michelina Skrevet 28. september 2009 #1 Del Skrevet 28. september 2009 Tror dere på den store kjærligheten? Jeg gjør ikke. Da jeg var 20, traff jeg en mann som jeg fikk to barn med. Vi var sammen i 5 år, før han fant seg ei annen dame som han giftet seg med. Jeg hadde til da trodd at han var min store kjærlighet, og jeg trodde det var gjensidig. Etter dette har jeg prøvd og feilet. Jeg har vært forelska, men jeg har aldri hatt noe seriøst forhold igjen. Mannfolkene trekker seg unna fordi jeg har tre barn. Nå er jeg over 30, og innser at den store kjærligheten ikke finnes. Jeg ser at det finnes lykkelige par, og jeg hører de snakker om at de har funnet den store kjærligheten. Jeg vil gjerne tro at den finnes. Det hadde vært deilig å slå seg til ro med en mann som vil ha meg som jeg er. Men det ser ut som det aldri kommer til å skje.. dessverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. september 2009 #2 Del Skrevet 28. september 2009 Den finnes sikkert. Problemet er bare å finne den i denne store verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #3 Del Skrevet 28. september 2009 Mannfolkene trekker seg unna fordi jeg har tre barn. Det er ikke så lett når man har barn. Jeg har ikke mistet troen på Den store kjærligheten, men tenker sånn at det kanskje blir lettere når barna blir voksne. Kanksje jeg treffer min store kjærligheten når jeg er 50...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #4 Del Skrevet 28. september 2009 Tror dere på den store kjærligheten? Jeg gjør ikke. Da jeg var 20, traff jeg en mann som jeg fikk to barn med. Vi var sammen i 5 år, før han fant seg ei annen dame som han giftet seg med. Jeg hadde til da trodd at han var min store kjærlighet, og jeg trodde det var gjensidig. Etter dette har jeg prøvd og feilet. Jeg har vært forelska, men jeg har aldri hatt noe seriøst forhold igjen. Mannfolkene trekker seg unna fordi jeg har tre barn. Nå er jeg over 30, og innser at den store kjærligheten ikke finnes. Jeg ser at det finnes lykkelige par, og jeg hører de snakker om at de har funnet den store kjærligheten. Jeg vil gjerne tro at den finnes. Det hadde vært deilig å slå seg til ro med en mann som vil ha meg som jeg er. Men det ser ut som det aldri kommer til å skje.. dessverre.. Ble litt satt ut av spørsmålet ditt. Er det virkelig noen voksne, oppegående mennesker med en smule livserfaring som oppriktig tror at den store kjærligheten fins? Dette er for meg en no-brainer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #5 Del Skrevet 28. september 2009 Den finnes, har sett mange eksempler på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 28. september 2009 #6 Del Skrevet 28. september 2009 Jo, jeg tror den finnes. Vel og merke ikke forstått på den måten at det kun finnes en "the one and only", men at det mellom mennesker kan oppstå og utvikle seg sterk kjærlighet, og at det kan oppleves som stort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #7 Del Skrevet 28. september 2009 Jo, jeg tror den finnes. Vel og merke ikke forstått på den måten at det kun finnes en "the one and only", men at det mellom mennesker kan oppstå og utvikle seg sterk kjærlighet, og at det kan oppleves som stort.. Tja, jeg tror viljen til å tro på kjærligheten er stor, på den måten at hvis man ikke opplever den så føles det som et savn. Folk innbiller seg det meste så lenge ønsket er sterkt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #8 Del Skrevet 28. september 2009 Den finnes, har sett mange eksempler på det. Det er nok mange som ønsker å gi et inntrykk at de har truffet lykken. Litt show-off altså. På samme måte som endel her på forumet buser ut med at tidligere var de i et kjipt forhold, men NÅ har de truffet mannen/kvinnen i sitt liv. Dream on. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #9 Del Skrevet 28. september 2009 Det er nok mange som ønsker å gi et inntrykk at de har truffet lykken. Litt show-off altså. På samme måte som endel her på forumet buser ut med at tidligere var de i et kjipt forhold, men NÅ har de truffet mannen/kvinnen i sitt liv. Dream on. Nok av dere som foreller meg med det, står på mitt- i min nære slekt er det mange gode eksempler på stor kjærlighet- og det også bak kulissene;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #10 Del Skrevet 28. september 2009 Ble litt satt ut av spørsmålet ditt. Er det virkelig noen voksne, oppegående mennesker med en smule livserfaring som oppriktig tror at den store kjærligheten fins? Dette er for meg en no-brainer Jo eldre jeg blir jo mer tror jeg på det og jo flere kjærlighetserklæringer har jeg fått. Har ikke du... Vel, jeg blir vel kanskje bare mer og mer attraktiv..hoho. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
michelina Skrevet 28. september 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 28. september 2009 Ble litt satt ut av spørsmålet ditt. Er det virkelig noen voksne, oppegående mennesker med en smule livserfaring som oppriktig tror at den store kjærligheten fins? Dette er for meg en no-brainer Hehe.. det er det jeg sier. Jeg tror ikke lenger på den store kjærligheten. Da jeg var ung, uten erfaring og naiv, så trodde jeg at jeg fant den store kjærligheten. Men det viste seg å være en stor misforståelse. Nå er jeg i den andre enden. Jeg treffer en mann, blir forelska, men det varer aldri. Dermed klarer jeg ikke alltid gi meg hen så mye som jeg kanskje burde. Min erfaring er at forhold ikke varer, og nå har jeg prøvd noen ganger. Likevel har jeg en drøm inni meg. Jeg ser noen rundt meg som får det til. Men, ja, det skal noe til når man har tre barn. Mannen trekker seg unna før det blir kjærlighet. Derfor lurer jeg på om det går an å treffe noen der man nesten helt fra starten merker at DETTE er kjærlighet, dette vil vare uansett om hindringene er mange. NB! Jeg er ikke en "nobrainer" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 28. september 2009 #12 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg tror ikke på Den store kjærligheten, men ser selvsagt ikke bort ifra at den kanskje kan eksistere allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #13 Del Skrevet 28. september 2009 Hehe.. det er det jeg sier. Jeg tror ikke lenger på den store kjærligheten. Da jeg var ung, uten erfaring og naiv, så trodde jeg at jeg fant den store kjærligheten. Men det viste seg å være en stor misforståelse. Den misforståelsen har mange blitt offer for, men det er ikke bevis for noe annet enn at vi og andre gjør feil. Å gå fra "denne fyren elsket meg ikke" til "dermed kan ingen virkelig elske noen" er litt drøyt... og det tror jeg du egentlig er enig i. Nå er jeg i den andre enden. Jeg treffer en mann, blir forelska, men det varer aldri. Dermed klarer jeg ikke alltid gi meg hen så mye som jeg kanskje burde. Min erfaring er at forhold ikke varer, og nå har jeg prøvd noen ganger. Skjønner godt at du blir mismodig, men dette blir veldig fort en selvoppfyllende profeti. Du tror ikke det vil fungere, så du reserverer deg mot å investere for mye i forholdet, og dermed fungerer det ikke. Been there, done that. Likevel har jeg en drøm inni meg. Jeg ser noen rundt meg som får det til. Men, ja, det skal noe til når man har tre barn. Mannen trekker seg unna før det blir kjærlighet. Barn er ikke noen hindring i de fleste tilfeller. Vel, hvis du treffer en fyr som gjerne vil ha barn med deg, mens du selv synes du har så det holder, så kan det bli et hinder. Men ellers burde det ikke være det. Derfor lurer jeg på om det går an å treffe noen der man nesten helt fra starten merker at DETTE er kjærlighet, dette vil vare uansett om hindringene er mange. Det aner jeg ikke. Må det ikke gå en liten stund ihvertfall, før man kjenner noen så godt at man kan snakke om "ekte kjærlighet" og ikke bare forelskelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #14 Del Skrevet 29. september 2009 Kan ikke svare for andre, men jeg har ihvertfall evnen til å elske. Det at man selv er bitter og ikke klar for kjærligheten betyr ikke at alle er slik. Den finnes, og den er fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ekte vare Skrevet 29. september 2009 #15 Del Skrevet 29. september 2009 Jo, jeg tror den finnes. Vel og merke ikke forstått på den måten at det kun finnes en "the one and only", men at det mellom mennesker kan oppstå og utvikle seg sterk kjærlighet, og at det kan oppleves som stort.. Ja, men det pleier som regel gå over etter en 2-3år. Er ikke det både "barnelærdom" og vitenskapelig fakta? Etter man da er gått lei og evt har kvittet seg med den gamle, kommer en ny "stor kjærlighet" igjen... (og igjen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. september 2009 #16 Del Skrevet 29. september 2009 Ja, det gjør jeg, fordi jeg har funnet den. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 29. september 2009 #17 Del Skrevet 29. september 2009 Ja, men det pleier som regel gå over etter en 2-3år. Er ikke det både "barnelærdom" og vitenskapelig fakta? Etter man da er gått lei og evt har kvittet seg med den gamle, kommer en ny "stor kjærlighet" igjen... (og igjen). Man må skille på forelskelsen og kjærlighet. Forelskelsen (ren galskap faktisk) går over etter ca 6 mnder, men er man da veldig heldig så utvikler følelsene seg til ekte, og ikke minst gjensidig, kjærlighet i stedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qwe Skrevet 29. september 2009 #18 Del Skrevet 29. september 2009 Det du har gjort TS er å identifisere deg med ei som ikke kan/skal oppleve kjærlighet, du fikk hjerte ditt knust som 25åring og sliter fortsatt med dette. skal du lykkes i ett nytt forhold må du la fortid være fortid, ja du risikerre å bli sviktet igjen, men du risikere også å oppleve lykken. den store kjærligheten finnes, det er opp til den enkelte hva vi legger i dette, noen kan ha mange DEN stor kjærligheten, andre kommer seg aldri over en, også har du alle de kyniske som enda ikke har opplevd den og betviler dens virkelighet.... MEN den stor kjærligheten er hardt arbeid, og skal man lykkes må man ofre mye..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 29. september 2009 #19 Del Skrevet 29. september 2009 Ekte kjærlighet finnes bare hvis man er villig til å jobbe for å holde på den, om (man tror) man har funnet den. Ekte kjærlighet som går på ren automatikk finnes ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #20 Del Skrevet 29. september 2009 Hehe.. det er det jeg sier. Jeg tror ikke lenger på den store kjærligheten. Da jeg var ung, uten erfaring og naiv, så trodde jeg at jeg fant den store kjærligheten. Men det viste seg å være en stor misforståelse. Nå er jeg i den andre enden. Jeg treffer en mann, blir forelska, men det varer aldri. Dermed klarer jeg ikke alltid gi meg hen så mye som jeg kanskje burde. Min erfaring er at forhold ikke varer, og nå har jeg prøvd noen ganger. Likevel har jeg en drøm inni meg. Jeg ser noen rundt meg som får det til. Men, ja, det skal noe til når man har tre barn. Mannen trekker seg unna før det blir kjærlighet. Derfor lurer jeg på om det går an å treffe noen der man nesten helt fra starten merker at DETTE er kjærlighet, dette vil vare uansett om hindringene er mange. NB! Jeg er ikke en "nobrainer" Du er vel ikke blitt gammel og satt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå