med døde, fly, lese andres tanker, helbrede ved håndspåleggelse etc. så hadde jeg ikke nølt ETT sekund på å stille opp for å bevise mine evner og bruke de til noe godt. Eksemplene du nevner er typiske tanker ALLE har og må sees i sammenheng med at vi mennesker lagrer en uhorvelig mengde informasjon som vi tror vi ikke husker, som f.eks du visste sånn ca. hvor lenge siden du kjøpte kjøleskapet og man vet sånn ca. hvor lang tid slike apparater pleier å vare eller du har hørt rare lyder fra det uten egentlig nevisst å reflektere over det. Slike eksempler kalles IKKE bevis. det er en PÅSTAND. Hvis du er klarsynt så betyr det pr. definisjon at du skal kunne se inn i fremtiden. For å teste dette må man kunne måle resultatet på en måte som lar seg etterprøve. Å si f.eks at "å du brygger på en sykdom" har ingen ting med klarsynthet å gjøre, men det faktum at det er en meget god tjangs for at spådommen din skal slå til statistisk sett. Men skeptikere ville jo ikke trodd på deg uansett, så hva er poenget med å stille opp for å bevise? Det er jo mange som har stått frem, hatt masse rett i det de forteller (altså latt seg etterprøve), vist til videoer og bilder med gjenferd, helbredet osv. Men det endrer jo ikke synspunktene til skeptikere, for de vil alltid lete etter naturlige forklaringer. At den klarsynte har fått informasjon først eller bare hatt flaks, at bilder og videoer er manipulert, at helbreding er placebo (i den grad de vil anerkjenne at en person har blitt frisk av helbredelse). Anonymkode: c9e23...34d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #57 Skrevet 20. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 20.46): Men skeptikere ville jo ikke trodd på deg uansett, så hva er poenget med å stille opp for å bevise? Det er jo mange som har stått frem, hatt masse rett i det de forteller (altså latt seg etterprøve), vist til videoer og bilder med gjenferd, helbredet osv. Men det endrer jo ikke synspunktene til skeptikere, for de vil alltid lete etter naturlige forklaringer. At den klarsynte har fått informasjon først eller bare hatt flaks, at bilder og videoer er manipulert, at helbreding er placebo (i den grad de vil anerkjenne at en person har blitt frisk av helbredelse). Anonymkode: c9e23...34d Helt riktig. Det har faktisk kommet mange bevis for at noen er klarsynte, men det forklares alltid med noe annet av skeptikere. Da er det jo lettest for mange å tro på det logiske ut fra det kjente fra før. Anonymkode: ccbef...3be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå