Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #1 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg har i tre dager nå slitt med vondt i halsen, og litt usikker på hva jeg skal gjøre. Er plagsomt vondt, men ikke så vondt at jeg er hjemme fra skole og jobb og holder senga. Er vondt i bare ene siden av halsen, og opp i øret. Kan forsåvidt være vondt i øre, kjeve eller hals med ustråling, litt vanskelig å si. Mest verking, men tidvis stikking. Ikke vondt å gape eller tygge, men vondt å svelge. Har fjernet mandlene. Litt hovent under kjeven, og litt sliten med hodepine men ikke feber. I og med at det har vart i tre dager nå, så er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. I og med at jeg ikke er sengeliggende synes jeg det blir litt dumt å dra til legen. Men noen som vet om det er noe mest sannsynlig årsak til dette? Om det f.eks. for folk som har peiling at dette er tydelig en ørebetennelse som går over av seg selv, eller at dette er tydelig en halsbetennelse som vil bli verre og trenger antibiotika. Er ofte litt ventetid hos legen (bor på et lite sted) så om det eventuellt skulle være noe som jeg MÅ ha antibiotika for vil jeg få bestilt en time i morgen. Men det er vel sannsynligvis ikke det siden jeg ikke har feber eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #2 Del Skrevet 28. september 2009 Det kan faktisk være mange ting. Og smittsomme ting!!!! Syns ikke man skal dra på jobb og skole når man er syk, og smitte alle de andre. Kom deg til legen og hold deg hjemme!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #3 Del Skrevet 28. september 2009 Det trenger jo slett ikke være noe mer enn, ja nettopp, vondt i halsen. Hvis du ikke har feber er det heller ikke den smittsomme, skumle svineinfluensaen som vi alle er så redd for. Til deg som mener alle skal være hjemme når vi har vondt i halsen: siden skolestart har min datter og jeg hatt vond hals i 3 omganger. Da ville jeg altså på to måneder hatt 15 sykedager. Det hadde nok min arbeidsgiver likt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emera Skrevet 28. september 2009 #4 Del Skrevet 28. september 2009 Det er ikke en visdomstann som holder på å bryte igjennom, da? Det kan gi sånne plager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Alexander_* Skrevet 4. oktober 2009 #5 Del Skrevet 4. oktober 2009 For meg virker det som om du muligens har fått en slags form for hjerteinfarkt. nå vet ikke jeg om du røyker eller hvilket kjønn du er, men på gutter så pleier det som oftest å starte med at det stikker i hjerte, kvalme, stråling til venstre arm, hals osv. På jenter kan det være litt vanskeligere å gjette på. Men har du plagsomt vondt i høyre, eller venstre del av halspulsåren, som da stråler opp til øret, ville jeg kanskje kuntaktet for å få time hos kontaktlegen din. Det kan også hende at du bare har sovet i en vondt stilling uten at det merkes dagen etter. Kan også være mulig at du har forstrekt et vev som pleier å ligge ved nedere del av halspulsåren der alle nervene er når du har sovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Torbjørn Skrevet 12. juni 2010 #6 Del Skrevet 12. juni 2010 Hei! Jeg lurer på hva om trådstarter fant ut av hva dette var for jeg har samme halssmertene og har også fjernet mandlene... Det er veldig opp og ned på dagene om hvor vondt det gjør... Har vært hos legen og fått to antibiotikakurer som ingen av de fungerer mot halsen... Hvor lenge gikk trådstarter med dette og fikk du noen diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juni 2010 #7 Del Skrevet 12. juni 2010 Dette vil gå over av seg selv. Ta Ibux/Paracet slik det står anvist på pakningsvedlegget. Kjøp halspastiller, Strepsils eller CuraMed. Dekk til halsen med et skjerf eller tørkle. Ikke gå med vått hår ute. Ikke gå i regnet uten paraply/regnklær. Det viktigste er å dekke til hodet når det regner. Dette kan være årsåk til at du har fått vondt i halsen, eller at du nylig har vært i mer fysisk aktivitet enn normalt. Hilsen lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå