Gå til innhold

Lang menstruasjonssyklus (45 dager)

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Serene_*
Skrevet

Jeg er sjelden hos lege, så jeg tenkte jeg skulle høre med andre kvinner først.

Etter at jeg fikk menstruasjonen tilbake etter siste fødsel, har det altså vært fast en halvannen måned mellom menstruasjonene, mot ca en måned tidligere (som jeg vil mene er normalen) I feks terminkalkulatorer går syklusenes lengde til maks 35 dager, så...dette føles ikke normalt.

Noen som kan gjette seg til hvorfor det er blitt slik? Jeg er 36 år, håper det ikke er snakk om fortidlig overgangsalder eller noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er sjelden hos lege, så jeg tenkte jeg skulle høre med andre kvinner først.

Etter at jeg fikk menstruasjonen tilbake etter siste fødsel, har det altså vært fast en halvannen måned mellom menstruasjonene, mot ca en måned tidligere (som jeg vil mene er normalen) I feks terminkalkulatorer går syklusenes lengde til maks 35 dager, så...dette føles ikke normalt.

Noen som kan gjette seg til hvorfor det er blitt slik? Jeg er 36 år, håper det ikke er snakk om fortidlig overgangsalder eller noe...

Aner ikke helt hvorfor det er slik, men jeg hadde det på akkurat samme måte etter fødselen. Jeg ammet fortsatt på den tiden. Stabiliserte seg mot normalen etter 8-12 mnd (er mange år siden nå, så husker ikke helt eksakt).

Jeg konkluderte med at det antakelig hadde med forstyrrelser i systemet, grunnet fødsel og ammin. Mener jeg antok mensen var i gang men ikke eggløsningene. Svar fikk jeg vel ikke, men det ble normalt igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...