Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest VinglePetter
Skrevet
Veldig mye 95% stemmer hvis jeg ser to år tilbake, på hva de sa.

Dette kan forklares ved at du kun velger å huske det som stemte. Det som ikke stemte glemmer du nokså fort. Skriv det ned neste gang, så vil du kanskje se at det er mye mindre enn 95% som stemmer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
@superlady:

Historiene er mange og opplevelsene er ofte kraftige når noen utenfra forteller slikt. Det er gjerne ett mysterium hvordan de greier det. De fleste benytter seg kanskje av cold reading uten at de selv egentlig vet hvordan. De tror kanskje full og helt på at det er en overnaturlig kraft som guider dem.

Jeg er enig i at noen av historiene vi hører om vanskelig kan forklares med logikk og psykologi. Men tenk på dette: Hvorfor er det sånn at vitenskapen ALDRI noen gang - EVER - har fått observere og undersøkt dette på nært hold? Hver eneste bidige gang dette har blitt undersøkt, har man kommet frem til at ren "gjetting" og resonering gir nøyaktig samme treffprosent som disse "klarsynte" greier.

Dette går ikke på tro alene. Dette går på påstander om fantastiske evner som overgår naturens lover og regler. Påstander som ofte LETT kan la seg overprøve. Så hvorfor er det ingen som har greid å vise disse egenskapene under kontrollerte former? Det finnes nok av folk som mener de har disse evnene, også på dette forumet. Så hvorfor vil ikke disse folka vise oss en gang for alle at det er mer enn gode historier i disse påstandene?

Er det slik at magien forsvinner når man retter skeptiske øyne mot dette? Isåfall, hvorfor?

Mine tanker om dette varierer litt fra dag til dag. Det samme gjelder religion generelt og ja, jeg er enig i at dersom man ser på det rent logisk, så tilsier alt at verden består av en rekke tilfeldigheter og når vi dør så dør vi (noen dager så tenker jeg også sånn). Jeg har heller ikke opplevd noe overnaturlig som skulle overtalt meg til å tro på noe annet.

Allikevel velger jeg som regel å tro og om man velger å blande bibelen ut av denne diskusjonen (i forhold til om Gud fordømmer det osv), så kanskje det er en "jentegreie" å velge å tro. Det virker i alle fall som om det er flere jenter enn gutter som har slike tanker. Mange ganger tenker jeg at jeg tror fordi alternativet ikke er spesielt hyggelig (alt er tilfeldigheter, når vi dør er det slutt og vi treffer aldri våre kjære igjen), men det er uansett et valg jeg velger å ta, selv om jeg kanskje ikke alltid er like overbevist, og så velger jeg heller å gi blaffen i at alt ikke kan måles vitenskapelig (og gud, så kjedelig livet hadde vært hvis alt skulle det!)

Når det gjelder å gå til klarsynte, tror jeg det er noe som kan hjelpe litt i en hverdag som kanskje er svært tung og preget av sterk fortvilelse (av ulike årsaker). Når man går til klarsynte kan det gi en trøst å få høre at ting skal ordne seg (det får man jo som regel beskjed om - kjærligheten venter rundt neste sving sammen med en gryte med gull og alt blir bare fryd og gammen). Om man klarer å holde tunga litt rett i munnen og beholder fornuften når disse rådene mottas, så sitter ihvertfall jeg igjen med en oppløftende følelse og tenker at ting kommer til å ordne seg allikevel. Jeg tror like fullt at noen få er i stand til å ane noe om fremtiden, men kanskje ikke se den så spesifikt at den kommer til dem i form av neste ukes lottotall (om man så skulle se disse og gjenfortelle dem på internettfora, så ville vel ikke gevinsten blitt veldig stor uansett).

Altså, ingen konklusjoner fra min side, men et bevisst valg om at jeg ønsker å tro, men ta klarsyntes råd med en klype salt, samtidig som man også må huske på at svært mange av disse er i bransjen for egen vinnings skyld. Nå går jeg heller ikke til klarsynte spesielt ofte, men det har hendt og jeg velger å stå for det.

Skrevet
Den forsvinner neppe men den kan bli begrenset av miljøet og evt press man blir utsatt for. Sammenlign gjerne med kreativitet - en egenskap som noen mennesker har i fullt monn men som blir betraktelig forringet under press eller forventning av resultat.

Synd, for da blir det ikke vitenskap av dette heller.

I en test som den kjente parapsykologen Rupert Sheldrake gjorde, fikk deltagerne over 40 prosent riktige svar. Det er et temmelig oppsiktsvekkende resultat, som ikke kan forklares av tilfeldigheter.

Men siden den gangen har ingen andre klart å få de samme resultatene.

- Når vi gjør det, får vi 25 prosent, forteller French, over en velfortjent lunsj på en av de lokale pubene.

Hva er mest sannsynlig: At det finnes klarsynte supermennesker der ute, eller at Rupert Sheldrake jukset på prøven.

Gjest Gjest Hanne
Skrevet

Jeg har en alvorlig fysisk skade, og har forsøkt klarsynte flere ganger.

Bl.a ringte jeg til han der kineseren (Henning et eller annet), som er kjent som spåmann.

Ingenting av det han sa stemte på meg. Blir for mye å fortelle alt, men han sa bl.a at jeg hadde smerter i en fot- stemmer ikke. Han sa jeg ønsket meg ut av forholdet mitt - stemmer ikke. Han sa jeg kom til å bli frisk innen et halvt år. Det er nå 5 år siden, og jeg er bare blitt sykere.

Han sa også noe som provoserte meg veldig. Nemlig at jeg hadde så mye energi fra naturen av (kombinasjon av stjernetegn, det dyretegnet jeg er født i) at det var nødvendig å holde dette litt nede, for ellers så ble det for mye energi. Jeg var (og er) sengeliggende og klarer ikke gå på do selv en gang.

Dette, pluss en hel del annen svada klarte han å lire ut av seg i løpet av den halvtimen jeg snakket med han. Det skal i det hele tatt godt gjøres å ta så mye feil, spåmann eller ikke.

Jeg har også hatt skriftlig og muntlig kontakt med en av norges aller mest anerkjente kvinnelige klarsynte, og hun traff like dårlig. Bl.a sa hun at hun så jeg skulle møte en mann (beskrev utseendet detaljert) som jeg kom til å inngå et forhold til innen 1 år. Dette er nå 4 år siden, og ingen mann i sikte..

En tredje "klarsynt" kunne kommunisere med de som var gått over til "andre siden". Hun så min mor som en lys kvinne med store blå øyne. Vever og nett. I tillegg skulle hun (min mor) ha kommentert hvor fin bluse jeg hadde på meg. Min mor var høy og mørk med brune øyne og brydde seg ikke det døyt om hva jeg hadde på meg så lenge jeg ikke frøs! :ler:

Så nei, jeg tror simpelten ikke på det. Jeg tror noen er eksepsjonellt gode på cold reading, men det er ikke mange det heller.

Skrevet
Jeg tror noen er eksepsjonellt gode på cold reading, men det er ikke mange det heller.

Akkurat det har forbauset meg også, -selv "vanlig folkevett" burde gitt bedre treff enn enkelte spådommer jeg har hørt. Selv minnes jeg lattermildt spådommen om at jeg ville få 2 barn... For å si det slik - allerede da den spådommen ble gitt var jeg såpass gammel at jeg ville tenkt meg om flere ganger før jeg evt. hadde prøvd å bli gravid :ler: .

*fremdeles uten arvinger ja*

Gjest Langt mot Nord
Skrevet

Alle som tar seg betalt er og blir taskenspillere, de som er genuine og skjærer igjennom bullshiten og sier ting som det er treffer bedre, men kanskje ikke det er hva folk akkurat vil høre. De såkalte klarsynte selger håp, de lar "offeret" få en go'følelse.

Ta f.eks. med deg en gediger fotobag med objektiver up the jing jang til Alternativ Messe, tror du ikke at akkurat da så fungerer ikke aura-kameraet.

Må innrømme at tarot og dens symbolikk er fascinerende innfløkt, hvis blikket til sigøynerkjerringa er skarpt, nesten som en mink, så ja.. da er det mulig jeg blar opp og kanskje hun påpeker noe jeg har oversett. Uansett slikt er moro, hvis man tar det for hva det er..

Fikk faktisk litt lyst å dra på sirkus nå!

Skrevet (endret)

Det er dessverre enkelte som tar et kurs eller to, og reklamerer for seg selv som klarsynt, mediale, og gudvethva. Mange er useriøse (eller har psykiske problemer).

Derimot finnes det flere GODE der ute, men de er litt vanskelig å finne... Har selv to jeg holder tett ved mitt bryst. :hjerte:

Uansett, vi alle er klarsynte. Det blir som å trene opp en muskel. Alle kan det.

Endret av TipsyTopsy
  • Liker 1
Skrevet

Klarsynthet er bare tull. På tross av talløse 'klarsynte' som gir råd mot betaling finnes det ingen som har har akseptert og bestått James Randis '$1.000.000 paranormal challenge'. Konseptet er enkelt. Bevis en overnaturlig evne av et hvilket som helst slag under kontrollerte forhold og du får 1 million dollar. Hvis jeg var klarsynt og fikk betalt pr telefon i minuttet og visste om denne utfordringen vet jeg godt hva jeg ville gjort.

http://www.skepdic.com/randi.html

Der er siden. Det er rundt 7 million kroner til den første her med psykiske evner.

Desverre er mange flinke til å lese andre og sånn sett virke klarsynt, men teknikkene som brukes er altså meget godt dokumentert og, selv om de kan virke imponerende, har ingenting overhodet med overnaturlige evner å gjøre.

Skrevet
Klarsynthet er bare tull. På tross av talløse 'klarsynte' som gir råd mot betaling finnes det ingen som har har akseptert og bestått James Randis '$1.000.000 paranormal challenge'. Konseptet er enkelt. Bevis en overnaturlig evne av et hvilket som helst slag under kontrollerte forhold og du får 1 million dollar. Hvis jeg var klarsynt og fikk betalt pr telefon i minuttet og visste om denne utfordringen vet jeg godt hva jeg ville gjort.

http://www.skepdic.com/randi.html

Der er siden. Det er rundt 7 million kroner til den første her med psykiske evner.

Desverre er mange flinke til å lese andre og sånn sett virke klarsynt, men teknikkene som brukes er altså meget godt dokumentert og, selv om de kan virke imponerende, har ingenting overhodet med overnaturlige evner å gjøre.

Liten oppdatering:

Liker man ikke Randis utfordring er The Australian Skeptics tilbud om 100.000 dollar tilgjengelig. 80.000 til personen med overnaturlige evner og 20.000 til deg som anbefalte vedkommende.

The Association for Skeptical Inquiry tilbyr 12.000 pund, The Independent Investigations Group tilbyr 50.000 dollar. Også en rekke andre grupper tilbyr store summer til den første som kan demonstrere en overnaturlig evne så det er tydelig her at det er lite nødvendig å annonsere sine evner til deg i Dagbladet dersom man har ekte evner.

Til og med tv-personlighetene Uri Geller og Jim Callahan har mislyktes i å godta en 1 million dollar utfordring fra Chris Angel hvor alt de trengte å gjøre med sine fantastiske evner var å gjette innholdet i en konvolutt.

Det er bare tull, alt sammen.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Marie_*
Skrevet

Jeg kom tilfeldigvis inn på denne tråden her og følte for å komme med en kommentar til det som blir diskutert her.

Jeg har selv åpnet opp for mine klarsynte evner og er veldig ydmyk for den gaven jeg har fått.

Jeg tar utdanning til å bli clairvoyant veileder, noe som har åpnet en ny verden for meg.

Viktig å kunne lære å bruke evnene sine på en seriøs måte og lære å "koble seg på" og "stenge av".

Jeg vet at det går ann å være klarsynt, men for min del betyr det ikke at jeg ser absolutt alt!

Når jeg blir bedt om å ta en lesning av noen, så gjør jeg det, og så lenge vedkommende føler at hun/han har fått noe ut av lesningen, ja da er jeg fornøyd.

Det er jo veldig viktig med det etiske rundt en Clairvoyance (lesning)og jeg syns det er dumt med de som ikke er ydmyke mht sine evner.

Som i alle andre yrker, så finnes det også luringer innen det alternative, men man må bare "føle seg frem" og se hvilken klarsynt man føler for å gå til.

En ting helt til slutt, jeg syns det er rett og rimelig å ta betalt for den tjenesten man kan tilby, som en clairvoyance er.

Snåsamannen har gjort en god jobb, men jeg er ikke enig i at alle klarsynte/healere bør jobbe gratis, for hva skal vi leve av da?

Vi tar betalt for tiden vi bruker, ikke for selve healingen!

Mvh Marie

Gjest Blondie65
Skrevet
Jeg kom tilfeldigvis inn på denne tråden her og følte for å komme med en kommentar til det som blir diskutert her.

Jeg har selv åpnet opp for mine klarsynte evner og er veldig ydmyk for den gaven jeg har fått.

Jeg tar utdanning til å bli clairvoyant veileder, noe som har åpnet en ny verden for meg.

Viktig å kunne lære å bruke evnene sine på en seriøs måte og lære å "koble seg på" og "stenge av".

Jeg vet at det går ann å være klarsynt, men for min del betyr det ikke at jeg ser absolutt alt!

Når jeg blir bedt om å ta en lesning av noen, så gjør jeg det, og så lenge vedkommende føler at hun/han har fått noe ut av lesningen, ja da er jeg fornøyd.

Det er jo veldig viktig med det etiske rundt en Clairvoyance (lesning)og jeg syns det er dumt med de som ikke er ydmyke mht sine evner.

Som i alle andre yrker, så finnes det også luringer innen det alternative, men man må bare "føle seg frem" og se hvilken klarsynt man føler for å gå til.

En ting helt til slutt, jeg syns det er rett og rimelig å ta betalt for den tjenesten man kan tilby, som en clairvoyance er.

Snåsamannen har gjort en god jobb, men jeg er ikke enig i at alle klarsynte/healere bør jobbe gratis, for hva skal vi leve av da?

Vi tar betalt for tiden vi bruker, ikke for selve healingen!

Mvh Marie

Hvordan kan dere forvente betaling for en tjeneste som ikke lar seg kvalitetskontrollere, der "føle seg frem" er måten å finne ut om tjenesten får holder en kvalitet eller ikke og der "så lenge vedkommende føler at hun/han har fått noe ut av lesningen, ja da er jeg fornøyd" er din versjon av hva som er kvalitet? Hvorfor skal DU være fornøyd? Du kan vel sitte der å dikte fritt til kr X pr time uten at verken kunden eller andre kan kvalitetskontrollere det du gjør?

Gjest Gjest_Marie_*
Skrevet

Det jeg mente var at når man går til en klarsynt, så er det viktig å kjenne etter i seg selv om det som kommer fram under lesningen, stemmer eller ei.( Feks blant annet slike ting som vedkommendes åndelige utvikling.)

Det finnes dessverre useriøse klarsynte også, men det er ikke grunnlag nok for å si at klarsynte er tull og fanteri.

Jeg kan bare snakke for min del og jeg tar jobben min veldig seriøst.

Så hva folk måtte mene om mine evner, er opp til dem, men ingen kan dømme de nedenom og hjem før de har prøvd!

Jeg hadde heller aldri hatt samvittighet til å "sitte og dikte opp noe", hvorfor i all verden skal en gjøre det?

Gjest venninne
Skrevet

har ikke orket å lese alle svarene her. Vil egentlig bare svare på trådstarters spørsmål.Jeg har ei vennninne som ikke kaller seg klarsynt. Hun er et medium og healer. All den informasjonen hun får inn er mildt sagt imponerende.

Hun vil ikke engang vite noe som helst om personen. Og hun vet alt av smerter, plager, sykdommer, forholdsproblemer, uvaner, fortidige hendelser og slike ting. Hun er mer det man kan kalle klarfølt. Hun får inn både smerter, tanker og følelser. Og hun har null mulighet til såkalt cold reading, for hun vil ikke ha noe informasjon av folk i det hele tatt.

Hun forteller om det hun får inn først. Så kan andre snakke etterpå. Hun gjør dette via telefon og hun gjør dette gratis (fordi hun ikke vil ha mediumskap som yrke og liker jobben sin godt). De eneste gangene hun tar feil er når hun tolker den informasjonen ut fra seg selv (ved å ikke koble seg selv helt ut). Men alt hun sier stemmer.

Når hun kobler seg mot ånder vet hun ting som bare den avdøde ånden og dens slektning vet om. Hun "blir" på en måte ånden og kan beskrive hvordan ånden gikk, smilte så ut osv.

Hun kan ikke se lottotall, yrker, alder og slike ting. For hun ser ikke i bilder. Og kroppen hennes kan ikke kommanderes til å bli et tall. Men på ESP-tester som dreier seg om farger har hun merkelig nok full score. Derfor tror jeg at ulike klarsynte har sine felter. Noen er synske med hørsel, andre med syn og andre igjen via følelser.

Så, ja jeg ttror på klarynte, men ikke på alle. Venninnen min har studert og koblet seg på mange av de som sier at de er klarsynte. Og det er desverre ikke alle som er det. Alikevel vil jeg nevne at klarsynte kan få inn korrekte ting, men noen ganger kan det de tar inn tolkes feil. Og da blir det bare feil. Det er ikke slik at alle får en fiks ferdig film opp om omstendigheter som har skjedd eller som skal skje.

Skrevet (endret)
Lurer på om noen her har vært hos en klarsynt..og om ting har stemt/ikke stemt?

Ønsker bare å høre fra dere som HAR vært/kjenner noen som har vært...ikke de som skal prøve å fortelle meg om kvakksalvere og bruker all sin energi på å overbevise om at det ikke går an å være klarsynt...:)

takker:)

Jeg var en gang veldig interessert i alt slik. Jeg har vært i det miljøet tidligere og blitt spådd av omkring 40 forskjellige både gjennom tarot kort og klarsynte.

Ingenting av det de sa har hendt. :fnise:

Men det de er eksperter på - og som dessverre altfor mange uten erfaring (meg selv dengang inkludert) biter på - er når de stiller lurespørsmål og sier "har du opplevd å bli såret/mye stress i det siste" etc. - og da begynner så klart den som blir spådd å prate ut og åpne seg. (til en vilt fremmed person, eh jeg mener svindler)

Og deretter går de videre med å påstå og sier noe om hvordan man har det i dag og hva slags person man er, og her stemmer nesten ingenting, men man tenker med seg selv at "ja, nei, eh, hva mener du? kanskje du har rett" - og man biter på fordi man VIL høre mer. (Noen ganger kan det "stemme" litt , men ingen detaljer om din faktiske virkelighet blir nevnt her)

Deretter kommer den store spådommen om at man skal reise, møte flere rike kjekkaser, og får også økt inntekt. Lol.

Ved spåing (svindling) rundt en spesiell situasjon som kan involvere partner/kjærlighet - så skjer det samme. Svindleren kan insistere på at det blir dette konkrete utfallet, selv om man vet inni seg at det er urealistisk. Men det de da gjør er å ta den at "tid eksisterer egentlig ikke, og dette kan skje om 1 dag eller 10 år."

I tillegg kommer en masse tøvprat der de skal fortelle HVEM du er. Akkurat som om man ikke vet det selv. Eks: "Du har spesielle energier i deg nå" LOL.

Jeg har opplevd å snakke med noen "seriøse" klarsynte der 10-20 % av det de sier stemmer i detalj, MEN ingen av spådommene dems har funnet sted. Og vil aldri gjøre det slik livet mitt ser ut i dag. Men for noen år siden ble jeg veldig overbevist om at disse klarsynte kunne hjelpe meg. Kunne si til venner at "mye stemte, så hun må vite/kjenne meg og mitt liv" osv...

Alle har sin mening om det alternative - jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord, men ingen person i verden kan si JA/NEI på sekundet på HVILKET SOM HELST SPØRSMÅL. HALLO!!

Se bare på det Fornemmelse for Mord. Spiller ingen rolle om to klarsynte ser at morderen har mørkt hår og kjører trailer i utlandet når de ALDRI har klart å finne morderen. ALDRI.

Det å spå i tarot kan jeg gjøre gratis for både meg selv og andre. Jeg insisterer aldri på å vite sannheten, men sier hva kortene mener. De som ringer disse klarsynte som spår i tarot bør være klar over at de kan aldri SE noe som helst. Hvis de sier at man vil møte en pen mann/kvinne - er det fordi det kommer opp en konge i kortene. Det er alt :ler:

Hvis noen gjør noe gratis - ta sjansen. Men hvis ikke kan du føle deg lurt.

Endret av Linda29
Gjest VinglePetter
Skrevet (endret)
Jeg hadde heller aldri hatt samvittighet til å "sitte og dikte opp noe", hvorfor i all verden skal en gjøre det?

Mange vil nok mene at det er akkurat det du gjør. Inntil du eller noen andre kan gjøre disse tingene under kontrollerte former, er dette svindel. Du mener kanskje godt, og du tror virkelig på det selv. Men det du leverer er ikke noe annet enn fantasi.

Sjekk hva Derren Brown greier. Og han insisterer på at han ikke benytter seg av magi. Kun illusjoner og overtalelsesevne. Han benytter kanskje akkurat de samme verktøyene som du gjør. Forskjellen er at han er klar over hvordan menneskesinnet virker i denne sammenhengen. Vi VIL lures. Enkelt og greit.

En ting til. Siden det er dere som kommer med påstanden om besittelse av slike supernaturlige egenskaper som denne "følingen" er, er der DERE som må dokumentere at det finnes. Det er ikke opp til oss skeptikere å motbevise dere. Men inntil dere greier å påvise slike krefter, er det humbug i våre øyne.

Ikke missforstå, jeg tror nok de fleste skeptikere, meg inkludert, ville synes det var FANTASTISK om noen faktisk hadde slike egenskaper. Det ville snu opp ned på absolutt alt vi vet om fysiske lover, om menneskesinnet og om tid og rom. Dessverre er virkeligheten litt mindre hokus pokus enn i Harry Potters verden.

Og anekdoter om bekjente som mener de har hørt om noen som hadde "ekte" klarsynte egenskaper holder dessverre ikke som bevis. Sånn er det dessverre. Ej heller underholdningsprogrammer på TVN.

Endret av VinglePetter
Gjest Gjest_Marie_*
Skrevet

Egentlig så er det liten vits i å diskutere dette temaet for min del, fordi dette er MIN sannhet og hva jeg TROR på ang klarsynte evner og det spirituelle, MEN jeg syns det er litt givende også...

og det at ting ikke kan bevises, er heller ikke noe bevis for at det med klarsynthet er bare tull!

Det er ganske tidkrevende og komplekst å forklare hvordan en klarsynt jobber, da vi også jobber på forskjellige måter mht hvilke evner som er mest utviklet i oss og hvor mye man har jobbet med selvutvikling.

For meg er det veldig spennende å få lov å foreta en "lesning",og det er veldig spesielt å få tilbakemelding på at det var veldig mye som stemte, og istedetfor å bli "eplekjekk" og få blåst opp egoet sitt, så blir jeg ydmyk og takker høyere makter.

Ja, jeg tror på engler også og jeg kan fornemme avdøde, men går aldri i kontakt med dem, med mindre de dukker naturlig opp i en lesning.

Det er så mye av det jeg driver med som ikke kan forklares med fornuften alene, men når man først har begynt å forstå åndsvitenskapen, så ser man alikevel at ting henger sammen, selv om man ikke kan forklare absolutt alt her i verden!

Jeg var selv en sterk skeptiker før, og skjønner dere som er det, men man trenger jo ikke å "krangle" her og jeg syns noen av innleggende er på kanten til uhøflige, så vi får være enige i at vi er uenige, men på en høflig måte.

Jeg kan gjerne svare på spørsmål, men kan bare svare ut ifra meg selv og det jeg kan og vet, og skal ikke påstå at jeg har sannheten!

Jeg syns bare dette er så spennende!

Gjest Gjest_Marie_*
Skrevet

Ang det å gå til klarsynte, så har jeg også opplevd å gå til noen som har sett ting som ikke har skjedd enda, men dette trenger ikke å bety at det er bare tull .

Vi er alle ansvarlige for våre liv og vi kan ta andre valg ( den frie vilje ) som gjør til at vi "tar en annen vei" eller " gjør et annet valg" slik at vi ikke møter "drømmeprinsen" på det gitte tidspunkt osv.

Noen går dessuten til klarsynte som om de skulle gå til frisøren, og er de ikke fornøyd hos den ene og får det svaret de vil, ja da går de til den neste og til den neste osv osv.

Det sies at det er anbefalt å få en clairvoyance 1-2 ganger i året, ikke mer og det syns jeg høres fornuftig ut!

Gjest Langt mot Nord
Skrevet

Enten er det noe galt med en selv og man hallusinerer, det meste av dagens åndelige opplevelser, ekstern følelse/ persepsjon blir avfeid som tull og irrelevant eller så er verden helt skakkjørt.

Selv om vi ikke har kunnskap fra empirien om dette så fungerer ikke hjernen slik, men det beste kan være å ikke henge seg for mye opp(ned) i hverken den åndelige eller den materielle verden. En kan fort ende i noen irrganger som tar årevis å sno seg ut av, behøver ikke være mer gal enn Wittgenstein. Han skrev titusenvis av sider og da han på dødsleiet sa han hadde levd et lykkelig liv så ble folk overrasket.

Klarsynte er de som ser mer mennesket, ser deg og hører mer etter. Dog er de ikke så klarsynte i sin egen verden, er dette p.g.a. Cassandra?

Hva er så ille med en selv og kanskje menneskeheten generelt at vi demoniserer eller spår dommedagen, hva forteller det generelt om klarsynte?

Kan legge til at hverken erfaring, autoritet eller annen sikring er en garanti for noe som helt, selv Descartes må ta et intuitivt hopp ut av tvilen.

Gjest VinglePetter
Skrevet
men når man først har begynt å forstå åndsvitenskapen, så ser man alikevel at ting henger sammen

Det er så mye jeg kunne ha hengt meg opp i i svaret ditt, men dette må du nesten forklare:

"Åndsvitenskap" ????

Når og hvordan kom vitenskap inn i bildet? Jeg tror du bør slå opp ordet vitenskap og den vitenskaplige metode.

Hadde det ikke vært for disse, hadde vi fortsatt levd i middelalderen. Med brenning av sånne som deg på bålet. Og du hadde ikke kunnet sitte her og skrevet om "lesing" her på kvinneguiden.

http://no.wikipedia.org/wiki/Vitenskapelig_metode

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_camilla_*
Skrevet
har ikke orket å lese alle svarene her. Vil egentlig bare svare på trådstarters spørsmål.Jeg har ei vennninne som ikke kaller seg klarsynt. Hun er et medium og healer. All den informasjonen hun får inn er mildt sagt imponerende.

Hun vil ikke engang vite noe som helst om personen. Og hun vet alt av smerter, plager, sykdommer, forholdsproblemer, uvaner, fortidige hendelser og slike ting. Hun er mer det man kan kalle klarfølt. Hun får inn både smerter, tanker og følelser. Og hun har null mulighet til såkalt cold reading, for hun vil ikke ha noe informasjon av folk i det hele tatt.

Hun forteller om det hun får inn først. Så kan andre snakke etterpå. Hun gjør dette via telefon og hun gjør dette gratis (fordi hun ikke vil ha mediumskap som yrke og liker jobben sin godt). De eneste gangene hun tar feil er når hun tolker den informasjonen ut fra seg selv (ved å ikke koble seg selv helt ut). Men alt hun sier stemmer.

Når hun kobler seg mot ånder vet hun ting som bare den avdøde ånden og dens slektning vet om. Hun "blir" på en måte ånden og kan beskrive hvordan ånden gikk, smilte så ut osv.

Hun kan ikke se lottotall, yrker, alder og slike ting. For hun ser ikke i bilder. Og kroppen hennes kan ikke kommanderes til å bli et tall. Men på ESP-tester som dreier seg om farger har hun merkelig nok full score. Derfor tror jeg at ulike klarsynte har sine felter. Noen er synske med hørsel, andre med syn og andre igjen via følelser.

Så, ja jeg ttror på klarynte, men ikke på alle. Venninnen min har studert og koblet seg på mange av de som sier at de er klarsynte. Og det er desverre ikke alle som er det. Alikevel vil jeg nevne at klarsynte kan få inn korrekte ting, men noen ganger kan det de tar inn tolkes feil. Og da blir det bare feil. Det er ikke slik at alle får en fiks ferdig film opp om omstendigheter som har skjedd eller som skal skje.

Hei! Dette hørtes veldig intressant ut. Kan jeg komme i kontakt med henne på noe måte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...