Gå til innhold

Høstferie i Trondheim

Anbefalte innlegg

Gjest globetrotteren
Skrevet

I høstferien skal jeg og ungene (8 og 12) ha oss en "storbyferie" til Trondheim. En tur innom Pirbadet og vitenskapsenteret er planlagt + litt shopping i sentrum. Noen som har andre ideer hva man kan finne på spesielt i Trondheim. (Og jo billigere jo bedre).

:)

Skrevet
I høstferien skal jeg og ungene (8 og 12) ha oss en "storbyferie" til Trondheim. En tur innom Pirbadet og vitenskapsenteret er planlagt + litt shopping i sentrum. Noen som har andre ideer hva man kan finne på spesielt i Trondheim. (Og jo billigere jo bedre).

Regner med du mener Vitensenteret, og det er kjempeartig, men Vitenskapsmuseet finnes også og kan være kjekt for unger i sen alderen. Ellers er det sikkert forskjellige høstferieaktiviteter hvis dere kommer når det er høstferie her i byen også (uke 42, tror jeg). Sverresborg er en hit blant barna i familien vår, og da kan dere jo ta en tur ut på Utsikten også og stå og se ned på byen (hvis det er fint vær, noe det alltid er her).

Skrevet

Hei der! Takk for tipsene.

Ferien er i uke 41. Mente Vitensenteret, ja.

Skrevet

En middag/lunsj på Tyholttårnet er noe å få med seg, fantastisk utsikt og god pizza.

Skrevet

Vet ikke hvor dere bor til vanlig, men hvis dere kommer for å se på byen, er jo en tur langs elva (hvor man da også passerer diverse lekeplasser) fint. Hvis det ikke er så nøye med byen, ville jeg tatt en tur til Estenstadhytta f.eks., men jeg har barn som liker skogstur, da. Det går også an å leie kano og ta seg en padletur på Nidelva :)

Gjest globetrotteren
Skrevet
En middag/lunsj på Tyholttårnet er noe å få med seg, fantastisk utsikt og god pizza.

Knall!

Vet ikke hvor dere bor til vanlig, men hvis dere kommer for å se på byen, er jo en tur langs elva (hvor man da også passerer diverse lekeplasser) fint. Hvis det ikke er så nøye med byen, ville jeg tatt en tur til Estenstadhytta f.eks., men jeg har barn som liker skogstur, da. Det går også an å leie kano og ta seg en padletur på Nidelva :)

En liten promenadetur langs elva er hyggelig (såfremst det er finvær). Her finner vi sikkert noen koselige kafeer også.

Ellers har vi lyst på urbane aktiviteter. Ungene er drittlei hytta, sjøen og turer i skog og mark.

:buss::is::shoppe::spise::foto:

Skrevet

Kommet et nytt museum i byen ved prinsen kino, Norsk døvemuseum. Moro å lære seg noen tegn også. Ellers ville jeg absolutt anbefale rusletur langs elva, kjempefint særlig ved bakklandet og hvis man vil bruke tid på shopping er det jo masse å se i sentrum. Zitrus passer for de mindre barna:)

Gjest Heidi Somvold
Skrevet

Jeg vil på det sterkeste annbefale en spasertur langs Elgestergate. Der er det mye fint å se. Ellers en tur innom Krambua. Passer godt for litt eldre barn. Du kan også slå ihjel noen timer utenfor Trondheim Torg. Der er det alltid mye trivelige folk å prate med. Altså i inngangspartiet mot torvet.

Skrevet

Med såpass store barn ville jeg også tatt en tur innom middelalderutstillingen. Der finner man noen (mer eller mindre) livaktige figurer fra middelalderen etc. Gratis er det også :)

Utstillingen er på samme område som resten av vitenskapsmuseet.

Gjest Dallandra
Skrevet

Det kan også være spennende med en omvisning i domkirken. Er man musikkinteressert er Ringve Museum flott, men det ligger litt fra sentrum (på Lade) og inngangen koster litt.

Kino, bowling...

Skrevet
Jeg vil på det sterkeste annbefale en spasertur langs Elgestergate. Der er det mye fint å se. Ellers en tur innom Krambua. Passer godt for litt eldre barn. Du kan også slå ihjel noen timer utenfor Trondheim Torg. Der er det alltid mye trivelige folk å prate med. Altså i inngangspartiet mot torvet.

Forsøksvis festlig fra denne gjesten, ikke helt vellykket, etter min mening. Men for de som ikke bor her: Elgeseter gate har vel den veistrekningen i landet som har høyest konsentrasjoner av svevestøv om vinteren, Krambua er et serveringssted som prøver å være kro, og på det nevnte området av torget står det som regel noen og selger gatemagasin.

Gjest globetrotteren
Skrevet

Tusen takk for tips dere! Noterer alt bak øret.

Forsøksvis festlig fra denne gjesten, ikke helt vellykket, etter min mening. Men for de som ikke bor her: Elgeseter gate har vel den veistrekningen i landet som har høyest konsentrasjoner av svevestøv om vinteren, Krambua er et serveringssted som prøver å være kro, og på det nevnte området av torget står det som regel noen og selger gatemagasin.

:ler:

Kjekt å få en liten korreksjon. Tror vi dropper denne severdigheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...