Gjest Foodtale Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Hei! Hvilket aktivitetsnivå vil dere si at disse tre planenen under er? PLAN 1: Mandag: 1 time styrketrening Tirsdag: 30 minutters gåtur Onsdag: 1 time styrketrening Torsdag: 30 minutters gåtur Fredag: 1 time styrketrening Lørdag: 60 minutters gåtur Søndag: 60 minutters gåtur PLAN 2: Mandag: 1 time styrketrening, 30 minutters gåtur Tirsdag: 30 minutters gåtur Onsdag: 1 time styrketrening, 30 minutters gåtur Torsdag: 30 minutters gåtur Fredag: 1 time styrketrening, 30 minutters gåtur Lørdag: 60 minutters gåtur Søndag: 60 minutters gåtur PLAN 3: Mandag: 1 time styrketrening, 60 minutters gåtur Tirsdag: 90 minutters gåtur Onsdag: 1 time styrketrening, 60 minutters gåtur Torsdag: 90 minutters gåtur Fredag: 1 time styrketrening, 60 minutters gåtur Lørdag: 60 minutters gåtur Søndag: 60 minutters gåtur Jeg setter pris på absolutt alle svar! Det trenger ikke å være noe super-hightech-mega-svar for at jeg blir fornøyd! Takk!
Gjest Foodtale Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 BUMP* *=Bring Up My Post :gjeiper:
Glynis Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Vi ser posten din, vi vet bare ikke hva du er ute etter. Så jeg lager min egen skala og svarer nivå 6,5.
Gjest Foodtale Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Kan du svare for alle at dere ser posten min? Jeg lurer på hvilket aktivitetsnivå jeg har på f.eks. plan 1, for å ta et eksempel. Er det sengeliggende, veldig sittestillende, litt aktiv, moderat aktiv, veldig aktiv eller ekstremt aktiv? Det hadde også vært herlig hvis noen kunne komme med et PAL nummer. Alle planene skal få individuelle svar
Kenneth199 Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Gåtur? hva slags tempo? sitte stillende jobb eller ikke? Lite informasjon. Plan 1. over gjennomsnittet Plan 2. veldig aktiv Plan 3. ekstremt aktiv
Gjest Foodtale Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Du er en engel som svarer! Skole, ikke jobb. Jeg går mye rundt, men i timene blir det jo mest å sitte stille. Gåturene er i skog og mark (skog og mark ), altså ganske ujevnt terreng. Jeg vil si at tempoet mitt er vanlig tempo. Jeg slækern ikke, men jeg går heller ikke veldig fort.
-Englefjes- Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 "Styrketrening 60 min" er veldig lite informativt. Trener man tung styrke med baseøvelser i en time, er det særdeles anstrengende, men om man diller med litt sit-ups, bicepscurl og ja/nei-maskin på den samme tiden er det ikke spesielt anstrengende.
Gjest Foodtale Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 Haha. :gjeiper: Ingen "dilling" her i gården, bare ordentlig tung styrketrening.
Respect Skrevet 1. oktober 2009 #10 Skrevet 1. oktober 2009 Haha. :gjeiper: Ingen "dilling" her i gården, bare ordentlig tung styrketrening. Og hva er tungt? 10 kg knebøy eller 75? Frivekter eller apparater? Personlig synes jeg du har et ganske lavt aktivitetsnivå da du ikke har noen økter med høy puls.
Gjest Foodtale Skrevet 1. oktober 2009 #11 Skrevet 1. oktober 2009 Så det eneste som teller på om man har lavt eller høyt aktivitetsnivå er om man har økter med lav eller høy puls? .__.
Kenneth199 Skrevet 1. oktober 2009 #12 Skrevet 1. oktober 2009 Tung styrketrening regner jeg som høy puls. Er bare ikke høy puls over lang tid.
Gjest Foodtale Skrevet 1. oktober 2009 #13 Skrevet 1. oktober 2009 Styrketreningen er med frikvekter, og nokså tung ja. Pluss at det blir kanskje litt jogging på gåturene. Er det bedre hvis jeg øker noe av gåingen til jogging?
Glynis Skrevet 1. oktober 2009 #14 Skrevet 1. oktober 2009 30 minutters gåing anser jeg ikke som en del av min aktivitet, det er på en måte en selvfølge. 30 minutter gåtur på en dag er jo det samme som å gå et kvarter til jobb og et kvarter hjem igjen, og det synes jeg ikke er så veldig imponerende. Selvfølgelig er det bedre hvis du jogger i stedet for, mye høyere puls av det.
Gjest Foodtale Skrevet 1. oktober 2009 #15 Skrevet 1. oktober 2009 Dette er trening ved siden av en vanlig livsstil. Jeg går mye utenom også.
Glynis Skrevet 1. oktober 2009 #16 Skrevet 1. oktober 2009 Dette er trening ved siden av en vanlig livsstil. Jeg går mye utenom også. Jada, men poenget er at 30 minutters gåtur kvalifiserer i dårlig grad som aktivitet, selv om skrittellermafiaen prøver å få oss til å tro det.
Gjest Foodtale Skrevet 1. oktober 2009 #17 Skrevet 1. oktober 2009 Så du mener at det er like greit å droppe det?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2009 #18 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg ser heller ikke på det å gå som trening. Hvorfor kan du ikke jogge? Etter å ha gått i 60 minutter, føler du at du har hatt en skikkelig treningsøkt? Har du i løpet av en 60 minutters gåtur måttet presse deg selv?
Gjest Foodtale Skrevet 1. oktober 2009 #19 Skrevet 1. oktober 2009 Etter å ha gått i 60 minutter, føler du at du har hatt en skikkelig treningsøkt? Har du i løpet av en 60 minutters gåtur måttet presse deg selv?Ja og ja.
Kenneth199 Skrevet 1. oktober 2009 #20 Skrevet 1. oktober 2009 Å gå i ujevnt terreng slik som trådstarter gjør ville jeg kalt for trening til en viss grad, det er tungt og gunstig for korsryggen. En kan fort bli svett og tatt av melkesyra i bena hvis det er snakk om bratte stigninger. Spørsmålet er jo hva er det trådstarter ønsker å oppnå med aktivitetene h*n bedriver? Å være i fysisk bevegelse er mye bedre enn å sitte på rumpa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå