Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.msnbc.msn.com/id/11102123/ns/he...sexual_health//

"They come to learn that love, lust and romance all wax and wane. Sometimes you just have to grit your teeth, even when you think love has gone."

Typen min har akkurat gjort det slutt fordi han ikke føler samme "passion" lenger, men jeg tror det ikke er mulig å være like forelsket hele tiden, og er enig i dette sitatet fra artikkelen. Hva syns dere? Er det mulig å være like forelsket etter 5, 10 eller 20 år, eller blir det til en mer commitment type kjærlighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sliter litt med det samme her og... men jeg er helt enig, forelskelsen kan vel ikke være der konstant hele tiden? I mine øyne er den forelskelsen noe som kommer og går i perioder, men er da like glad i fyren fordet...

Skrevet

Jeg har vært sammen med samboer i over seks år nå, og nei, forelskelsen har ikke forsvunnet. Den har bare endret seg til noe dypere og finere. Jeg får fortsatt sommerfugler i magen av han, om enn ikke like ofte som i starten av forholdet.

I mine tidligere forhold, derimot, forsvant forelskelsen i stedet for å utvikle seg til noe dypere og finere.

Skrevet

Min mening er at forelskelsen forsvinner, og det er da man finner ut om man har lagt grunnlaget for å fortsette videre sammen (også kalt kjærlighet ;) )

Jeg er fremdeles forelsket i mannen min i perioder, men den er heldigvis ikke konstant tilstede etter 20 år... det hadde vært veldig slitsomt å ikke få sove, mangle matlyst, være distré, og alt det som følger med forelskelsen.

Sommerfugler i magen har jeg av og til når jeg ser ham, men det skyldes kjærlighet, ikke forelskelsesrus. :)

Skrevet
Jeg har vært sammen med samboer i over seks år nå, og nei, forelskelsen har ikke forsvunnet. Den har bare endret seg til noe dypere og finere. Jeg får fortsatt sommerfugler i magen av han, om enn ikke like ofte som i starten av forholdet.

I mine tidligere forhold, derimot, forsvant forelskelsen i stedet for å utvikle seg til noe dypere og finere.

Sånn er det her også!

Det kiler fremdeles i magen, selvom jeg ikke nødvendigvis blir like "rødmende og satt ut" hver eneste dag nå lenger.

Skrevet

Det høres jo veldig fint ut! Jeg elsker han og han elsker meg, men han har ikke samme forelsket følelse, så han gjorde det slutt. Det er bare vanskelig å gi opp noen jeg elsker for å lete etter den ene som jeg kanskje er forelsket i hele tiden.

For meg kjenner jeg forelskelsen noen ganger, noen ganger ikke. Jeg gikk mye fram og tilbake med meg selv før jeg fant ut at det var viktigere å ha samme mål i livet og et sterkt vennskap i bunnen, men han har nå funnet ut at han må være forelsket og at jeg ikke er den rette hvis han ikke føler det som folk skrev i dikt for flere hundre år siden.

Skrevet
sliter litt med det samme her og... men jeg er helt enig, forelskelsen kan vel ikke være der konstant hele tiden? I mine øyne er den forelskelsen noe som kommer og går i perioder, men er da like glad i fyren fordet...

Det er akkurat sånn jeg tenker også, men det hjelper jo ikke hvis typen ikke er enig. Jeg får spørre ut gutter hva de syns og forelskelse og kjærlighet før jeg blir sammen med dem :gjeiper:

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Det er fint å vite hva andre syns om dette også :)

Skrevet

hadde han elsket deg, hadde han ikke dumpet deg. Den harde sannhet.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Typen min har akkurat gjort det slutt fordi han ikke føler samme "passion" lenger, men jeg tror det ikke er mulig å være like forelsket hele tiden, og er enig i dette sitatet fra artikkelen. Hva syns dere? Er det mulig å være like forelsket etter 5, 10 eller 20 år, eller blir det til en mer commitment type kjærlighet?

Gjest litt avsporing
Skrevet

den berømte femårskrisen? hvorfor kommer den egentlig etter fem år, noen som vet?

Skrevet
hadde han elsket deg, hadde han ikke dumpet deg. Den harde sannhet.

Ja, du har nok rett. Det er bare vanskelig å kutte ut noen helt når vi er så gode venner og jeg elsker han.

Skrevet

Typen min har også gjort det slutt pga dette.

Vi har vært sammen i 5 år, og mener nå at han ikke er forelsket mer, og derfor har han ikke de rette følelsene for meg mer.

Hvor lenge var dere sammen?

støttende klem fra meg som er igjennom det samme

Tusen takk :) Vi har vært sammen i 2 år. :klemmer: til deg som gikk igjennom det samme

Jeg bare lurer på om jeg skal fortsette å se etter noen som jeg er forelsket i hele tiden, eller om der er veldig sjeldent og bare dumt å kaste bort gutter som passer meg godt i jakten på "den rette". Jeg vet ikke om jeg tror på "den rette" engang..

Skrevet

Vi har jo bare vært sammen i 3 år da, men det kiler enda i magen min hver gang han sier "jeg elsker deg". Og av og til så kan jeg bare stoppe opp å studere hva han gjør eller holder på med, og da vet helt inn i hjerteroten at jeg er enda forelsket.

Men vi har hatt en litt før tre års krise hvor vi faktisk diskuterte og gråt og snakket om dette virkelig er det livet vi vil ha, og vi fant ut at vi klarer ikke å være uten hverandre.

Om du gir han en tenkepause uten at du ber og maser om å få han tilbake, så kanskje han kommer av seg selv? Og da kan det godt hende at du er over han allerede...

Skrevet (endret)

Forelskelse er noe som er helt i starten av et begynnende forhold eller en romanse etc.

Sommerfugler, nervøsitet, tap av matlyst, rødming, hjerteklapp når man ser personen, konstant tanke på denne personen, tap av konsentrasjon, søvn ja you name it, det er det jeg kaller for forelskelse.

Heldigvis varer det ikke evig, ellers hadde det blitt veldig slitsomt, selvom det er gøy når det først står på for fullt. Men etterhvert som man blir kjent og vant med personen, så avtar disse sommerfuglene og man lander på bakken igjen, og da begynner man å bli kjent med hverandre og hvem man virkelig er, når man begynner å legge fra seg "jeg må være så perfekt jeg bare kan for han/henne" maska, og kommer til seg selv igjen.

Disse følelsene varer ikke evig, og jeg blir forvirret når folk sier "ja vi er like forelska etter 30 års ekteskap".. Det høres bare dumt ut for meg. Det blir feil for meg.

Endret av canya

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...